Spring is finally kickin' in! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Spring is finally kickin' in! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Spring is finally kickin' in!

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caroline

10 Mei 2011 | Letland, Riga

Svieks mani draugi!

Alles wel bij jullie? I hope so! Inmiddels is het alweer een paar weken geleden dat ik me via deze site bij jullie meldde, dus de hoogste tijd voor een nieuwe update dacht ik zo.
Hier loop alles lekker. Tot nu alle toetsen gehaald, al was het zeker hard aanpoten de laatste weken. M.n. moleculaire biologie, scheikunde en anatomie zijn erg heftige vakken waarvoor hard gestudeerd moet worden. De komende weken hebben we zoals gewoonlijk wekelijks minstens 2 toetsen, ook een aantal omvangrijke schrijfopdrachten en vanaf eind mei beginnen de examens. Daarna heb ik als het goed is 2 volle maanden zomerreces met mooie dingen in het verschiet, waaronder een bezoekje van mijn lieve vriendin Ineke uit London :). Behalve Riga e.o. onveilig maken, staat een meerdaags bezoek naar St. Petersburg op de agenda. Ik verheug me nu al onwijs! Maar eerst moet er dus nog even hard gewerkt worden...
Het lijkt erop dat de langverwachte lente nu echt is aangebroken hier in Riga met minimum temperaturen inmiddels boven het vriespunt en maxima overdag soms wel tegen de 20 graden. Ook beginnen de bomen eindelijk wat groen en bloesems te tonen en worden de parken en perken kleurig en fleurig zomerklaar gemaakt. Ik heb gisteren zowaar mijn eerste roseetje op een terras aan het Domplein genuttigd in goed gezelschap van wat schoolvriendinnen en een paar gezellige Nederlandse Airbaltic piloten die ik onlangs heb leren kennen alhier. Inmiddels begint mijn sociale leven eindelijk wat vorm te krijgen (wellicht heeft mijn aanwezigheid bij de Koninginnedagactiviteiten alhier daar ook e.e.a. aan bijgedragen). In het kort: de borrel was een hele sjiek de friemel bedoeling met alle prominenten die Riga rijk is in de prachtige entourage van het prestigieuze House of the Blackheads. Zelfs de bitterballen, haring en Heineken van de tap ontbraken niet :). De afterparty in Ed Hardy's club was ook zeer geslaagd. M.a.w. het was een kekke oranjebedoeling waarbij iedereen (de ambassadeur en zijn ega incluis) met de voetjes van de vloer ging en de drank rijkelijk vloeide. Wij Nederlanders laten ze hier i.i.g. wel even zien hoe je een goed feestje bouwt ;)! Het is heel lang geleden dat ik de "day after" met zo'n heftige kater in de collegebank zat...
Anyway, naast de studie en het opbouwen en onderhouden van mijn nieuwe sociale contacten hou ik me tevens nog steeds bezig met sporten (o.a. spinning, yoga, fitness). Daarnaast heb ik plannen om in de overige vrije uurtjes wat vrijwilligerswerk te gaan doen in een plaatselijk dierenopvangtehuis. Al moet ik zeggen dat de mensen hier doorgaans nog vreemder met hun dieren omgaan dan bij ons. Vandaag zag ik in het park een dame die haar kat uitliet (alle honden helemaal van de kaart!). Ook cavia's worden bij goed weer gewoon meegenomen naar het park. Het vreemdste was echter toch wel een fret aan de lijn. Als mijn poessiemannen Tijger en Kilo hierheen komen, zal ik eens voorzichtig polsen of ze daar ook voor te porren zijn... Maar dat duurt nog even, daar ik ze pas na de zomer mee zal kunnen nemen.
Zo lieve mensen, ik moet nog even wat gaan doen voor de studie.
Blijf gelukkig en gezond en graag verneem ik ook van jullie hoe het met jullie gaat zo ver van mij vandaan.

Veel zonnige groetjes en dikke knuffels,

Caroline

  • 10 Mei 2011 - 18:52

    Mam:

    Hallo Caroline,
    Zal morgen wel een verslagje terugschrijven, na vandaag heel veel werk te hebben gehad. De honden hier bloeien helemaal op, en hebben het superdruk met blaffen in het Spaans, de buurhonden Chico en Joey, maar die blaffen Engels, de hagedissen, want die zijn super favoriet en worden de hele dag aan het lopen en rennen gezet.
    Liefs,
    Katja en Mama en de 3 doggies

  • 11 Mei 2011 - 15:41

    Ellen:

    Hey Lief! Altijd leuk om je verslagjes te lezen, al had ik al een kleine previeuw gehad :-). Laat je me weten of je volgende week nog deze kant opkomt? Dikke X Elke

  • 11 Mei 2011 - 16:51

    Selma:

    he lief vriendinnetje,
    Gek he dat je zo ver weg kan zijn en dat het leven gewoon weer verder gaat... Je studeert, viert feestjes en maakt lol met de lokale (dierlijke) bevolking... Ik vind dat je het super doet en ben trots dat je de toetsen zo goed maakt! Keep up the good work! Ik hoop je komend weekend nog even te zien!! Dikke xxx kus!

  • 12 Mei 2011 - 11:44

    Nan:

    Hey Vrouwke,

    Nog steeds goed aan de bak met je studie lees ik. Leuk dat je sociaal leven ook in Riga vormen aan het krijgen is. Mocht je eens tijd voor me hebben als je in NL bent, dan stuur me een mailtje of smsje.

    Kiss Nan

  • 13 Mei 2011 - 16:48

    Mam:

    komend weekend in nederl.??

  • 16 Mei 2011 - 08:42

    José:

    Hoi Caroline,, wat fijn voor je dat je je draai hebt kunnen vinden daar, we hadden niet anders verwacht jou een beetje kennende,, we wensen je veel succes met je studie, en tot ziens,, groetjes van PIet en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 51904

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: