Chillin' @ Russell, Bay of Islands - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Chillin' @ Russell, Bay of Islands - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Chillin' @ Russell, Bay of Islands

Door: Carootje

Blijf op de hoogte en volg Caroline

11 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Russell

Dag lieve mensen,

Inmiddels is het alweer ruim een week geleden dat ik jullie heb bericht vanuit Wanaka, Zuidereiland. Uiteraard heb ik weer veel dingen gezien en gedaan, waarvan ik jullie graag op de hoogte wil brengen.
Na Wanaka zijn we doorgereisd naar de Franz Josef gletsjer. Het is maar een heel klein dorpje, maar er is veel te beleven (zowel overdag als 's avonds ;)). We zijn laat in de middag aangekomen in FJ en hebben die dag niet echt veel gedaan behalve wat gerelaxed en wat gedronken in de plaatselijke bar. Op tijd naar bed, want de dag erna stond een heftige dagtocht naar de gletsjer gepland. In de ochtend zijn we naar de voet van de gletsjer gebracht waar onze tocht na een lange wandeling door het dal naar de gletsjer begon. Voordat je het ijs opgaat, krijg je spikes onder je hikingboots gebonden (zonder die spikes kun je namelijk onmogelijk de gletsjer op). We hebben de hele dag naar boven geklommen. Een wonderlijke wereld op die gletsjer met prachtige golven van blauw en wit ijs en ijskristallen. Vele diepe spleten en ijsgrotten. Het weer was prachtig die dag en het uitzicht fenomenaal, dus ik heb weer enorm genoten! In de avond hebben we een welverdiend wijntje in de lokale bar genuttigd en gefeest tot in de vroege uurtjes.
De volgende dag zijn we bijtijds met de bus vertrokken richtig Westcoast. Wederom een prachtige rit met een paar stops en wandelingen tussendoor langs meren, door tropisch regenwoud en langs beukende golven op de ruige rotsen. Dit ruige gebied is werkelijk prachtig! Uiteindelijk zijn we in het verlaten dorpje Blackball geeindigd waar we de nacht in een oud spookachtig hotelletje hebben doorgebracht. De sfeer was een beetje akelig, dus heb niet echt lekker geslapen die nacht. De volgende ochtend heeft de eigenaar ons de voormalige steenkolenmijn en de nog steeds werkende goudmijn laten zien.
Later die ochtend zijn we terug naar Greymouth gereden (bekend om de greenstone/jade die ze daar verwerken tot sieraden ed.) en hebben we vervogens de tranzalpine-trein naar Christchurch genomen. Wederom een prachtige rit door de bergen. Reizen is geen straf hier in NZ!
De avond zijn we in Christchurch gaan eten en gaan stappen omdat het onze laatste avond met de groep was. Helaas ben ik die avond beroofd in een bar, waardoor ik de dag erna heb doorgebracht op het politiebureau en aan de foon met de bank/verzekering, etc. Wat een gedoe!
Bij deze wil ik in het bijzonder mama bedanken voor alle hulp en werk dat ze voor mij gedaan heeft. Ik ben je eeuwig dankbaar mams! En super dat Western Union bestaat en ik niet helemaal platzak door NZ hoef te reizen :).
Op maandag heb ik het vliegtuig naar Auckland genomen waar ik 1 nachtje heb geslapen. De volgende morgen ben ik heel vroeg op de bus gestapt richting Bay of Islands. Ik heb even een paar daagjes rust nodig om alle indrukken te verwerken.
Nu zit ik in een klein gezellig motelletje in het geweldig knusse plaatsje Russell. Het is hier heel erg fijn en relaxed. Ik heb ook al een paar leuke mensen (locals) leren kennen. Vandaag ga ik leren zeilen met een alleraardigste Ier die hier jaarlijks met zijn vrouw een paar maanden verblijft. Verder heb ik veel hardgelopen, gewandeld, wat gelezen en aan het (vrijwel verlaten) strand gelegen. Echt even vakantie dus! Jammer dat ik over twee nachtjes weer moet vertrekken...
Maandag a.s. vlieg ik in alle vroegte naar Sydney waar ik een paar dagen zal verblijven. Vervolgens ga ik richting Melbourne en daarna naar Tasmanie. Op naar het volgende avontuur dus!
Vanuit een zomers en warm Russell wens ik jullie het allerbeste toe en voor wie carnaval gaat vieren: Unne gooie vasteloavend gewinst!!! Drink een goeie voor mij, proost!
Heel veel lieve groeten uit een klein paradijsje op aard!

xxx

lucky bird Caro

  • 11 Februari 2010 - 23:12

    Ink:

    hey!...ts altijd leuk te lezen wat je er allemaal mee maakt op je reis!...ik geniet met je mee....wij zijn er over n maand...hou je goed,liefs ink

  • 12 Februari 2010 - 08:19

    Esther:

    Hee Caro
    Je bent idd een lucky bird met al die indrukken die je daar tegenkomt. Wel chit dat je beroofd bent, gelukkig zit je niet helemaal zonder money door je lieve moeder.
    Mijn caafje loopt weer kwiek rond, wonder boven wonder, wie weet heeft ie nog een paar jaar :-).
    We zullen je missen dit jaar met carnaval, maar we drinken er wel wat op jou!!! Ik ga vanmiddag al fftjes kijken in de stad, maar eerst wachten op de verwarmingsmonteur, ik zit hier nl in de kou met drie truien aan. Van kou heb jij geen last zo te zien aan de temp. daar!
    Veel plezier weer, ik kijk weer uit naar de rest van je belevenissen!
    Dikke Poen vaan Esther.

  • 12 Februari 2010 - 14:25

    Mam:

    Haai Caro,
    Vandaag de nieuwe bankpasjes geregeld en verstuurd naar Australie, dus in Sydney blijven totdat ze er zijn. Ben benieuwd naar de zeilwedstrijden morgen, wie weet win je ook nog, dat zou toch helemaal te gek zijn. Liefs en dikke poen, Mams

  • 12 Februari 2010 - 16:14

    Roland:

    Hoi Caroline!

    Wat ben ik toch jaloers op al die gave dingen die je daar meemaakt.
    Alleen jammer van die beroving, ik hoorde het afgelopen zondag al bij oma, maar ja, dat kan je ook hier in Maastricht gebeuren natuurlijk.
    Hopelijk ben je er nu wel overheen en beïnvloed het de rest van je reis niet.
    Maar let aub wel extra goed op, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
    Je kunt immers niet zonder geld en paspoort.

    En in Maastricht blijft het maar sneeuwen en vriezen, deze winter staat tot nu toe al op de 12de plaats van koudste winters sinds 1906 en het is nog niet afgelopen.
    Alleen die van 1985 en 1987 waren de laatste winters die nog ietsje kouder waren dan deze.
    Wat nou opwarming van de aarde denkt men hier..? :D
    Veel plezier alvast in Down Under!

    Groetjes, Roli.

  • 13 Februari 2010 - 16:25

    Mam:

    lucky bird Caroline,
    Ben je 4e geworden met zeilwedstrijden, niet te geloven, leuke sport is dat he, heerlijk water en wind, je bent echt een gelukskind. Voor morgen goede reis naar Auckland en tot bels, weer, liefs en dikke poen, van Mams

  • 14 Februari 2010 - 21:21

    Miekje:

    Lieve Caro,
    Lang niks gehoord van mij. Hier even mindere tijden, maar dat had je al gehoord. Daarnaast is de verbouwing erg zwaar en begint alles helaas zijn tol te eisen. Al twee weken niet aan het werk en dat is minder.Hoop dat ik me snel een beetje mens voel en dat lukt als ik je mooie verslagen lees. Daar word ik blij van. Zag vanavond een reisprogramma over het gebied waar je nu bent en denk veel aan je ook al is het stil aan mijn kant.
    Mis je, maar gun je het allerbeste.
    Liefs Miek

  • 15 Februari 2010 - 10:28

    Ellen Van Vliet:

    Alaaf! Mis je wel hoor, carnaval zonder jou is toch een een beetje als kerst zonder kerstboom :-)
    Maar je hebt het super naar je zin daar, het is je gegund!!!

    Dikke x Elke

  • 15 Februari 2010 - 13:13

    Benoit En Miranda:

    hey caro,

    super om te lezen allemaal. hier zitten we lekker in de sneeuw carnaval te vieren. met de poezenmannen gaat alles peletti. zalf van tijger gevonden.we proosten er vandaag eentje op je! geniet!!!
    dikke x b en m

  • 15 Februari 2010 - 13:39

    Selma:

    Ha Seppje!!
    Hier een uitbrakkende Selma die Vansteloavond erg gezellig heeft gevonden! Wat heerlijk als ik lees dat je zoveel mooie dingen ziet. Ik ga ook erg genieten van je Aussie verhaal, want soms wil ik er gewoon weer even zijn! Hier houdt het maar niet op met sneeuwen, het is echt waardeloos!! Je gaat een stuk van Aussie zien waar wij niet zijn geweest, dus helaas geen tips.. Maar als je tijd over hebt: ga naar The Whitsunday Islands! Ook werkelijk een paradijsje op aarde. Vertrek is vanaf Arlie Beach.. Nog heel veel liefs en mooie herinneringen gewenst!!

    Kus!!

  • 16 Februari 2010 - 22:29

    José:

    Hallo lucky carolientje, wat fijn dat het je zo goed gaat, behalve dan de nare beroving,maar dat moet je maar snel vergeten, toen wij door Indonesië reisden droeg ik m'n geld in een washandje met een elastiek onder m'n kleren,ik heb vandaag een mooie kaart uit NZ gekregen van jou, hartelijk bedankt , tof dat je aan ons denkt, ik hoop dat de rest van de reis ook zo mooi is, heel veel liefs en toi toi toi...Piet en José

  • 18 Februari 2010 - 19:02

    Mam:

    Haai Carolientje,
    Hoorde vandaag van een patiente dat je het best je geld en credit-card, onder in je schoenen kunt verbergen!! weet alleen niet of je credit-kaart niet breekt met lopen, ???Maar misschien met je bergschoenen wel, met slippers wordt het al wat moeilijker !!Ligt een beetje aan de temperatuur en in welk werelddeel je bent. Ben voorzichtig, liefs mams en dikke poen xxxx

  • 18 Februari 2010 - 20:55

    Cune:

    Hee meis, wat een fantastische avonturen weer. De wandeltocht over de gletsjer klinkt indrukwekkend. Geniet van Sydney, Melbourne en Tasmanie. En pas op je spullen! Ben net terug van een weekje skiën. Ook een avontuur ;). Tot gauw mails. Dikke knuf, Cune

  • 01 Maart 2010 - 10:55

    Marjo (Arke):

    Hey Caro,

    Wat een verslag weer. Gletschers,meren, regenwoud, stranden. Het kan toch niet anders dan dat je van de één in de andere verbazing valt.
    Ik ga contact opnemen met Discovery over een evt. vergoeding i.v.m. sluiting Machu Picchu en kom het snel op terug.
    Hoop dat ook Tasmanië aan je verwachtingen heeft voldaan en wacht alweer op je volgende verslaggeving. PS jij moet maar de nieuwe 'Floortje Dessing' worden en solliciteren bij SBS 6 of RTL 4 ofzo...
    Veel plezier alvast tijdens je volgende'beleving' Zuid Amerika.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Russell

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 51904

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: