Love from sunny South Island, heaven on earth! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Love from sunny South Island, heaven on earth! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Love from sunny South Island, heaven on earth!

Door: Carootje

Blijf op de hoogte en volg Caroline

01 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo lieve mensen!

Hoe staat het leventje daar in het koude, verre noorden? Ik hoop alles wel!
Inmiddels ben ik alweer een week onderweg in het Zuidereiland en heb weer een hoop beleefd. Tijd voor een kleine update dus :)!
We hebben een week geleden het gezellige en artistieke Christchurch verlaten voor een reis naar Mount Cook (midden in het alpinegebergte). Dit is NZ's hoogste berg (3754 m). Het is er werkelijk prachtig en wij hadden beregeluk met het weer. Het was helemaal helder, waardoor de bergen en gletsjers volledig zichtbaar waren. We hebben de eerste dag een boottrip over een groot gletsjermeer in Tasman Valley gemaakt. Net Antartica met al die mooi gevormde blauwe en witte ijsschotsen... De dag erna heb ik een prachtige bergtocht tot aan de gletsjer van Mt. Cook gemaakt. Ook heb ik daar de bekende bergpapegaai (Kea) gezien. Het zijn geweldig mooie, grote en hoogst intelligente beesten en leven alleen in het Alpinegebergte van NZ.
De volgende dag zijn we doorgereisd naar het knusse en hippe Queenstown waar het zowel 's zomers als in de winter (skigebied) prima toeven is. Queenstown ligt aan een groot meer en is omringd door bergen. Ook daar hadden we geluk met het weer. Het was lekker zonnig en heb dan ook de eerste twee dagen lekker gechilled (beetje gewandeld, aan het meer gelegen, lekker gegeten, vogelpark met zeldzame maar oh zo leuke Kiwi vogel bezocht, etc.). Uiteraard heb ik daar ook een mooie, maar pittige bergtocht gemaakt (Ed Lomond track). Het was een heftige klim naar boven (ruim 3 uur lang stijl omhoog), maar het uitzicht maakte alles goed! 's Avonds was ik redelijk kapot, maar ben toch nog even het hippe en gezellige nachtleven van Queenstown ingedoken. Voor de stappers onder ons: een echte aanrader!
Na Queenstown zijn we doorgereisd naar Te Anau. Iedere reis is net een prachtige oneindig lange natuurfilm. Door eindeloze groene dalen, over heuvels (bezaaid met kuddes schapen en koeien) en bergpassen, langs azuurblauwe meren... Het land is zo mooi dat ik er regelmatig emotioneel van word. Ik ben echt zo gelukkig en dankbaar dat ik dit allemaal mag meemaken! Qua natuur is NZ verreweg het mooiste land dat ik ooit heb bezocht.
Maar goed, dat even terzijde. Terug naar Te Anau. Dit is een plaatsje aan wederom een prachtig giga groot meer omringd door heuvels en bergen. Tegen de avond zijn we met de boot het meer overgestoken om naar een grottenstelsel met gloeiwormen te gaan. Dat was werkelijk magisch. In het pikkedonker (250 meter onder de grond) zijn complete rivieren met aan de wanden en plafonds 1000'en gloeiwormen die oplichten zodra ze honger krijgen. Bijna buitenaards...
De dag erna zijn we in alle vroegte met heftige regenval naar Milford Sounds (Fiordland) gereden. Dit is een uitgestrekt, geweldig en oneindig mooi gletsjergebergte omringd door water aan de westkust. Daar hebben we met een zeekajak zeker 4.5 uur door de sounds gepeddeld. Vanwege de heftige regenval waren er overal prachtige giga watervallen aan weerskanten. Ook daar weer veel zeehonden gezien en nog een wandeling door het regenwoud gemaakt (inclusief Kea's en andere prachtige vogels!). De diversiteit aan planten, bomen en bloemen is zo groot, dat je soms gewoon niet meer weet waar je kijken moet.
Gisteren zijn we in Wanaka aangekomen waar we wederom prachtig mooi zomerweer hadden. Gisteren heb ik het plaatsje en het meer verkend. In de avond ben ik de berg opgeklommen om naar de zonsondergang en de opkomende volle maan te kijken. Bovenop de berg heb je 360 graden uitzicht over alle meren en bergen hier. Magisch...
Vanmorgen heeft deze dappere dodo en (tandem) paraglidesprong gemaakt van een 1200 meter hoge berg. Glijdend in de lucht tussen valken en arenden, langs bergen en watervallen met een overweldigend uitzicht over het hooggebergte rondom. Echt supergaaf en onwijs kicken! Voor mensen zonder hoogtevrees een absolute aanrader!
Vanmiddag heb ik lekker gechilled in het zonnetje aan het meer. Morgen vertrekken we naar de Franz Josef gletsjer waar ik overmorgen een hele dag ga ijshiken op de gletsjer. Ik verheug me nu al! Over 4 nachtjes zijn we alweer terug in Christchurch en zit de groepsreis er helaas alweer op. Time flies when you're having fun!
Nu duik ik zo mijn mandje in, want morgen moeten we vroeg op voor onze lange tocht naar FJ.
Ik mis jullie onwijs, maar geniet met volle teugen van dit prachtige land. Hartelijk dank voor jullie lieve berichten op mijn weblog. Super dat iedereen zo met me meeleeft!
Take care en vanuit het verste puntje van huis en hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

Dikke poen, Caro. xxx

  • 01 Februari 2010 - 10:51

    Mams:

    wat een spannende verhalen, je ziet het gewoon allemaal voor je als je zo boeiend schrijft, heel veel liefs en een dikke knuffel mams en katja

  • 01 Februari 2010 - 11:03

    Mams:

    Lieve Carootje,
    vergat nog even te zeggen, take care bij de gletsjers, maar vooral geniet van de prachtige natuur, pas goed op jezelf, dikke zoen en heel veel liefs mams

  • 01 Februari 2010 - 12:34

    Erik:

    WOW Caroline!
    3opreis ging gister ook over Nieuw Zeeland, jij maakt het nog mooier :)
    Paragliden lijkt me ook echt te gek. Super dat zo bevalt! take it easy!

    Groetjes,
    Erik

  • 01 Februari 2010 - 13:17

    Erno:

    Hé Caro,

    Wat een ongelofelijk programma in een waanzinnig mooie omgeving! Straks wel weer naar huis komen hoor ;-)

    Geniet!!!

    P.s. leuk dat je afgelopen weekend even een smsje stuurde!

  • 01 Februari 2010 - 13:38

    Esther:

    Hey Caro
    Echt geweldig, wat een avontuur en wat schrijf jij goed zeg, mischien moet je daar wel iets mee als je terug bent ;-) caro onze schrijfster! Paragliden klinkt sjiek....maar je kent mij heb helaas hoogtevrees. Geweldig dat je dit allemaal kunt meemaken in zo'n mooi gebied. Lief dat je mij nog hebt ge-smst. Gelukkig gaat alles goed met je. Tot snel, bij je volgend verhaal, kijk er al naar uit.
    Poen oet Hier vaan Miech.

  • 01 Februari 2010 - 15:13

    José:

    Hallo Caroline, wat ben ik blij dat jij zo geniet, wat prachtig dat je dat allemaal mag zien en beleven (om jaloers op te worden) hier is ook alles goed, wij hebben weer een weekend van onze kleindochter kunnen genieten ook mooi.Ga nog maar lekker verder genieten,want het schiet al op nu!! tussen ( ) Wij zullen allen blij zijn als jij weer gezond en wel thuis bent, nog veel plezier, we blijven je volgen!!groetjes José

  • 01 Februari 2010 - 16:05

    Marjo:

    Hoi Caro,

    Wil jij nog wel naar huis aan het einde van jouw reis? Als ik dat alles zo lees denk ik niet! Want wat jij allemaal meemaakt is te gek. En wat schrijf jij inderdaad boeiend: toch eesn over na denken of je daar je beroep van kunt maken. Je weet maar nooit.
    Geniet lekker verder, dan doen wij dat als we jouw verhalen lezen.

    Liefs van Marjo

  • 01 Februari 2010 - 16:50

    Agje:

    Damnnnn Caroo :O !
    Whahahah ..
    Doet goed zo`n verhaal nadat we net in de sneeuwbui hier hebben gereden .. pff ben de sneeuw hier een beetje zat.. Heb effe gedroomd tijdens het lezen van je verhaal :D thnxxx

    Hoe gaat t verder met je?

    Liefss Agje Take Care!

  • 01 Februari 2010 - 21:06

    Cune:

    Hee dappere dodo!! Wat een avonturen weer! Onwijs gaaf! Heb vandaag stiekem op m`n werk zitten lezen en nu kan ik eindelijk reageren. Als ik je verhalen zo lees denk ik alleen: wat een bofkont :). De natuur moet adembenemend zijn, foto`s national geographic like beslist..Kon ik maar even om de hoek kijken verdorie. Jee, die paraglidesprong had ik graag gezien! Toch wel met z`n 2en hoop ik?!
    Geniet van de Franz Josef Heidi getsjer, doe voorzichtig en have nog even fun met je leuke groep! Tot gauw mails en ondertussen een dikke knuffel oet Brandevoort!

  • 02 Februari 2010 - 15:07

    Riékelt & Co:

    Beste Caro,
    Klinkt werkelijk geweldig, zoveel schoonheid op zo'n relatief klein gebied.
    Het paragliden zal machtig zijn geweest. :)
    Veel plezier en de groete uit Riékelt.

  • 02 Februari 2010 - 17:37

    Aline:

    het houdt niet op, ons planeetje is eindeloos mooi he Caro, ik hoop maar dat het zo blijft. En ik hoop er ook nog heel veel van te zien. Nieuw Zeeland stond niet bovenaan mijn lijst, maar na jouw verhaal zeker wel. Een goeie voor een huwelijksreis of zo ;-). Dikke kus

  • 03 Februari 2010 - 07:58

    Marjo (Arke):

    Hey flying eagle..!!
    Wat heb jij lef, Caro. Lijkt me helemaal geweldig zo'n sprong, echt 'kicken'. De tijd gaat zo ongelofelijk snel. Ook deze reis zit er al weer bijna op. Door je geweldige manier van verslaggeven kunnen we het allemaal een beetje meebeleven en meegenieten van alle wonderen der natuur.. Geniet lekker verder... heel veel groetjes, Marjo

  • 03 Februari 2010 - 09:31

    Mam:

    Lieve Caro,
    De Franz Josef Glacier bedwongen? Zal wel zwaar geweest zijn, lopen op een gletsjer moet wel heel glad zijn. Ben trots op je dat je dit allemaal doet en kunt.
    Liefs en dikke poen, Mams

  • 03 Februari 2010 - 12:41

    Ellen Van Vliet:

    Wij missen jou ook! Geniet maar van het lekkere weer, hier is het maar koud! Dikke kus Elke

  • 03 Februari 2010 - 14:35

    Crista:

    Zoals jij je reis beschrijft....geweldig! Ik zie het helemaal voor me. Ik geloof dat ik echt wat mis door nooit daar geweest te zijn. Geniet nog van je verdere trip. ik ben benieuwd naar je volgende avontuur.

  • 05 Februari 2010 - 12:06

    Oma:

    Lieve Caro,
    Bij mam thuis lees ik wat je weer allemaal meemaakt, ik vind het geweldig, en doordat jij er zo van geniet, geniet ik er extra van. Jammer dat de Nieuw Zeeland reis bijna afgelopen is, maar er komen nog heel veel mooie andere bestemmingen. Met mij gaat alles goed.
    Heel veel liefs, dikke knuffel en veel zoenen, van oma

  • 05 Februari 2010 - 23:12

    Cune:

    Hee Caro,

    Net naar Avatar geweest. Met zo`n duik-3D bril en een hoop popcorn genoten van de voorstelling. Kon alleen nergens een duikplank ontdekken ;). Mocht je `m nog niet gezien hebben: een aanrader! Hee, het is middernacht geweest...Dan is er hier iemand jarig! Namelijk andere Carolientje uit Maastricht. KOM, we gaan zingen: lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloriaaaaaa! Hiep hiep hoera (X3)!!! Geleficiteerd met een mooi rond getal, Caro II! 20 jaar alweer, wat vliegt de tijd ;). Veel gezondheid, succes en zonneschijn gewenst!
    Ceetje, toost je mee? KLING! Volgende keer ben je er weer bij gezellig!

  • 06 Februari 2010 - 23:17

    Cune:

    Hee Caro, hopelijk weer een beetje bekomen van de schrik. Zag je niet op skype vandaag; probeer het morgen nog eens. Zet `m op. Knuf, C

  • 07 Februari 2010 - 14:09

    Mam:

    haai Caro,
    Als je dit leest ben je mischien al weer naar Auckland, pas op je papieren en geld, nog een beroving kun je echt niet nog eens aan. Heel goede vlucht en weer tot bels, liefs en dikke knuffel van het Oranjeplein (ook van oma)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 51885

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: