Greetig from Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Greetig from Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Greetig from Hong Kong!

Door: Carootje

Blijf op de hoogte en volg Caroline

06 Januari 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Beste allemaal,

The eagle has landed in Hong Kong yesterday! Maar wat is het koud hier, brrr! Ik heb zelfs voor het eerst de verwarming aan staan! Wat een verschil met Thailand, zeg...
Vandaag heb ik de stadsdelen Kowloon en Hong Kong Island bezichtigd. Daarvoor moest ik echter eerst op zoek naar een apotheek, voor wat antihistaminica. Ik heb namelijk een allergische reactie op voedsel (waarschijnlijk garnalen) en heb al een paar dagen enorme jeuk en prik op mijn armen en benen. Vooral 's nachts is het heel erg, waardoor ik bijna niet kan slapen. Ook voel ik me niet echt superdepuper. Nu heb ik pilletjes gekregen en het advies een tijdje geen seafood en spicy food te eten. Caro gaat even op rantsoen, dus!
Maar goed, dat terzijde, terug naar Hong Kong. Ik maar denken dat Bangkok het shoppingmekka van Azie was... Daarin heb ik me dus vergist. Hong Kong staat met stipt op nr. 1! Hong Kong is echt het shoppingmekka: alles wat je maar kunt bedenken aan (luxe-)artikelen is hier te koop. En niet in een shoppingmall/winkel, maar in wel duizenden! Echt ongelofelijk! Ik hou niet van winkelen, maar heb mijn ogen uitgekeken vandaag! Naast windowshopping op en rond Nathan Rd. heb ik ook een aantal andere zaken bezichtigd. Zo ben door Kowloon Park gewandeld waar ze een grote verscheidenheid aan vogels hebben (van flamingo's tot enorme papegaaien). Ook heb ik in het park het Heritage bezocht. Daarna ben ik doorgelopen naar het Peninsula Hotel op Salisbury Rd. waar ik compleet overrompeld ben door de weelde die daar heerst. Bentleys rijden af en aan. Ook daar weer alle luxe winkels zoals Prada, Hermes, Luis Vuitton, Piaget, Cartier, Rolex, etc. Na al deze pracht en praal ben ik het HK Museum of Art ingelopen en heb daar de hele middag doorgebracht. Daarna uiteraard ook even de Avenue of stars bewandeld, waarna ik de ferry heb genomen naar Hong Kong Island. Dit is het financiele hart va de stad, waar alle banken en internationale ondernemingen zijn gevestigd (ja, ook Nederland is met o.a. Philips, ING, etc. goed vertegenwoordigd). Het was helaas te bewolkt om The Peak op te gaan en inmiddels te laat om nog naar de paardenraces te gaan (wordt dus iets voor de volgende keer). Rond een uurtje of 7 ben ik weer terug getufd met de ferry naar het vaste land. Inmiddels was het al donker en de skyline was verlicht in alle kleuren van de regenboog Prachtig om te zien, maar milieutechnisch nit echt verantwoord, eh... Het liet me wel sterk denken aan Shanghai.
Nu heb ik een beetje pijn aan mijn voetjes van het vele lopen vandaag en kruip eens vroeg mijn manje in. Morgen vertrek ik alweer naar mijn volgende bestemming: Nieuw Zeeland! Het wordt een lange reis, dus ik wil wel een beetje uitgerust zijn.
Wanneer ik in NZ ben, meld ik me weer. Tot die tijd take care, veel lieve groeten en tot mails!

Liefs, Caro xxx

PS: in het bijzonder gaan mijn gedachten uit naar Marjo en Ramon die het nu zo moeilijk hebben met het verlies van onze lieve, dierbare Yve. Ik denk aan jullie (m.n. a.s. vrijdag) en wens jullie heel veel sterkte toe! x

  • 06 Januari 2010 - 16:32

    Mam:

    lieve caro, veel beterschap en aan je tekst zie ik dat je een beetje ziek bent, Heel attent van je dat je aan Marjo, Ramon en Yve denkt. Liefs en tot morgen, Mams

  • 06 Januari 2010 - 20:04

    Ink:

    Hey Caroline,
    ben je helemaal alleen op wereld reis???knap hoor!....ik hoop dat je NZ leuk vind....ik denk niet dat we t gaan redden je daar te zien helaas......geniet er van, ik geniet van je verslag!
    dikke knuffel Ink-xx-

  • 06 Januari 2010 - 21:41

    Sepperdeflepper:

    Hallo Zus,

    Dat je maar niet aan de spetterpoep geraakt he :) Das vervelend als je fulltime op doortocht bent..kom je een plastice tuut aon ut vutsje te binden :)

    Reis voorzichtig..

  • 06 Januari 2010 - 22:59

    Cuneer:

    Ha dappere eagle! Wat maak je toch een hoop mee...NZ, ben onwijs benieuwd! Hoop dat je gauw weer opknapt. Niets is zo vervelend als ziekjes rond te moeten reizen. Ik volg je op de voet. Tot gauw mails/ bels/ skypes! Dikke knuf!

  • 07 Januari 2010 - 02:33

    Carootje:

    Hallo lieve mensen, ik zie zojuist dat ik een spelfout heb gemaakt in mijn aanhef. Het moet natuurlijk GREETINGS from Hong Kong zijn... ;) xxx

  • 07 Januari 2010 - 17:16

    Mam:

    Hey Eagle,
    Bijna land je in Sydney, waarna meteen door naar Auckland, ik vlieg in mijn gedachten met je mee. Heel veel liefs en dikke zoen, mams

  • 08 Januari 2010 - 14:22

    Maud:

    Nou meid wat een avontuur en nog even en je zit tussen de Maori's geweldig!!!!Reuze benieuwd naar je nieuwe verhalen het schijnt dat het daat het mooiste stukje van de wereld is......... oooo ben jalours....liefs Maud

  • 09 Januari 2010 - 09:28

    Mam:

    Lieve caro, hoorde juist dat je zo'n leuke mensen ontmoet heb, gezellig en super om mee te reizen. Nou heel heel plezier op deze nieuwe ontdekkeingsreis door N.Z. Ben benieuwd naar je weblog. Liefs en dikke knuffel, Mams

  • 10 Januari 2010 - 11:05

    Mam:

    lieve caro, jammer dat ik je telefoon niet hoorde en de sms pas zag toen jij al sliep, tijdsverschil van 12 uur is ook niet niks. 10 dames en 1 man, arme man!!! Morgen Coromandel, moet geweldig zijn om te zwemmen, warm water, nou geniet er van.
    Liefs en tot snel, mams

  • 11 Januari 2010 - 10:38

    Ellen Van Vliet:

    Hey lief! Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd wat je van NZ gaat vinden, heb er veel goede verhalen over gehoord! Ben zelf net terug van ski vakantie met al mijn collega's, was erg leuk maar vermoeiend ! Baal dat ik mijn verjaardag morgen zonder jou moet vieren....dikke kus Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 51904

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: