Gestrand in Hoi An... - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Gestrand in Hoi An... - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Gestrand in Hoi An...

Door: Carootje

Blijf op de hoogte en volg Caroline

18 December 2009 | Vietnam, Hoi An

Beste allemaal,

Alles wel bij jullie? Sneeuw en koud is het daar, heb ik vernomen. Knus als het een witte kerst wordt dit jaar...
Inmiddels zijn we in Hue geweest waar we een hele dag een citytour achter op een scooter hebben gedaan. We hebben zo in een dag de hele stad kunnen verkennen. De stad heeft een immens groot citadel en vele pagoda's en tempels. Ook hebben we een boottocht over de rivier gemaakt. De volgende dag zijn we met de bus via een prachtige weg naar een strandje gereden. Daar was helemaal niemand! Heel het strand voor ons zelf, wat wil een mens nog meer?
Nu zijn we alweer drie dagen in Hoi An, een plaats vlakbij de zee. Helaas hebben we gisteren de hele dag regen gehad, dus niet echt strandweer... We zouden vanmorgen naar Ho Chi Minh City vliegen, maar onze vlucht is delayed tot middernacht. Gelukkig is het weer een beetje bijgetrokken, dus kunnen we vandaag nog even op pad. Hoi An is een hele verademing vergeleken bij het drukke Hanoi. Het is een kleinere, rustigere stad die op de UNESCO werelderfgoedlijst staat. Mooie gebouwen en een heel relaxte sfeer. Het is een waar shopping walhalla voor iedereen die van kleding, schoenen, etc. houdt. Je kunt hier werkelijk alles laten maken voor een redelijke prijs. Ik heb een spijkerbroek, linnen broek, een paar gympen en een jurkje voor kerst laten maken. Hoewel we in Azie zitten (en ik hoopte de feestdagen een beetje te kunnen ontvluchten), kerst wordt hier toch gevierd. Overal kerstmuziek en kerstversiering! We doen met de groep zelfs een groot kerstdiner en surprise op 1e kerstdag (inclusief gedicht). Nog een weekje en dan zit deze reis er alweer op. Time flies when you're having fun!
Ik ga straks kijken of ik een leuk hotel aan zee kan boeken voor de feestdagen. Ik heb namelijk even geen zin meer in het drukke Bangkok. Even een beetje relaxen en bijkomen voordat ik mijn reis vervolg...
Take care, heel veel liefs en knuffels en tot mails maar weer!

Kus, Caro

• 18 December 2009 - 04:51

Mischa:

caro en scooteren---> als dat maar goed afloopt he sister bliss :)

A sunny christmas and a hot new year zingen ze daar vast :)

Veel plezier spannende schrijfster en tot snel

• 18 December 2009 - 08:12

Cune:

Hallodi Ceetje, een citytour achter op de scooter?? Ze zijn daar wel dol op scooters eh!? Wel gezellig! Fijn om te horen dat je leuke plannen hebt voor kerst!Met de feestdagen wil je toch gezellige mensen om je heen hebben.
    Hier is het inderdaad steenkoud. Vanochtend had ik ruzie met de auto, het slot was bevroren namelijk. Uiteindelijk via de bijrijdersstoel achter het stuur gekropen. T`is wat :). Via deze weg alvast superdepuper feestdagen en een spetterend, gezond en happy 2010 toegewenst! Dikke knuf, Cune

• 18 December 2009 - 08:43

Esje:

Ha Carodeparo,
    Echt blij dat je het zo naar je zin hebt! Heerlijk een strand voor jezelf, wie wil dat nou niet? Kan me er niets bij voorstellen met dit weer hier...
    Gelukkig dat je toch een beetje kerst hebt met het groepje, en leuk dat je je kleding laat maken, foto's!!
    Wens je ook alvast fijne kerst en een avontuurlijk 2010, dat je dan gevonden hebt wat je zocht!!
    Mischien spreken we ons nog op msn!
    Poenuh vaan miech en Berry.

• 18 December 2009 - 08:44

Mam:

Lieve caro,
    Leuk bericht. je schrijft echt boeiend. Liefs en dikke poen, Mams

• 18 December 2009 - 09:25

Erno:

Hey Caro!

Hoi An is te gek he?
    Niet vergeten het nodige alvast via het postkantoor naar huis op te laten sturen. Scheelt weer een hoop sleepwerk. Wat vind je van die overheerlijke fresh springrolls?

Hele fijne kerst en alvast eine gooie roetsj!

liefs,

Erno

• 18 December 2009 - 12:46

Stefandb:

Hey,

Via deze weg, al bibberent van de kou alvast een hele fijne kerst en een gezond, gelukkig en succesvol 2010 gewenst.

En mogen al je wensen uitkomen.

Ook namens mijn 2 vrouwtjes ;-)

p.s.: 'n gooie roetsj!

• 18 December 2009 - 13:22

Agnetha:

Heej meis!

Ik merk aant verhaaltje dat je eventjes tijd voo jezelf nodig hebt.. goed van je dat je een mooi hotelletje gaat boeken..:)

Ik ben ziek thuis dus als je eens wilt bellen ( wat Mischa en ik heeeeel erg fijn/leuk vinden) gewoon ff Skype !

Caro een jurkje gekocht:D Speciaal gemaakt ook nog wel! WOW!
    Ben eens benieuwd :)

Lukt het je nog niet om fotootjes te plaatsen?:( Wij zijn heel erg benieuwd!!
    :D

Meissie ik wens je nog heel veel fun en rust toe..
    Geniet van de zee!
    En maak er een fijne gezellige kerstfeest van ..
    Wij hopen je eerste kerstdag eventjes te kunnen spreken via skype of sms..

Heeeeel veeeel liefs!
    en n likje van Skatje :)

xxxxx Agje

• 18 December 2009 - 21:50

José:

Hoi Caroline, fijn om te zien dat je zo geniet,ben je nog niet moe van al dat reizen ?Maar wat geweldig wat je al allemaal meegemaakt hebt,ik wens je al vast fijne kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar en een prettige voortzetting van de reis , veel groetjes en veel liefs uit Geulle

• 19 December 2009 - 21:17

Paps:

Hallo, lieve Caro!
    Zie dat je het fijn hebt daar in het verre Vietnam!
    Hier is het inderdaad echt winter geworden met siberische temperaturen en witte poedersneeuw! Gek om te weten, dat jij tegelijkertijd aan het strand en ind e zon kunt liggen! Zo fantastisch is onze wereld, en wij mogen ervan genieten, jij in je bikini en wij in onze winterjas!! Brrrrr!
    Veel liefs van je oude
    paps (en Oma en Traudl en Sepp en Moni en Markus en niet te vergeten: Andrea + A's)

• 19 December 2009 - 21:19

Paps:

ps: waar blijven de fotos?
    Zo kan Oma zich niet veel voorstellen, waar haar ijverige kleindochter uithangt!

• 19 December 2009 - 22:49

Aofdeiling Riékelt:

Hey zus,
    Vreemd om te horen dat ze in Azie ook kerst vieren. Leuk dat jullie het strand voor jezelf hadden.
    Als we ons niet meer spreken dan alvast een zalige kerstmis!
    Straks krijg je nog een supergroot cadeau met je surprise, dat je overal heen kan slepen. ;)
    Nog veel plezier en een paar lekkere dagen rust toegewenst,
    aofdeiling Riékelt

• 20 December 2009 - 08:33

Ellen Van Vliet:

Hey lieve Caro! Hier is het idd erg koud! Kwam Maurice, je oude bovenbuurman nog tegen, vroeg hoe het met je ging, was blij dat ik in volle overtuiging kon zeggen dat het super met je gaat en je het erg naar je zin hebt! Je krijgt nog de groeten van hem. Nou lief, fijne feestdagen, enjoy!!!! en een dikke kus van mij!

• 20 December 2009 - 12:26

Pit:

Salue Caroline!
    Naja, nicht so einfach für mich deine Reiseberichte zu verfolgen...
    Auf jeden Fall scheint es dir sehr zu gefallen und das freut mich...
    Find ich gut dass du auch mal ne Pause einlegen willst ("die Seele nachkommen lassen"). Take your time....
    Pass auf dich auf!

• 21 December 2009 - 16:16

Mams:

Lieve carootje,
    waarschijnlijk heb je geen tijd meer gehad je website bij te werken, wacht vol spanning af,Angkor
    wat zal wel overweldigend zijn, maar hoor ik snel van je, liefs en houd je goed kind, kus mams

• 22 December 2009 - 10:39

Cune:

Ha Caro, Pnom Phen/ Cambodja heeft indruk gemaakt dus..Kan me voorstellen dat je van de prison en killing fields de koude rillingen kreeg. Ben benieuwd hoe Siem Reap bevalt. De tempel Angkor Wat moet prachtig zijn. Hier ligt nog steeds een dik pak sneeuw. Vanochtend de auto laten staan om naar het werk te wandelen en gelijk in het trappenhuis van de trap gedonderd; was nogal glad namelijk. Ben op m`n laptop(tas) terecht gekomen en ik mag nu een laptop van m`n collega lenen tot de mijne is gerepareerd...ahum :). Caro, fijne dagen nog in Bangkok en tot gauw mails! Liefs, Cune

• 23 December 2009 - 09:28

Marjo Roermond:

Hoi Caroline,

Wat een tegenstellingen allemaal: ik vind het knap van je hoe gemakkelijk je daar mee omgaat. Je komt in ieder geval niet uitverteld als je weer thuis bent. Heb je geen heimwee? Of krijg je daar de tijd niet voor? Heel apart om de komende feestdagen in een nadere cultuur door te brengen. Ik wens je hoe dan ook hele gezellige Kerstdagen. Veel liefs van Yvonne, Marjo en Ramon ( die is vandaag op weg naar Mayrhofen in Oostenrijk ).