Still no winter in Riga... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Still no winter in Riga... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Still no winter in Riga...

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

25 November 2011 | Letland, Riga

Labdien allemaal!

Long time no see/hear.... Hoe gaat het met jullie? Ik hoop goed!
Het is alweer een dikke 1,5 maand geleden dat ik me gemeld heb via mijn weblog, dus ik dacht dat het wel weer eens tijd is voor een kleine update van deze studiewurm.
De afgelopen weken waren nogal stressvol met een hele boel toetsen (vaak 3-4 per week). De stof lijkt ook steeds meer te worden, dus het is flink aanpakken. Gelukkig werpt het harde leren tot nu toe zijn vruchten af, want ik heb tot dusver alles in 1 keer gehaald :).
Wat betreft mijn avonturen in Riga het volgende: Tot vorige week was het redelijk rustig met een strak studieschema en vrij weinig tijd voor leuke dingen. Maar toen kwam daar mijn lieve mama uit Spanje aan (het leek wel een beetje op Sinterklaas, maar dan 1000x leuker ;) !). Mijn moeder heeft de perfecte timing gehad met haar komst, want ik had maar liefst 4 dagen vrij, waardoor we heel veel hebben kunnen ondernemen. Zo heb ik haar uiteraard de stad Riga en omgeving uitgebreid laten zien. Ook hebben we de Latvian Independence Day meegevierd en heeft mijn moeder een aantal vrienden en medestudenten ontmoet. Een balletvoorstelling (The Nutcracker) in het beroemde Opera Theater stond ook op het programma alsmede een rondleiding door de gehele uni. Mijn moeder heeft zelfs twee lessen mogen bijwonen. De anatomie les in het Anatomicum heeft denk ik zeker wel indruk gemaakt, daar de Professor speciaal voor mijn moeder een dissectie had voorbereid. Uiteraard hebben we ook veel van de nodige spijs en drank en van elkaars gezelschap genoten. We hebben flink wat afgelopen (moeders, je bent een dappere dodo en dat met die pijnlijke voet) en zo nodig nog meer afgelachen :). Kortom: het was een super week met mijn mama en heb met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen afgelopen woensdag.
En ja, dan nu weer terug naar de alledaagse bezigheden, te weten: studeren. De komende week staan er namelijk weer 4 toetsen op het programma. En dat zal zo doorgaan tot aan de kerstvakantie die al over een maand is (pfff, time flies...!). Dan vlieg ik naar het (hopelijk) zonnige zuiden. De feestdagen vier ik bij mijn moeder in Spanje en vervolgens vlieg ik begin Januari met mijn grootmoeder naar ons kleine kikkerlandje alwaar ik een 4-tal dagen zal zijn. Ik hoop dan ook zeker nog met een paar mensen af te kunnen spreken, want ik mis jullie zeer!
Zo lieve luitjes, ik ga weer eens aan de studie. Sjeng oan de geng! Graag wens ik jullie vanuit een grijs en regenachtig Riga (heel vreemd, want normaal had er allang sneeuw moeten liggen!) alle goeds toe. Blijf gezond en gelukkig en ik hoop gauw eens van jullie te vernemen!

Liefs, Caro en de huistijgers

xxx

  • 25 November 2011 - 13:29

    Mr Eagle:

    Hey Caro! fijn dat je paar daagjes vrij hebt gehad, super :) we zijn terug uit Finland van afgelopen weekend, mijn stiefbroer is getrouwd tijdens de pauze van grote ijshockeywedstrijd, stond ook in alle FInse en Zweedse kranten (misschien ook Letse?) , was legendary zeg maar !! zal nog wel fimpje doorsturen. nxt weekend mijn verjaardag vieren(gister voor de 12e keer 20 geworden =31 :) ),op het werk hadden ze een mooi kroontje gemaakt, heb ik mee rondgelopen, zaterdag partycentrum all in echt en zondag met wat vrienden eten in aachen city.
    Verder sos ! En gister met zaalvoetbal 13-1 gewonnen , gaat goed.
    Alvast veel plezier in Spanje !

    fijn weekend en succes met de toetsen !

    grtz

    ps die nutcracker klinkt wel barbaars ... haha

  • 25 November 2011 - 14:18

    Nan:

    Hey Studieworm,

    Iedere keer staat ik er weer van te kijken met hoeveel doorzettingsvermogen je jouw studie te lijf gaat. Knap hoor! Zou ik je niet kunnen nadoen. Hopelijk gaan we ons eindelijk weer eens meeten tijdens een van je bezoekjes aan NL. Geef me maar een seintje bijtijds. Snap dat familie prio heeft, maar hopelijk vindt je ergens ook ruimte voor mij.

    Dikke knuf en wellicht tot gauw.

    xxx Nanneke

  • 25 November 2011 - 17:14

    Mam:

    lieve carootje, zojuist de computer gerepareerd, hier deed niks meer, veel stroomstoringen etc. heb gehuild toen ik wegliep en iedereen was aan t kijken naar de snotteraar, was heel emotioneel en mis je heel erg. Hartelijk dank voor je liefde en fantastische dagen, moeten we beslist weer overdoen. Studeer ze en hier schijnt het zonnetje weer, kwam aan in Alicatne met de winterkleding en heb toen een voor een alles uitgetrokken, omdat ik aan t koken was,, in Charleroi was het 2 graden en in Alicante 22, dus begrijp je? heel veel liefs en dikke knuffels voor de peosemannen, want die mis ik ook, xxxxxxxxx

  • 25 November 2011 - 17:14

    Mam:

    lieve carootje, zojuist de computer gerepareerd, hier deed niks meer, veel stroomstoringen etc. heb gehuild toen ik wegliep en iedereen was aan t kijken naar de snotteraar, was heel emotioneel en mis je heel erg. Hartelijk dank voor je liefde en fantastische dagen, moeten we beslist weer overdoen. Studeer ze en hier schijnt het zonnetje weer, kwam aan in Alicatne met de winterkleding en heb toen een voor een alles uitgetrokken, omdat ik aan t koken was,, in Charleroi was het 2 graden en in Alicante 22, dus begrijp je? heel veel liefs en dikke knuffels voor de peosemannen, want die mis ik ook, xxxxxxxxx

  • 26 November 2011 - 09:05

    Mam:

    Hi,
    ik bedoel natuurlijk: Alicante en poesiemannen, heel veel liefs en dikke knuffel en zoen xxx

  • 28 November 2011 - 07:47

    CarolineII:

    heee meisje, wat vliegt de tijd! Weer bijna kerst! Ja hier begint de zomer, het wordt warm, tekort aan gas... internet heeft kuren... af en toe een weekenje geen water... maar goed zonnetje schijnt, eerste pepernoten zijn al gebakken! Geniet van de decembermaand. Veel liefs!

  • 28 November 2011 - 11:28

    Amal:

    Hey Caroline, ik ben toevallig op deze site terechtgekomen toen ik info zocht over de RSU en eventuele Nederlandse studenten. Ik heb me aangemeld en ben aangenomen, maar ik vroeg me af of je wat tips voor me hebt wat betreft hoe ik de huizenjacht moet aanpakken of eventuele andere tips? Alvast bedankt.
    Groetjes Amal

  • 28 November 2011 - 14:00

    Caroline :

    Beste Amal,

    Je kunt me graag even je vragen door mailen, dan stuur ik je wat info. Mijn mailadres luidt als volgt: carolinemaximesepp@gmail.com

    Groetjes, Caroline

  • 28 November 2011 - 16:06

    Marjo:

    Hoi Lieve Caro,

    Ik blijf in de familiesfeer want ik heb net een berichtje van jouw moeder beantwoord. Het doet oma heel goed dat ze daar is hoor ik en ondanks een regendag zal het voor haar toch gezonder en gezelliger zijn dan in haar eentje thuis.
    Ik hoorde inderdaad ook van jouw moeder dat ze zo genoten had in Riga en dat jij haar heerlijk verwend had. Jullie zullen zeker uitkijken naar de feestdagen die jullie gezamenlijk kunnen doorbrengen, heerlijk.
    Als je die paar dagen in Maastricht bent hoop ik dat we elkaar kunnen zien; ik vond het jammer dat ik mama niet heb ontmoet.
    Studiebol, je mag trots op jezelf zijn dat je zo consequent aan de slag bent en alles behaalt. Dat zal niet iedereen je na kunnen doen. Chapeau!
    Ik wens je nog veel succes en geef je een dikke knuffel, ook voor de tijgertjes.
    Liefs van Marjo

  • 30 November 2011 - 10:17

    José:

    Hoi Caroline,, wat een gezellig verhaal heb je er weer van gemaakt en ook beleefd met je moeder, harstikke gaaf voor jullie beiden..En wat goed dat je weer alle tentames gehaald hebt ,een kanjer ben je..Ik zal je wel weer zien na de kerst bij je oma,, dan zijn wij weer ondertussen een kleinkind rijker, het gaat er nu zowat aankomen 5 dec.. uitgeteld, dus erg spannnd voor ons..
    We wensen je nog veel succes met de studie en fijne dagen in Spanje en tot ziens,, heel veel lieve groetjes.. Piet en José

  • 01 December 2011 - 08:21

    Paps:

    Hey, lieve Caro,
    Toch nog effe reageren op je rigaverslag, want die heb ik dan inmiddels gekregen. Fijn, dat jullie zo'n leuke tijd samen hebben gehad! Wou eigenlijk ook nog Riga aandoen dit jaar (Sinterklaas spelen?), maar daar zal wel niets van komen, ik moet volgende vrijdag alweer naar Beieren en van tevoren moet de auto ook nog gekeurd/gerepareerd en een flat verhuurd. We zien elkaar dan wel hopelijk begin februari, ok?
    Heel veel success met je laatste tests/examens dit jaar en ik dum voor je ;-)
    Paps
    Heel veel success

  • 07 December 2011 - 17:57

    Mam:

    Ben heel trots op je. Heel veel liefs, en dikke knuffels uit een zonnig Spanje xxx

  • 16 December 2011 - 10:16

    Gerti Te Walvaart:

    Hoi Caroline,
    Ik zou je graag iets willen vragen maar heb geen goed e-mail adres. Zou jij mij kunnen mailen? Waarvoor mijn dank.
    g.tewalvaart@logopedisten.org
    Veel groetjes Gerti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 51896

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: