From North to South - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu From North to South - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

From North to South

Door: Carootje

Blijf op de hoogte en volg Caroline

23 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hello dear people back home!

How are you all doing? I hope ok! Het is alweer een weekje geleden dat ik me gemeld heb, dus het wordt weer eens tijd voor een kleine update.
In Napier hebben we een wijntoer gedaan op de fiets door allemaal wijngaarden. Het weer was klote, maar de wijn smaakte er niet minder om ;). De volgende dag zijn we vetrokken naar Wellington. Een geweldig leuke stad aan zee met allemaal leuke restaurants, cafeetjes, parken, en musea. Na twee dagen Wellington zijn we met de ferry naar het Zuidereiland gegaan. De natuur is op het Zuidereiland wellicht nog mooier dan het Noordereiland. Veel bossen, bergen, eindeloze weides (met veel schapen, paarden en koeien), vogels, etc. We hebben een nacht in de Marlborough Sounds doorgebracht in een mooi afgelegen resort direct aan het strand. Gelukkig hadden we die dag lekker weer en konden we een paar uurtjes fijn chillen op het strand (met een lekker fris Chardonney'tje, of course!).
De volgende dag zijn we met de trein naar Kaikoura vertrokken. De treinreis was prachtig door de heuvels en bergen en langs de kust.
In Kaikoura heb ik een van mijn grootste dromen waargemaakt en ben ik een hele ochtend met wilde dolfijnen gaan zwemmen. Het water was freezing cold, maar de ervaring en het contact met deze zoogdieren was zo immens bijzonder, dat ik het liefste daar was gebleven. Na een ruwe boottocht (de zee was heel wild en veel mensen moesten overgeven, dat was minder fraai :() terug naar het vaste land. Daar heb ik een fikse wandeling gemaakt langs de kust waar ik naar de zeehonden ben gaan kijken. Die leven in grote colonies langs de kust. Je kunt ze bijna aanraken, echt heel gaaf! Die avond zijn we flink gaan stappen, waardoor een aantal mensen de volgende dag in de bus behoorlijk brakjes waren.
Gisteren zijn we in Christchurch aangekomen. Wederom een hele leuke stad met veel bezienswaardigheden, groen en leuke uitgaansgelegenheden. Jammer dat we morgen alweer vertrekken... Ook een beetje minder is het weer momenteel. Het is behoorlijk fris voor de tijd van het jaar en het regent en waait flink. Morgen vertrekken we naar Mount Cook, waar het weer hopelijk ietsje beter is.
Vanavond ontmoeten we 3 nieuwe mensen die met ons het Zuidereiland gaan doorreizen. Ik ben benieuwd!
Uiteraard ben ik ook heel benieuwd naar jullie verhalen, dus hoop snel weer wat te vernemen. Tot die tijd, take care and enjoy the good things in life!
Heel veel liefs en een dikke knuffel uit NZ!

xxx

  • 23 Januari 2010 - 08:57

    Mams:

    lieve caro,
    wat spannend weer allemaal, hoop je snel te zien via skype, ga nog even werken en misschien vanavond??
    welterusten maar weer, en tot voor jou dan morgen, liefs en dikke poen, mams

  • 23 Januari 2010 - 09:26

    José:

    Hoi Caroline, wat een geweldig mooie reis en geweldige avonturen beleef je toch,een geluk dat je alles noteerd op je site, kun je alles weer terug lezen later, je maakt zoveel dingen mee dat je dat niet kunt onthouden allemaal, teminste (ik zou het niet kunnen ), nu zijn wij wel al oud, geweldig met de dolfijnen zwemmen, maar weet je in Maastricht mag je met Noortje Pietje en Lara zwemmen,,, nog bedankt voor de leuke kaart, die ik kreeg,,wat een goed conditie heb jij geweldig,,( zo'n lange wandelingen en fietsen) ga maar lekker verder met genieten , dan genieten wij met je mee !!! veel groetjes van PIet en José

  • 23 Januari 2010 - 10:00

    Erno:

    Hey Caro,

    Volgens mij moet jij je helemaal in je element voelen met al die dieren om je heen. Geniet ervan!

    Take care en een dikke x!

    Erno

  • 23 Januari 2010 - 12:53

    Esther:

    Hee Caro,
    Ben hartstikke jaloers zwemmen met dolfijnen heb ik ook altijd gewild, echt sjiek dat jij het eens mocht doen!!
    Geniet van alles weer, maar dat doe je dat kan ook niet anders in die omgeving.....
    Tot de volgende keer, hier of op msn!!
    XXX van mij en ook van Ber.

  • 23 Januari 2010 - 14:37

    Ink:

    och, ik lees je reis verhalen met traanen in mijn ogen....zo te horen heb je t echt naar je zin!....jammer dat we je daar niet zien.....enjoy a sav with fish n chips n think of me will ya love???
    liefs Ink-xxx-

  • 23 Januari 2010 - 17:53

    Seppi En Agnethi:

    Hee Caro,
    Tof dat je gezwommen hebt met dolfijnen, Heb je ze ook kunnen aanraken of zag je ze alleen voorbij tuffen?

    Die beesten schijnen zo ontzettend intelligent te zijn....Met.."daar heb je flipper flipper, hij is geweldig" nog vers in het geheugen staan..

    Als we het toch over flipper hebben...heb je skippy de bush kangaroo ook voorbij zien springen?

    Do not fal in love with a aboriginal...schijnen heftig wild te zijn :) grr hihi

    Take care siterbliss

  • 23 Januari 2010 - 20:35

    The Clan:

    Hier is het ook nog steeds brrr koud. de sneeuw is weg maar de volgende bui is al voorspeld.Geniet dus nog maar van je toch heerlijke omgeving in vergelijking met de temperaturen hier.Want in de maas kom je in ieder geval geen dolfies tegen.!!Groet en kus uit Rijckholt.

  • 25 Januari 2010 - 09:32

    Mam:

    lief carootje,
    wat was ik blij je stem weer te horen en te weten dat het goed met je gaat, wat moet dat mooi zijn de Mount Cook, ik kon de natuur zelfs in Nederland horen, geweldig, geniet er maar met volle teugen van.
    Liefs en dikke poen,
    mams

  • 25 Januari 2010 - 10:01

    Marjo:

    Lieve Caro,
    Wat een fantastische ervaring met die dofijnen, om jaloers op te Zijn! Dat zou Yf ook geweldig hebben gevonden en ze zou je het hemd van het lijf hebben gevraagd daarover.
    Hier gaat alles zijn gangetje: door de week werken en in het weekend ben ik bezig met Yf haar huis wat een hele klus is. Maar ja, wat moet dat moet en ik heb heel veel hulptroepen gelukkig.
    Geniet nog maar weer van alles, dat is wat ik ondanks alle verdriet ook probeer te doen.

    Liefs van Marjo

  • 25 Januari 2010 - 12:18

    Maudf:

    Heerlijk om allemaal te lezen zo krijg ik het toch nog warm...Het is hier koud en grijs....
    Geniet meissie !! liefs Maud

  • 25 Januari 2010 - 15:34

    Aline:

    Hiya, nog altijd met volle teugen aan het genieten zie ik. Take it all in as much as you can! Vooral de dieren zul je nooit meer vergeten. Ik mis het reizen! Ooit gaan we nog eens samen naar Afrika! dikke kus

  • 26 Januari 2010 - 21:29

    Mam:

    haai caro,
    vandaag heb je een vrije dag in Queenstown, ga je ook nog paardrijden?
    Hoor ik nog wel! Voorzichtig en een heel fijne dag. Knuffels, Mams

  • 28 Januari 2010 - 16:11

    Mam:

    Hi Caro, was weer blij van je te horen dat je de bergtocht goed doorgemaakt hebt, weer veilig beneden bent gekomen en daarbij enorm genoten hebt van de prachtige uitzichten, liefs en dikke knuffel, mams

  • 29 Januari 2010 - 13:32

    Oma:

    Lieve, lieve Caro,
    Weer eens een berichtje van oma. Ben blij dat je zo goed kunt genieten en het zo goed kunt verwoorden, zodat wij ook nog allemaal mee kunnen genieten. Pas goed op jezelf, ik mis je heel erg maar dat mag wel en hoop gauw weer wat van je te horen. Heel veel lieve dikke kussen en knuffels van OMA xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 51904

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: