Laatste berichtje vanuit Rio! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Laatste berichtje vanuit Rio! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Laatste berichtje vanuit Rio!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

07 Mei 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Ola lieve mensen,

Tudo bom? Bij deze een laatste verslagje uit een zonnig en warm Rio voordat ik weer het vliegtuig instap naar koudere en nattere oorden, oftewel ons aloude Nederland!
Voordat ik jullie in vivo weer kan begroeten en honderduit over mijn verhalen en belevenissen ga vertellen, hier nog even een laatste kleine updat van de afgelopen dagen.
Die zijn vanaf vrijdag helaas nogal vervelend verlopen, daar ik en ontsteking in mijn gezicht kreeg. Via veel omzwervingen ben ik bij een dermatoloog/plastisch chirurg terecht gekomen die mij antibiotica heef voorgeschreven. Hij zei me dat ik me meteen moest melen als het na een dag nog groter zou zijn geworden. Dat was helaas het geval waardoor ik uiteindelijk zaterdag in het ziekenhuis op de SEH ben beland. Daar moest ikdirect aan een infuus met antibiotica en ontstekingsremmers omdat zo'n ontsteking schijnbaar best gevaarlijk kan zijn. Uitendelijk ben ik tot maandag moeten blijven. Daarna kreeg ik nog een heel arsenaal aan medicjnen mee die ik tot op heden slik. Ook mag ik niet in de volle zon (lastig met zo'n lekker weer hier en het strand voor de deur), geen zware dingen eten en (maybe wel het allerergste) geen druppel alcohol voorlopig. Al met al gaat het gelukkig weer stukken beter en is het grootste gevaar geweken.
Zoals het een echte Sepp betaamd, heb ik me door dit alles niet uit het veld laten slaan en de resterende twee dagen geprobeerd met volle teugen van de geweldige tad Rio te genieten. Zo ben ik o.a. naar het indrukwekkende paleis van Catete (Museum van de Republiek) geweest, het de hele kustlijn van Ipanema, Leblon en het welbekende Copacabana afgewandeld en ben ik bovenop Pao de Acucar geweest waar je een geweldig mooi uitzicht hebt over de immens grote stad Rio, haar kustlijn en bossen/jungle. Uiteraard kun je vanaf daar ook het boegbeeld van de stad de Cristo Retendor en de berg Corcovado bewonderen. Helaas staat Cristo in de steigers vanwege een grondige renovatie, dus die was helaas niet geheel zichtbaar.
Ook heb ik aan het eind van dedag nog heel even op het strand gezeten en het is echt waar wat ze zeggen over de Brazilianen: ze hebben echt de mooiste billen van heel de wereld ;)! Het enige wat vanmij nou niet zo nodig hoeft, zijn die kleine strakke speedo broekjes die hier alle mannen dragen (ik hoef net alles te zien). Ook wordt er veel hardgelopen en gewandeld op het strand doo jong en oud. Allemaal in kleine bikini of zwembroek. Je kijt je ogen uit!
Verder heeft Rio heel veel goede restaurants en bars waar je voor een redelijke prijs kunt eten. Helemaal een hit zijn de buffetrestaurants waar je betaalt voor datgene wat je eet (wordt gewogen). Helemaal de hemel voor zo'n bourgondier als ik! Ook heb je hier heel veel sapbarretjes waar je voor niet al te veel geld een heerlijk versgeperst sapje kunt krijgen (alle soorten en smaken die je je maar kunt bedenken).
Er is veel verschil tussen arm en rijk in Brazilie. De sjieke wijken Leblon en Ipanema staan in een schril contrast met de omliggende farvella's waar armoede en drugsoorlogen aan de orde van de dag zijn. De politie is alom aanwezig hier ter land, te zee en in de lucht. Iedere dag vliegen er politiehelicopters over de stad, het lijkt wel oorlogsgebied!
Helaas heb ik door alle toestanden maar heel weinig van het mooie Rio kunnen zien. Je hebt hier wel twee weken nodig om alles te bewonderen. Er is zoveel te beleven: cultuur, natuur, zon, zee, strand, uitgaansleven, prachtige winkels, mooie mensen, voor elk wat wils! Ik ben dan ook zeker van plan hier nog eens terug te komen (als ht budget het toelaat, want Rio is duur vergeleken bij de rest van Zuid Amerika).
Ik zie dat ik zo richting airport moet gaan vertrekken, dus ik ga er voor nu een eind aan breien. Rest mij Maarten bij deze ontzettend te bedanken voor alle steun, hulp en gastvrijheid in het mooie, relaxte Ipanema. Ik heb ondanks alles enorm genoten en ben je zeer dankbaar dat ik welkom bij je was! Ik hoor het wel als je in us Mesteech bent, dan gaan we een lekker pilske pakken en een hapje eten!
Mijn andere amigos, tot morgen of een dezer in Mestreech/elders op deze aardbol!
Muito beijos (oftewel veel dikke poenen) en veel liefs uit Rio!

xxx

  • 07 Mei 2010 - 06:53

    Esther:

    Wat is dat ongelofelijk snel gegaan zeg!! Bizar, volgende keer als ik je spreek ben je weer thuis. Alvast welkom thuis in Mestreech bij je 2 lieve katertjes!!!
    x vaan miech.

  • 07 Mei 2010 - 07:10

    Marjo (Arke):

    Welkom toes..!!!
    Veer spreke us, meh iers eve lekker oetruste!

  • 07 Mei 2010 - 08:43

    Mam:

    Hallo Carootje,
    Vanmiddag stappen Mischa en ik in de auto om je op te halen. Wat zullen we blij zijn je weer te kunnen knuffelen, hoop dat de vlucht niet teveel van je gezondheid vergt en je enorme hoofdpijn, lieve poemelejoep tot straks, dikke zoen,
    mams

  • 07 Mei 2010 - 10:33

    Paps:

    Dochterlief!
    Op dit moment ben je hoog boven de wolken onderweg naar het regenduisterkoude NL en zul je je heel snel weer terug in die warme en wondermooie stad Rio wensen, daar ben ik zeker van! Maar voordat je weer de biezen pakt en vertrekt, wil ik je zoals afgesproken zondag alvast heel uitgebreid interviewen tijdens een heerlijke dinner 4 2 in ons koude Maastricht!
    Lieve meid, je reis zit er (bijna) op en binnen enkele uren zul je in Duesseldorf een perfecte landing maken en opgehaald worden door jouw broer, wij verheugen ons alreeds ontzettend op jou!
    paps

  • 07 Mei 2010 - 10:38

    Paps:

    PS: Voor Maarten bedoeld:
    Heel erg bedankt dat je zoveel tijd hebt genomen, moete gedaan en gastvrijheid hebt gegeven aan mijn dochter! Hopelijk zal ik je ooit eens ontmoeten, dan drinken we samen op mensen zoals jou, die de wereld draaiende en het leven mooi houden!
    Bedankt!

  • 07 Mei 2010 - 19:41

    Riékelt & Co:

    Beste Caro,
    Hopelijk gaat het onderhand wat beter met je wond.
    Je bent vast al onderweg, maar toch nog een goede terugreis en tot binnenkort!

  • 08 Mei 2010 - 10:00

    Mams:

    Lieve Carootje,
    Wat was het fijn je weer te zien in levende lijve, wat een feest toen je door de deuren gewandel kwam op het vliegveld, een echte backpacker. Ben heel trots op je dat je dit allemaal gedaan hebt. Tot straks, liefs en dikke zoen,
    Mam en Katja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 51904

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: