Sabaidee vanuit Vientiane! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Sabaidee vanuit Vientiane! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Sabaidee vanuit Vientiane!

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caroline

07 December 2009 | Laos, Vientiane

Sabaidee again my dear friends!

How's life back home? Hopelijk alles wel!
We zijn na een korte vlucht gisteren aangekomen in Vientiane. Veel meegemaakt de afgelopen dagen.
De twee dagen in Luang Prabang zaten helemaal volgepland met activiteiten. Drie dagen geleden zijn we gaan hiken in de bergen (prachtige natuur) en vervolgens naar een waterval geweest. Ook nog naar een berenopvang geweest waar beren worden opgevangen die worden gered uit gevangenschap.
De volgende dag zijn we in het oerwoud op olifanten gaan rijden en hebben we ze vervolgens mogen wassen in de rivier. Dat was echt een superervaring! Foto's volgen binnenkort... Na het olifantenavcntuur zijn we nog gaan kajakken door het prachtige landschap. In de avond heb ik met Ineke (mijn nieuwe Nederlandse viendin die ik op deze reis heb ontmoet, echt een superchille meid) een tijgerbalsemmassage bij het rode kruis gehad. Heerlijk ontspannen na zoveel lichamelijke inspanning! Gisteren zijn we naar Vientiane gevlogen waar we flink zijn gaan stappen (nou ja, om 23.30 u sluit hier alles, maar dat is maar goed ook!). Vientiane is de hoofdstad van Laos en heel erg koloniaal. Franse invloeden zijn er nog overal te vinden in zowel de gebouwen, straatnamen en het eten. Vooral de verse baguettes en versgemaakte frietjes (met majo, jaja ;)!)zijn superdepuper! Ik kan namelijk even geen rijst of noedels meer zien!
Vandaag een heel indrukwekkende dag gehad. Ik ben met onze reisleidster Mel en Ineke naar een centrum geweest waar ze protheses maken voor de slachtoffers van de oorlog (circa 1965-1975). Laos is door de Amerikanen het zwaarst gebombardeerd van alle landen in Indochina. De klusterbommen die overal nog liggen, maken jaarlijks honderden slachtoffers waaronder veel kinderen die denken dat het speelgoed is. Voor de mensen die zo'n ontploffing overleven, worden in dit centrum arm-en beenprotheses gemaakt. Vervolgens zijn we nog naar een tempel geweest en hebben we lekker luxe onze voetjes laten pedicuren (kost hier namelijk niet zo veel). Morgen vertrekken we al vroeg om richting Vietnam te reizen. We slapen morgenavond bij de lokale bevolking thuis. Hopelijk blijven de ratten ditmaal uit de buurt... Overmorgen hebben we een lange dag reizen voor de boeg (circa 13 uur, da's wat minder leuk gezien mijn wagenziekte). We zullen tegen de avond in Vietnam aankomen. Hopelijk kan ik daar weer even mailen ed.. Tot die tijd wens ik jullie vanuit Vientiane het allerbeste toe! Veel liefs en een dikke knuf!

xxx

PS: thanx voor alle lieve reacties op mijn weblog! Fijn dat iedereen zo meeleeft!

• 07 December 2009 - 15:35

Jack:

hardstikke tof meid. Cool dat je je zo amuseert daar. En je weet het he, als hte internet het nie doet, ff de modem eruit en hoppa weer erin.

latersssssss xxx

• 07 December 2009 - 15:38

Pien (Spirithorses):

Ik geniet van je avonturen en ben iedere keer weer blij als er een update in mijn postvak komt.

Geniet ervan!
    Ook in Vroenhoven wordt aan je gedacht :D

• 07 December 2009 - 15:49

José:

Hallo Caroline we genieten met je mee, als we weer je avonturen lezen, geweldig en ik wens je nog veel plezier en een fijne voortzetting van de reis toi, toi, veel liefs

• 07 December 2009 - 16:11

Cune:

Een update, leuk!! Wat een belevenissen Caro! Ben benieuwd wat je in Vietnam allemaal gaat zien/meemaken. Goede reis lieverd!

• 07 December 2009 - 16:31

Mischa:

Doet me goed te horen dat je het naar je zin hebt....Olifanten wassen?? Dat doet een mens niet zo vaak in zijn leven..."hee sjat bin ff dun olifant wassen adie tot zoe"...-> Stink hem weer?? joa jong..ff wassen dus :)

Have fun...als je nu parfum op je lichaam spuit..blijven de ratten vanzelf weg..kunnen niet tegen de alcoholgeur..of flink zuipen??

Ciao your brother

• 07 December 2009 - 16:32

Paps:

Hoi Cannie!
    We hebben elkaar vandaag al gesproken, dus effe geen reactie op je reisveslag! Heb ook al gebeld naar tubtim resort op Koh Samet voor tijd van 27-12 tot 3-1, maar die waren helaas al vol, maar of die meid voldoende engels sprak? Ze zijn niet via internet te bereiken, alleen via de tel. (0066-38
    6440257) en ik zal het nog eens proberen over een paar dagen. Ook zal ik een betaalbaar alternatief zoeken voor een paar dagen welverdiende rust!
    Liefs van Paps

• 07 December 2009 - 18:13

Miekje:

Hey Caro,
    Luek van je te horen en tof dat je zoveel meemaakt. En tijgerbalsemmassage op je rode kruis??? Dat zal lekker fikken!En zal zeker heel ontspannend zijn!!
    Lieve Caro, geniet lekker van alles en je nieuwe contacten.
    Kusjes Kiki

• 07 December 2009 - 20:18

Mams:

Lieve carootje,
    blij weer wat te lezen over je avonturen. heb nog eens een sms gestuurd, maar hoorde niets, nu weet ik weer iets meer, leifs en tot snel hoors, mams, xxx

• 07 December 2009 - 22:08

Roland:

Hoi Caroline!

Ik blijf het heel interessant vinden om zo je belevenissen te volgen aan de andere kant van deze aardbol.

Jij zit daar lekker warmpjes, hier in Nederland lijkt de winter over een week te gaan binnenvallen.
    Je weet het, dat kun je mooi volgen op www.meteomaastricht.nl

Verder goeie reis naar Vietnam en wens je daar heel veel plezier toe!

Groetjes, hooooiiiiii !

• 08 December 2009 - 08:18

Caroline H.:

Hi Caro!
    k ben benieuwd naar de foto's.... even ze uploaden tussen het wassen van olifanten, de beren, massages, pedicures door! Klinkt super allemaal.

Goede reis naar Vietnam (geen Primatourtjes bij je in je medicijnverzameling?)!
    Dikke kus CaroII

• 08 December 2009 - 10:51

Ellen Van Vliet:

Klinkt allemaal super! Amuseer je !
    Hier gaat het allemaal zijn gangetje, geen nieuwe roddels!
    dikke kus!

That's good!

• 08 December 2009 - 13:24

Oma:

Lieve Caro,
    Heb je berichten allemaal gelezen. Wat geweldig dat je dat allemaal kunt meemaken (behalve 't bezoek van de ratten, brbrbr ! Maar 't programma lijkt me behoorlijk pittig. Je zult s'avonds wel moe zijn en dan lekker slapen. Mams heeft mij heerlijk gemasseerd, wat doet ze dat toch goed. Heb daarna 'n fijne lunch gehad en ben erg verwend. Wat wil je nog meer. Ik mis je wel, hoor. Mischa en Agnetha zijn zondag geweest. Echt gezellig. Alle liefs en tot snel. Heel veel kusjes en knuffels van Oma

• 10 December 2009 - 11:27

Mams:

lieve caro, inderdaad kun je met de rabo pas, in azie bijna nergens pinnen, alleen als er mastercard opstaat, dus dan wordt het de creditcard, helaas, hoop dat je je weer beter voelt, liefs en tot bels, mails, msn of sms, dikke poen, mams

• 10 December 2009 - 15:14

Marjo Roermond:

Wat een fantastische avonturen beleef jij!
    Kun je alles nog uit elkaar houden want je reist me wat af. Geniet er maar met volle teugen van. Leuk dat je een nederlandse vriendin hebt gevonden: is toch weer even een beetje thuis hè.
    Veel liefs van Yvonne, Ramon en Marjo

• 11 December 2009 - 10:22

Moeder:

hoi Carootje,
    Vond in Hua Hin, is 190 km van Bangkok, een hotel bij booking.com hotel in hua hin, hotel "G House, € 30,= per nacht per kamer met ontbijt van 27-12 tot 5-1-, er zijn nog 3 kamers, maar is heel klein en vlakbij het strand. Groetjes en heel veel liefs van mams

• 12 December 2009 - 14:00

Monique:

als de sms niet is aangekomen, : t-mobile zei, de simkaart uit je gsm halen en dan minstens 1 uur eruit laten, dan moest het goed gaan, liefs mams