Bye bye summer, now back to uni again! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Bye bye summer, now back to uni again! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Bye bye summer, now back to uni again!

Blijf op de hoogte en volg Caroline

05 September 2012 | Letland, Riga

Lieve mensen,

Hopelijk heeft iedereen een fijne zomer gehad! Mijn zomervakantie was in ieder geval helemaal toppie! Hier dan ook even een update van mijn belevenissen en hoogtepunten voor jullie.
Zoals jullie weten, ben ik grotendeels in het Letse land gebleven deze vakantie. De eerste 3 weken heb ik voor mijn grote viervoeter-vriend Baron von der Hausburg mogen zorgen. Dank voor Arjan & Eva dat ik samen met mijn vriendinnen in hun geweldige appartement heb mogen verblijven. Helemaal top :)!
Het was enorm fijn om eindelijk mijn lieve vriendinnen (Ellen, Caroline en Selma) mijn nieuwe leven in Riga e.o. te mogen laten zien. Ellen mocht de aftrap geven en landde al vlak na mijn laatste examen. Het was dan ook 5 dagen (en nachten) lang een waar feestje! Helemaal super, ook omdat het weer ons vrijwel alle dagen gunstig gestemd was. Daarna was het de beurt aan Caro H. Ook met haar was het wederom een groot genieten. Lekker eten, naar het strand, de stad verkennen, stappen, wijntjes drinken... En vooral heel veel quality time, want we hadden ontzettend veel bij te kletsen na mekaar 15 maanden niet te hebben gezien.
Als laatste kwamen Hugo & Selma nog een lang weekend naar Riga. Weer een groot feest, met vele terrasjes ( en zonodig nog meer biertjes), cultuur, lekker eten en goede gesprekken. Wat had ik dat gemist zeg! En ik ga jullie helemaal missen als jullie aan de andere kant van de wereld zitten vanaf Nov. Maar: ik kom jullie zeker weten opzoeken down under in Aussie-land!!
Na alle bezoeken en nog een paar dagen alleen in Riga te hebben doorgebracht, ben ik naar München gevlogen alwaar ik een week voor mijn lieve oude oma Regina heb mogen zorgen. Het was fijn mijn Duitse familie aldaar weer eens te zien. Het weer werkte ook enorm mee, dus we hebben ook van het fijne buitenleven mogen genieten (zwemmen in bergmeren, buiten eten, etc.). In Kempten heb ik ook voor de 6e keer mijn 27e verjaardag gevierd ;). Onwijs veel dank voor de verwennerijen en de fijne dagen, met name een dankwoord voor mijn lieve papa en tante Traudl die er een heel bijzondere avond en dag van hebben gemaakt!
Na een week in Bayern ben ik doorgevlogen naar het Limburgse land, alwaar ik in 4 dagen tijd een heel programma moest afwerken. Mijn tijd in het zonnige zuiden is (zoals jullie inmiddels weten) altijd erg gelimiteerd, dus mijn excuses aan diegenen die ik ditmaal niet heb kunnen ontmoeten. De avond voor mijn vertrek naar Riga heb ik in Ramblas mijn verjaardag nog eens dunnetjes overgedaan met mijn dierbaren, wat een waar feestje! Dank voor jullie gastvrijheid (Misch & Amie) jullie aanwezigheid (Ellen, Selma, Caro H., Wencke, Erik, Nannie, Xuan, Thu Ken, Roland, Papa, Odile en Peter), de bijzondere woorden en mooie/fijne cadeaus! Ik ben zo dankbaar voor jullie vriendschap en alom aanwezige steun, daar zijn gewoonweg geen woorden voor...
Met een enorm zwaar, houten koppie maar met een zeer voldaan en dankaar gevoel dat ik zoveel bijzonder lieve en attente mensen om me heen heb (en dat al zovele jaren!) ben ik met gemengde gevoelens zaterdagochtend vroeg weer in de vlieger gestapt terug naar Riga. Daar heb ik de eerste dagen Roosje te logeren gehad en vervolgens in de introductieweek 2 nieuwe RSU studenten begeleid. Daarnaast is het eerlijk gezegd ook wel heel fijn om mijn Nederlandse vrienden alhier weer te zien. We hebben nl. echt een hele aangename en gezellige Nederlandse gemeenschap in Letland.
Vandaag begint voor mij het studieleven weer. Back to school, back to studying.. Gelukkig wordt dit een redelijk rustig semester voor mij en mijn rooster is ook erg prettig (met elke maandag vrij en vrijdags alleen maar 1 college). Ik heb dan ook al meteen weer twee vluchten naar het zonnige zuiden geboekt. Dus mensen, jullie zijn nog niet van me af, de 28e sept. ben ik weer even in den Hollandsche lande voor de bruiloft van Erik en Inez :)! Ik hoop een aantal van jullie dan ook graag weer te mogen begroeten, want ik mis jullie nu alweer!
Zo, deze sjeng geit noe ns oan de geng! Rock 'n roll!
Hou jullie goed, blijf gezond en monter, nogmaals onwijs veel dank voor jullie vriendschap, steun, aanwezigheid en attenties en tot een dees maar weer!

Liefs en heel veel zonneschijn voor jullie allemaal uit Riga!

Caro & Co. xxx

  • 05 September 2012 - 10:09

    Monique Nicolai:

    Lieve Caro,
    Heel veel succes met het nieuwe semester, liefs vanuit Javea xxx

  • 05 September 2012 - 11:52

    Lieve Caroline:

    ... " go for it girl..!"
    Have a brilliant term, look forward to catching a glimps of you when you come our way..ALWAYS a warm Welcome waiting for you.

  • 05 September 2012 - 11:54

    Sue:

    Oeps..did something stupid there sorry..from me..not you haha!

  • 05 September 2012 - 13:53

    Paps:

    Hi Caro,
    Zeer bedankt voor je verslag van de afgelopen zomerweken/maanden, het meeste wist ik natuurlijk al, maar het is toch leuk om het nog eens over te lezen!
    Ik wens je ook van harte veel plezier en succes in het nieuwe semester en dat je het in goede gezondheid positief mag aflsuiten! Big hug from big paps!!!

  • 06 September 2012 - 00:20

    Roland:

    Hoi Caroline,

    Tussen de verbouwingen hier thuis even een groet "vaan diene groete neef".
    Nogmaal bedankt voor de fijne avond bij Ramblas, ik heb er van genoten.
    Wat een heerlijk verhaal maak je er weer van, heel prettig om te lezen.
    Ik zal me in één van de komende weken eens gaan verdiepen met dat Skype, zal ik m'n laptopje dan ook eens meenemen naar oma zoals je zei.
    Verder hoop ik ook nog eens bij je op bezoek te komen in Riga, ik zou die stad best eens graag willen zien, misschien dat ik ergens rond november wel mogelijkheden heb.
    Maar je studie heeft uiteraard voorrang, ik wens je dan ook alvast veel succes met dit nieuwe semester en zoals je vader al terecht opmerkte in een goede gezondheid.
    Go for it!

    Veel liefs,
    Roland ;)

  • 14 September 2012 - 18:52

    Eagle:

    Hey !!!
    Leuk weer te lezen!was leuk bij de ramblas!succes met de aanvang weer!
    Tot gauw op ons feest!!super!
    Schtimmung :)
    Grt Eagle

  • 02 Februari 2014 - 12:49

    Eva:

    Hi Caro,

    Zie nu pas je verslag, leuk om B voorbij te zien komen! Hoop alles goed met jou en we moeten weer eens afspreken: de viervoeter wil weer eens op pad met je :-).

    Liefs Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 51904

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: