Xin chao vanuit Hanoi! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Xin chao vanuit Hanoi! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Xin chao vanuit Hanoi!

Door: Carootje

Blijf op de hoogte en volg Caroline

13 December 2009 | Vietnam, Hanoi

Dag lieve mensen!

Bij deze weer even een update van die gekke Caro, maar dan nu vanuit Vietnam. We zijn alweer een paar dagen verder en uiteraard heb ik weer vanalles meegemaakt. De laatste avond in Laos hebben we in een bergdorpje bij mensen thuis geslapen. Dat was erg leuk, maar behoorlijk primitief (ze hebben geen echte keuken en al helemaal geen badkamer en iedereen slaapt in 1 grote ruimte op matjes op de grond). Ze waren wel enorm gastvrij en vriendelijk. Lang gespeeld en gezongen met de kinderen (voetballen met de jongens, tutten met de meisjes) en voor de laatste keer nog een lekker fris flesje Beer Lao gedronken. De dag erna zijn we vroeg vertrokken voor een lange reis naar de Vietnameese grens. Vietnam is totaal anders dan Laos. Een stuk drukker en ook een stuk viezer. Daarnaast eten ze werkelijk alles wat leeft en kan bewegen (behalve mensen dan). Je hebt hier zelfs speciale restaurants waar ze hond en kat serveren!
In dit land verplaatst iedereen zich op de scooter (in Hanoi waar we nu zijn, zijn er meer dan 4 miljoen scooters en die lijken ook allemaal tegelijk onderweg te zijn, een compleet gekkenhuis! De straat oversteken is steeds weer een waar avontuur).
Het is onvoorstelbaar wat mensen allemaal achter op hun brommers vervoeren: varkens, runderen, honden (allemaal levend en vastgebonden), ijskasten, zakken rijst, hele gezinnen (maximum van 6 mensen op 1 brommertje)...
Drie dagen geleden zijn we aangekomen in Halong Bay, een van de 7 wereldwonderen. Wat is het daar mooi zeg! We hebben een dag en een nacht op een priveboot doorgebracht en tussen de vele (bijna 2000) eilanden doorgevaren. Tevens hebben we een bezoek gebracht aan de immens grote druipsteengrotten aldaar. Ik heb ook nog even een duikje in zee gewaagd. Heerlijk! 's Avonds hebben we een feestje gebouwd op de boot. Dat werd een tikkie laat en zaat (lang leve de lokale vodka), maar wel heel gezellig! Dansje en drankje onder de sterrenhemel op een van de mooiste plekken op aarde, wat wil een mens nog meer...
Eergisteren zijn we van Halong Bay doorgereden naar de hoofdstad van Vietnam (Hanoi genaamd) waar we nu zijn. Gisteren Ho Chi Mhin dagje gehad (paleis, mausoleum, etc). En in de middag lekker gerelaxed in een cafe met Fazeela en Ineke. In de avond zijn we een hapje gaan eten en gaan stappen. Leuke, moderne clubs hier! Vandaag gaan we nog de temple of literature bekijken en nog een beetje chillen, voordat we de nachttrein naar Hue nemen. De dagen daarna verblijven we in Hoi An, vanwaar ik jullie wel weer zal mailen.
Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen! Mis jullie, maar heb het hier ook super naar mijn zin! Take care en tot mails maar weer!

Veel liefs en een dikke knoevel!

xxx

• 13 December 2009 - 09:37

Ineke:

Goodness!! Hoi lieverd! Hardstikke lief van je dat ik even jouw computer mag gebruiken om mijn reisverslag te schrijven!
    We hebben het ontzettend gezellig en ben erg blij dat ik jouw heb leren kennen en je in ons groepje zit hoor! En je komt maar mooi naar London mij bezoeken volgend jaar!
    Hey meid, lekker genieten nog en t komt helemaal goed :-)

Dikke knuffel, Ineke

• 13 December 2009 - 10:20

Paps:

Hoi Caro!
    Net je reisverslag gelezen, maar we hebben ook net gebeld! Altijd weer goed om te horen dat je het fijn hebt en een heleboel ziet en meemaakt!
    De wereld is een gekkenhuis
    dat zie je dan weer keer op keer! Veel plezier in de nachttrein en mooie dagen aan het strand!

• 13 December 2009 - 10:28

Mams:

Lieve Caro,
    Wat een avontuur weer, vandaag lange treinreis naar Hue, fijn dat je het zo naar je zin hebt, geniet er maar van.
    Liefs en dikke zoen, mams

• 13 December 2009 - 11:53

Mischi:

6 mensen op 1 scooter?
    Hoe groot zijn die mensen dan daar?

Geniet dr maar van, tis zo voorbij...hier maakt de zure herfst nu plaats voor de winter,

Have fun

• 13 December 2009 - 11:57

Erno:

Hey Caro!

Wat ontzettend leuk om je reisverhalen te lezen. Ik krijg er weer de reiskriebels van :-)

Veel plezier en geniet!!

Liefs,

Erno

• 13 December 2009 - 13:46

Benoit En Miranda :

Hey Caroline,

Wat een avondturen maak je mee... onvoorstelbaar maar prachtig om te lezen. Ik denk dat we jouw oude scooter ook maar eens stal halen en kijken of we het een en ander in de binnenstad kunnnen vervoeren....
    De poezenmannen vermaken zich uitstekend. Vooral na de surprisetijd zoeken ze zich de lege knutseldozen op en spelen erop los. Vanmorgen is Kylo voor het eerst bij ons in bed gekropen. Ze beginnen aan ons gezelschap te wennen. Ondertussen al de bovenbuurvrouw ontmoet je jouw broer.
    veel groetjes en liefs,
    B en M

• 13 December 2009 - 19:08

Cune:

Hee Caro, wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Moet bijzonder geweest zijn om in Laos bij mensen thuis te mogen slapen. Ook heel warm en vreugdevol zoals je het omschrijft. Niets zal meer vanzelfsprekend zijn als je thuis komt.
    En dan Hanoi..klinkt als een behoorlijk contrast. Je maakt wel wat mee :). Geniet & have lots of fun! Dikke knuf, Cune

PS: geef even een seintje als je zin/tijd hebt om te skypen, ok?

• 14 December 2009 - 20:06

Marianne O En HP:

HOI Caro spannend allemaal voor jou en reuze interessant, we denken aan je en wensen je nog veel plezier,kusjes uit Rijckholt

• 15 December 2009 - 07:55

Marjo (Arke):

Hoi Caro,

Wat een belevenissen allemaal!!Compliment voor je leuke verslaggeving. Zo kunnen we een beetje met je mee op reis. Ben ik blij dat je vegetarisch bent..yak..hond of kat eten!!!
    Geniet lekker verder...en vooral van de warmte..hier is het echt winter..brrrr..!

• 15 December 2009 - 12:46

Oma:

lieve carootje,
    leuk om je even gesproken te hebben hoop dat we snel weer kunnen babbelen en dan wat langer tijd hebben. Zelf ben ik druk met kaarten schrijven en uitzoeken wie en wat, maar geniet van je reis en let goed op jezelf. Het meisje wat bij je was lijkt mij een heel leuk meisje, al leuk dat ze je haar doet. Verder nog heel veel liefs, tot schrijfs en tot ziens,
    Oma dikke zoen

• 17 December 2009 - 16:23

Mams:

Lieve Carootje,
    Alles okay? Hoorde dat je zo verkouden was, gaat ook weer over hoor. Ben benieuwd naar je volgende verslag. Liefs en dikke zoen,Mams