Cheers from sunny Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Cheers from sunny Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Cheers from sunny Melbourne!

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caroline

22 Februari 2010 | Australië, Melbourne

Dag lieve mensen,

Hoe gaat het daar in het koude, besneeuwde Europa? Carnaval overleefd? I hope so!
Inmiddels heb ik het mooie NZ verlaten voor Aussie. Een behoorlijk contrast kan ik wel zeggen (NZ-> erg chill and layed back; Aussie -> hectisch (iedereen is daar volgens mij verslaafd aan hardlopen; ze dragen zelfs sneakers onder een rok/pak en rennen met duizenden tegelijk overal door de stad rond!!), druk, hip en er zijn heel veel Aziaten en Indiers)!
Maar goed, dat even terzijde. Ik begin eerst bij NZ. In het rustige gezellige Russell (Bay of Islans, NZ) heb ik nog een aantal hele fijne, relaxte dagen aan zee doorgebracht. Ik ben ook twee dagen gaan zeilen (4e geworden tijdens een lokale zeilwedstrijd!) met een hele toffe Ier en zijn kameraad, waarmee ik meteen een nieuwe hobby heb ontdekt. Wat is dat leuk zeg! Ook heb ik daar echt een paar hele toffe lieve mensen leren kennen (met name mijn twee nieuwe "adoptieouders" David en Kitty -> Thank you so much for a wonderful time in Russell! We'll keep in touch definitely!). Ik voel me echt een gezegend mens met zoveel goede en fijne mensen om me heen! :)
Na Russell ben ik nog een nacht in Auckland geweest waar ik had afgesproken met twee kiwi's die ik in Azie heb leren kennen. Erg gezellie om weer even bij te kletsen en reisverhalen op te halen.
De volgende ochtend ben ik in alle vroegte naar de grote, hectische miljoenenstad Sydney gevlogen. In Sydney is heel veel te zien en te beleven, maar voor mij persoonlijk is de stad net een maatje te groot. Ik heb er drie volle dagen rondgelopen (totdat mijn voetjes er zeer van deden) en de bekendste dingen bezocht, zoals: Harbour Bridge, Sydney Opera House, Royal Botanical Gardens (helemaal de moeite waard!), Hyde Park en alle musea en kerken die daar in de buurt liggen, Darling Harbour (o.a. het immens grote Aquarium en de mooie Chinese Gardens), etc.
Alles in Aussie is groot, zo ook de meeste dieren die er leven. Overal in de stad leven enorme grote vleermuizen (batman zou daartussen niet opvallen ;)) die met duizenden in de bomen hangen en 's nachts rondvliegen en gillen dat het een lieve lust is. Niet echt bevorderlijk voor een goede nachtrust... Ook de spinnen zijn enorm, brrr!
De overige twee dagen in Sydney heb ik in en rond het hotel en de wijk Kirribilli doorgebracht, daar ik moest wachten op een aangetekend schrijven vanuit Nederland (mijn creditcards en bankpassen). Kirribilli is een hele nette wijk en de prime minister woont letterlijk om de hoek van het hotel (iedere dag helicopters en politie overal, wel zo veilig dus..)! De wijk is aan de andere kant van Harbour Bridge gelegen, dus helaas wel tamelijk ver van het centrum af (voordeel is dan weer wel dat je vanuit dit stadsdeel het mooiste uitzicht over de stad en haar skyline hebt, met name 's avonds).
Helaas was er afgelopen vrijdag nog steeds niets bij de post, waarna ik heb besloten Sydney te verlaten en naar Melbourne door te vliegen. Melbourne is ook een grote, moderne stad waar ontzettend veel te beleven valt, maar de sfeer is er niet zo hectisch en gejaagd.
Liefhebbers van moderne architectuur kunnen in deze stad echt hun hart ophalen. Er is hier heel veel mooie nieuwbouw in en rond de stad (vooral het hypermoderne Docklands). Ook op cultureel gebied is hier veel te doen en te bezichtigen: veel straatkunst, musea, theater, (gratis!) concerten, etc. De parken zijn prachtig (met name de Botanical Gardens) en het strand is gelukkig ook niet zo ver weg. Voor ieder wat wils, dus!
Ik blijf hier dus met plezier nog een aantal dagen en hoop tegen het weekend (wanneer mijn bankpassen er zijn) nog een weekje naar Tasmanie te kunnen gaan.
Ik hou jullie i.i.g. op de hoogte!
Tot die tijd, take care en heel veel liefs uit Aussie!

Knuf, Caro xxx

  • 22 Februari 2010 - 11:58

    Agnetha:

    Hey Girll,

    Klinkt weer heel goed allemaal :)
    Gek he dat streken,steden en landen zo van elkaar verschillen en dan ook de mensen :S
    Maar wel bijzonder om dat zo allemaal te kunnen ervaren.
    Geniet er nog goed van ! en ik hoop dat t allemaal goed komt met de bankpassen etc...

    Heel veel liefs Oet Belsjch ;)

  • 22 Februari 2010 - 12:01

    Caroline Sepp:

    Helemaal vergeten te zeggen: Lieve mama, bedankt voor alle hulp en steun tot nu toe! Je bent echt een engel! Dikke zoen en knuf! x

  • 22 Februari 2010 - 12:58

    Cune:

    Hallodi!
    Zeilen is top! Kan me voorstellen dat je hebt genoten...zeker in zo`n mooie omgeving. Grappig van die rennende Aussies. Amerikanen zijn ook dol op sneakers en rennen daarmee naar het werk. Flesje water onder de arm en hups. Zijn we hier niet echt gewend he. Ben blij dat je zo veel lieve mensen ontmoet. Koester de vriendschappen.
    Hier alles ok. Ook wat leuke nieuwtjes, maar dat zet ik binnenkort allemaal in een mail naar jou. Pas goed op jezelf en hou je sterk. Veel liefs, C.

  • 22 Februari 2010 - 13:41

    José:

    Hallo Caroline,, wat fijn dat je nog steeds zo geniet en zo'n leuke nieuwe vrienden hebt gekregen,, als je nog maar naar huis wil !!!Tof dat alles wat je meemaakt zo anders en zo geweldig mooi is,, geniet er van en kom ook weer blij en gezond naar huis, want wij missen de babbelkous,,, groetjes en veel; liefs...José

  • 22 Februari 2010 - 14:07

    Mam:

    Lieve Caro,
    Wat een grappig reisverslag vooral van al die grote beesten in Sydney, ik zie ze zo voor me, ik zou meteen boven op de tafel springen van angst. Geniet nog in Melbourne en pas op jezelf, veel liefs van het Oranjeplein en dikke poen

  • 23 Februari 2010 - 22:40

    Benoit En Miranda:

    hey caro,

    fijn dat alles goed op pootjes is gekomen. te gek om te lezen. twee goede vrienden van ons, rob en ilse, zijn nu overgestoken van singapore naar nz. mocht je die toevalligerwijs tegenkomen....maar dat zal het lot wel bepalen.... heerlijk om te lezen hoe je geniet van alles om je heen. wij zijn al langzaam afscheid aan het nemen van je huisje in wyck en ons klaar aan het stomen voor ons boerderijtje. we kunnen niet wachten om hier bij jou op bezoek te komen...haha... en jij bij ons... vermaak je, geniet en laat je inspireren.... dikke knuffel en kus b en m en een pootje van kylo en tijger x

  • 25 Februari 2010 - 14:03

    Mam:

    Lieve Caro,
    Veel plezier en geniet maar van Tasmanie,
    Liefs en dikke poen,
    Mams

  • 26 Februari 2010 - 09:53

    Mam:

    Hoi lieve Caro,
    Nu ben je een echte backpacker in Hobarth, hopelijk zitten er geen kakkerlakken in je bed. De foto's zijn prachtig, zo kunnen we hier ook een beetje mee genieten, fijne rondreis in Tasmanier, heel veel liefs en dikke knuffel Mams

  • 26 Februari 2010 - 10:04

    Esther:

    Ha die Caro
    Amuseer je goed!! Nice pic's!!! Dikke poen.

  • 01 Maart 2010 - 12:01

    Cune:

    Geweldige foto`s, Caro! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 51904

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: