NZ: The land of the long white cloud - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu NZ: The land of the long white cloud - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

NZ: The land of the long white cloud

Door: Carootje

Blijf op de hoogte en volg Caroline

15 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Napier

Dag lieve mensen,

Hoe gaat het met jullie? Ik hoop alles wel. Het is alweer een aantal dagen geleden dat ik van me heb laten horen. Inmiddels heb ik het mooie Azie verlaten voor verdere oorden, te weten: New Zealand! En het is hier in een woord GEWELDIG! De mensen zijn aardig, het land is prachtig, schoon, geciviliseerd en het eten is heerlijk.
Ik ben de 8e aangekomen in Auckland (fikse jetlag, maar dat terzijde). Superchille stad met een hele relaxte sfeer. Meteen flink gaan stappen de eerste avond, dus dat begon al goed. De 10e heb ik alle mensen van de groep ontmoet. Erg gezellig, maar gevarieerd gezelschap. De jongste is 27 en de oudste (ook nog eens de enige man, ocherrem) is 75. Onze group leader Jo is super! Een echte kiwi (recht voor zijn raap en houdt wel van een biertje of twee, drie, vier :)).
Terug naar de trip: de eerste twee dagen heb ik Auckland een beetje verkend. Het is de grootste stad van NZ met circa 1.5 mlj. inwoners. Toch oogt de stad niet giga, omdat er relatief weinig hoogbouw is. Daarnaast is het er goed toeven in een van de gezellige restaurants en/of bars aan bijv. de haven. De mensen hier zijn heel aardg en behulpzaam en altijd in voor praatje. Ik (als grote kletsmuts) voel me hier meteen thuis!
Op dag twee zijn we naar Coromandel vertrokken. Dat is een prachtig gebied aan de Pacific Ocean. Het landschap is ruig en vulcanisch met mooie, verlaten stranden. In de namiddag heb ik een fikse wandeling gemaakt naar de top van een berg aan de kust, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over het omringende gebergte en de vele eilanden voor de kust.
De volgende dag zijn we naar Rotorua vertrokken dat bekend staat om haar hot water springs en geisers. De plaats en het meer bevinden zich in een gigantische krater. Overdag het plaatsje verkend en lekker rondgewandeld n en rond het museum. 's Avonds zijn we naar een traditionele maori "hangi" geweest. Daar werd gedanst, gezongen en mochten we genieten van een heerlijk diner. De volgende dag zijn we gaan wildwaterraften en hebben we als hoogtepunt een val van 7 meter gemaakt (de hoogste waterfall drop die je kunt maken met een raft, echt superkicken!).
Na het raften zijn we vertrokken naar het National Park waar we (na een fiks koolhydraatrijk pastadiner) op tijd zijn gaan slapen voor onze big crossing de dag erna. Een aantal dappere groepsleden (waaronder ikzelf) hebben namelijk de Tongariro Alpine Crossing gedaan: een trektocht van gemiddeld 8 uur lopen op vulkanisch gebergte. De 20 km lange trektocht begint onderaan de grote vulkaan, waarna men na een helse klimtocht van 2000 meter aankomt midden in een van de grootste kraters. Ernaast, ervoor en erachter zijn nog meer vulkanen en kraters waar we doorheen zijn gelopen. Het is net een maanlandschap, prachtig en grillig. Ook zijn er boven prachtige helderblauwe en groene kratermeren. De vulkanen daar zijn nog steeds actief, dus dat maakt het extra spannend allemaal. Verder naar beneden wordt het steeds groener en het laatste stuk lijkt wel een tropisch oerwoud. Heel erg mooi en gevarieerd landschap, dus. Ik ben om 8 uur in de morgen begonnen met lopen en was (als eerste) om 15.00 uur beneden. Vandaag heb ik een klein beetje spierpijn, maar het was het meer dan waard!
Vanmorgen zijn we met de bus naar Napier vertrokken waar we in de middag zijn gearriveerd. Napier is een gezellig art deco plaatsje aan de kust. Helaas is het nogal regenachtig, dus niet echt strandweer vandaag. Jo gaat ons straks een art deco tour geven, dus ik ben benieuwd! Morgen gaan we een fietstocht met wijnproeven doen. Dat duurt de hele dag, dus morgenavond zullen we allemaal flink lallend op de fiets zitten, haha!
Jullie horen het: Caro vermaak zich uitstekend hier aan de andere kant van de wereld!
Overall kan ik zeggen dat ik me heel erg op mijn gemak voel hier. Het landschap is gevarieerd en prachtig. Veel bomen en planten en bergachtig met overal grazende schapen, paarden en runderen. De mensen zijn ontzettend aardig, behulpzaam en oprecht. Het eten is heerlijk (veel vers seafood), de sfeer heel relaxed en de mensen zijn erg beschaafd. Ik begrijp nu waarom mensen zeggen dat NZ een land is waar ze het liefst zouden willen wonen. Het is er met 4 miljoen inwoners nog betrekkelijk rustig en erg veilig. Daarnaast is het land nog schoon en zijn de mensen erg milieubewust. Daar kunnen ze in het westen nog wat van leren!
Zo lieve mensen, ik heb jullie weer een beetje bijgepraat. Ik hoop dat jullie ook wat laten horen, want ik ben erg benieuwd naar de verhalen van thuis!
Take care en tot mails maar weer!

Liefs en een hele dikke knuffel, Caro xxx

PS: mjn gedachten gaan ditmaal in het bijzonder uit naar alle slachtoffers van de enorme aardbevingramp in Haiti. Dit soort dingen zouden ons nog meer bewust moeten maken van het feit dat wij ons gelukkig mogen prijzen met alles wat wij hebben. Geniet van al het moois dat de wereld te bieden heeft en wees lief voor elkaar. Je weet nooit wanneer het voorbij is...

  • 15 Januari 2010 - 07:54

    Mams:

    Ha lieve Carootje,
    Heb je verslag gelezen, wat een spannende verhalen weer, je maakt wel heel veel mee, maar het fijnste vind ik dat je er zo van geniet. Ik maak de reis een beetje met je mee en geniet er ook van. Heel veel liefs, Mams

  • 15 Januari 2010 - 07:54

    Mams:

    Ha lieve Carootje,
    Heb je verslag gelezen, wat een spannende verhalen weer, je maakt wel heel veel mee, maar het fijnste vind ik dat je er zo van geniet. Ik maak de reis een beetje met je mee en geniet er ook van. Heel veel liefs, Mams

  • 15 Januari 2010 - 07:55

    Mam:

    snap er niets van, mijn reactie kwam er 2 x op. Liefs en dikke poen mams. p.s. computers leiden af en toe gewoon een eigen leven.

  • 15 Januari 2010 - 07:57

    Esther:

    Hey Caro,
    Is wat anders he dat raften, dan kanovaren of kajakken op de maas hahah...ietsje wilder, niet,met ook nog een val van 7 meter....
    Leuk dat je dit allemaal kunt meemaken, sjiek!!
    Hier gaat het z'n gangetje, langzaam komt carnaval dichterbij. We moeten nog ergens een pakje zien te scoren! Zondag prins uitroepen, oh en de burgemeester Leers is opgestapt, maar je zult dat wel weten.
    Geniet nog van alles daar!!
    Dikke knoevel vaan miech.

  • 15 Januari 2010 - 08:47

    Paps:

    Hey Caroline!
    Fijn dat je je weer gemeld hebt, en dan nog met zo'n uitgebreid verslag en oersterke verhalen! Maar als echte berggeit moet zo'n alpine tocht wel een fluitje van een cent voor je zijn, al hebben we in de Allgaeu uiteraard geen vulkanen...
    Ben blij dat je dat allemaal kunt meemaken en dat je zo ervan geniet! En gezien je PS ben je je ook bewust van wat op de wereld allemaal voor verschrikkelijke dingen gebeuren en dat we ons inderdad gelukkig mogen prijzen met een luxe en beschermd leventje zoals het onze...
    Geniet van ieder mooi moment!!!
    Paps

  • 15 Januari 2010 - 09:26

    Marjo:

    Lieve Caro,

    Ik wist niet dat jij zo avontuurlijk bent aangelegd: raften, bergbeklimmen etc. Waauw. Zo leer je iemand ook weer eens van een andere kant kennen. Geweldig dat het je allemaal zo goed bevalt.Super dat je van alles zo geniet. En je hebt gelijk als je zegt dat iedereen dit zou moeten doen, want we weten nooit wat het leven nog voor ons in
    petto heeft. Dus: take it as it comes and enjoy life to the full!
    Liefs van Marjo

  • 15 Januari 2010 - 11:31

    Misch En Agnetha:

    wat een stoer verhaal..je lijkt wel indiana jones :)

    was dat raften nie gevaarlijk..? 7 m naar onder knallen..

    Je beleeft wat mee zeg...en wij maar sneeuw scheppen hier..maar goed..nederlanders hebben weer 2 dagen kunnen schaatsen en unox heeft zich weer erwtensoep koning van 2010 mogen noemen..weinig boeiends, je mist niks..dus vooral daar blijven en ons reporten over je spannende belevenissen.

    Take care mevrouw sepp..e

  • 15 Januari 2010 - 12:32

    Marjo (Arke):

    Wat een avontuur zeg...!Met name de enorme variatie van dit land is geweldig.
    Is die meneer van 75 ook mee gaan raften?
    Het lekkere eten zal ook wel een aangename afwisseling zijn na de hoeveelheden rijst in Azië.
    Geniet lekker verder...

  • 15 Januari 2010 - 15:27

    Riékelt & Co:

    Hoi Caro,
    Goed en fijn om te horen dat je het nog altijd naar je zin hebt.
    Mooie verhalen over je bergwandelingen, we zijn benieuwd naar foto's!
    Het beste,
    Riékelt & co

  • 15 Januari 2010 - 16:16

    Mam:

    Lieve Caro,
    Jammer dat we elkaar juist niet meer troffen vandaag, op msn, c.q. skype, maar misschien morgen dan? Geniet lekker van de wijn en de fietstocht en pas op dat je niet van de fiets afvalt, mocht de wijn erg lekker zijn. Liefs en tot snel, dikke poen van ons,
    Katja en mams

  • 15 Januari 2010 - 21:15

    Erik:

    Hey SuperCaro !

    Superverhaal :)
    die geisers zijn zo grappig..en 7m wow..en landschap lijkt wel beetje op ijsland en lapland. Kan me helemaal voorstellen dat je happy bent. heb hier handschoenen van nieuw-zeelandse schapen, zijn lekker warm in de sneeuw in nl haha
    Vriendin van Marcel, Iris gaat in februari naar Sydney voor paar maanden studeren. Als je daar dan ook toevallig bent laat me even weten, vraag ik haar nummer. Zij is al heel Australi"e doorgecrosst, ik zie ze de 22e nog.

    en te gek dat je zo'n leuke mensen tegenkomt !!

    ENJOY en Take it easy

    grtjs
    Erik


  • 16 Januari 2010 - 00:40

    Roland:

    Hoi Caroline,

    Met veel plezier jouw verhaal weer gelezen.
    Poehey, 7 meter naar beneden in een raftboot, dat heb ik in de Alpen nog niet meegemaakt.
    Nou, dat Nieuw-Zeeland lijkt ook wel iets voor mij, schitterende ongerepte natuur.
    Ik kijk wel eens mee op Google Earth in de plaatsen die je beschrijft, zo heb ik ook een idee van hoe het daar allemaal uitziet.
    Hier in Maastricht is het ook dagelijks survivellen naar je werk want er ligt al ruim 2 weken sneeuw en ijs inmiddels, maar het ziet er naar uit dat het iets minder koud gaat worden.
    Over een weekje ga ik ook er op uit, weekje Oostenrijk met een groep weeramateurs, hopelijk veel sneeuw en zon daar 8)

  • 16 Januari 2010 - 11:27

    Mams:

    Lieve Carootje,
    Niet te geloven, missen we mekaar weer juist aan de compu, maar ja 12 uur tijdsverschil is niet niks ! Heel veel plezier in Wellington en fantastisch als je met dolfijnen kunt zwemmen, wat een ervaring zeg. Geweldig ! Geniet er maar met volle teugen van.
    Liefs, dikke poen, mam en Katja

  • 17 Januari 2010 - 14:12

    Mam:

    Lieve Caroline,
    Wellington, moet ook heel mooi zijn, Ben benieuwd snel van je te horen. Liefs en dikke zoen,
    Mam en Katja

  • 17 Januari 2010 - 16:38

    José:

    Hallo wereldreiziger, wat een spannende avonturen had je weer gehad en wat gaat er nog allemaal komen ??? geniet er maar van, wij genieten ook met je mee als we je reisverslagen lezen heel veel liefs uit Geulle van Piet en José

  • 17 Januari 2010 - 19:52

    CaroII:

    Hi meisje,

    Wat een mooie verhalen weer! Ik ben jaloers!
    Maastricht mist je wel hoor. Cune en ik hebben gisteravond maar even onderzocht of het in de Alla zonder jouw aanwezigheid toch nog een beetje feest was, maar dat viel tegen!

    Geniet ervan!
    X

  • 19 Januari 2010 - 09:17

    Cune:

    Hee Ceetje,

    Klinkt onwijs mooi allemaal. Wel terugkomen he!! Anders kom ik je ophalen ;). Was super gezellig in Maastricht met Caroll. Volgende keer met de drie C`s in Eindhoven! Enjoy & tot gauw!

    Knuf, Cune

  • 19 Januari 2010 - 10:54

    Mam:

    Hi lieve carootje,
    Wat fijn om je weer even te horen, ben heel blij dat het zo goed met je gaat. Morgen zwemmen met de dolfijnen, jonge jonge dat lijkt me geweldig. Geniet er maar van, deze lieve dieren, zijn heel gevoelig.
    We missen je wel, ook de 3 hondjes Noor, Piet en Laar, nou tot bels weer en heel veel liefs en dikke poen en pootjes van het thuisfront

  • 19 Januari 2010 - 11:05

    Mam:

    Hi Caro,
    Daar ben ik nog even de pounamo jade juwelen kosten van 22 tot 58 Engelse ponden, zijn dus niet zo duur, ook met Maori tekens erin of als dolfijn. Ze werken als zuiviering van de chakra's en heb je als hanger of als oorbellen, kijk maar eerst even op internet, voordat je wat koopt, want volgens mij zijn de prijzen waar je nu bent veel te hoog, Liefs mams

  • 19 Januari 2010 - 11:06

    Mam:

    Hi Caro,
    Daar ben ik nog even de pounamo jade juwelen kosten van 22 tot 58 Engelse ponden, zijn dus niet zo duur, ook met Maori tekens erin of als dolfijn. Ze werken als zuiviering van de chakra's en heb je als hanger of als oorbellen, kijk maar eerst even op internet, voordat je wat koopt, want volgens mij zijn de prijzen waar je nu bent veel te hoog, Liefs mams

  • 21 Januari 2010 - 14:11

    Mams:

    Lieve Caro,
    Wat fantastisch, dat je met de dolfijnen en de zeehondjes hebt gezwommen. Dat moet toch wel een super ervaring zijn geweest. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je in de 7e hemel voelt. Tot snel weer. Liefs en dikke poen van mams en Katja

  • 22 Januari 2010 - 09:10

    Cune:

    Met de dolfijntjes en zeehondjes gezommen zelfs? Klinkt geweldig! Ik zie het helemaal voor me: Caro vliegend door het water, een hand vast aan de rugvin en -ZOEF-. Te comic-achtig misschien ;). Zou wel gaaf zijn! Heb je nog geen foto`s die je kunt uploaden? Facebook wilde je hiervoor toch gebruiken? Ik ben stik nieuwsgierig namelijk en ik geloof de rest hier ook...Kijk maar even.
    Stoppen met roken lukt verbazend goed. Kauwgom begint steeds beter te smaken; heb wel last van m`n kaken van dat gekauw heel de tijd. En de borrels moet ik ook maar even laten staan..zo veel ruggengraat heb ik nog niet. Lieve Ceetje, take care & tot heel gauw. Knuf, C

  • 22 Januari 2010 - 21:49

    Mam:

    lieve caro, geniet maar van Christchurch, lekker even relaxen, liefs en tot morgen, dikke zoen, mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Napier

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 51877

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: