When leaves fall and autumn starts kickin' in... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu When leaves fall and autumn starts kickin' in... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

When leaves fall and autumn starts kickin' in...

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

07 Oktober 2011 | Letland, Riga

Sveiks lieve mensen!

Alles wel met iedereen aan zijn/haar thuisfront? I sure do hope so!
Inmiddels zijn we alweer een ruime maand verder, dus vond ik het weer even tijd worden voor een klein bericht van deze studiewurm. Zoals in vrijwel heel Europa (Zuiderse uitzonderingen daargelaten ;)) maakt de herfst ook hier in Riga langzaam haar intrede. De noorderse kou hangt in de lucht (we verwachten dan ook dat de eerste sneeuwvlokjes niet zo heel lang meer op zich zullen laten wachten) en de bomen kleuren prachtig rood, geel en bruin wat werkelijk een plaatje is om te zien. Helaas valt er inmiddels verder niet zo veel meer te genieten daar er ook behoorlijk gestudeerd moet worden. Inmiddels ben ik alweer een aantal weken en dus ook toetsen verder (tot nu toe gelukkig alles gehaald :)) en aldus langzaam weer ingeburgerd in het ware RSU studentenleven. Voor mij houdt dat m.n. in: veel studeren (zeker de komende week met 3 toetsen op het programma), op zijn tijd een beetje hardlopen in het park (nu het nog kan), sporten in de sportschool (temeer bij slecht weer) en zo af en toe een hapje/borreltje/dansje doen met/bij mijn nieuwe vrienden en kennissen alhier.
Life's good as it is right now... Ik ben me er terdege van bewust dat ik het veel slechter had kunnen treffen en ben zo dankbaar voor deze prachtkans die ik heb mogen krijgen :).
Kortom, ik vermaak me prima en ook de katten lijken het gelukkig helemaal prima te vinden hier. Al was het kopen van een kattenhalsband en dito riempje nu niet zo een waar succes te noemen. Ik dacht oprecht de katten daar een groot plezier mee te doen (zodat ze ook eens mee het park in konden voor een wandelingetje) maar ik moet me er toch echt bij neerleggen dat deze poessiemannen geen honden zijn (alhoewel men dat bij Kilo soms zou kunnen betwisten, maar schijn bedriegt!). De eerste gang naar het park bleek al een ware nachtmerrie voor Tijger. Hij was echt doodsbang en deze immer zo stoere katermans bibberde als een rietje! Met Kilo heb ik het toen geeneens meer geprobeerd. Hem kennende zou 'ie midden op de straat gaan liggen van ellende. Missie "kat uitlaten in hartje Riga" niet echt geslaagd en aldus niet voor herhaling vatbaar... (in ieder geval nu niet, maar alles valt te leren, toch?!). Time will tell...
Anyways, dat was het zo'n beetje met de spannende verhalen uit het verre Riga so far. Wellicht hebben jullie (nog) meer interessante dingen te vertellen ;)? Ik ben benieuwd en hoor de verhalen graag!
Tot die tijd: take care, stay happy, healthy and smiling and do keep in touch!

Liefs en dikke knuffels van de drie musketiers uit Riga!

xxx

  • 08 Oktober 2011 - 06:54

    Mam:

    Hi Caro,
    Je schrijft weer boeiend, en de eerste reactie vanuit een warm Spanje, hier vallen geen bladeren, de palmbomen zijn altijd groen, het is nog steeds mooi weer 26 gr. en warm.
    We skypen weer verder voor nadere gegevens en dikke knuffel en liefs,
    Mams

  • 09 Oktober 2011 - 13:36

    Miekje:

    Lieve Caro,

    Leuk van je te horen en fijn dat alles goed gaat. Hier turbulente tijden, veel verandering op alle gebieden. Nog ongeveer twee maandjes dan is het zover. Ik ben benieuwd en verheug me. Wel gaat mijn buik ( die al erg rond is ) aardig in de weg zitten en dat vraagt om veel geduld en uithoudingsvermogen. Vaker krijg ik vragen als, is het bijna zover en zijn het er twee! Dan kun je je misschien een beetje voorstellen hoe ik eruit zie.
    Ik ben echt blij dat je het naar je zin hebt en kunt aarden. Geniet er maar lekker van.
    Berry is vanaf juli ook voor zichzelf begonnen en werkt hard om opdrachten binnen te halen.
    Lieve Caro, hoop tot snel en een dikke kus en knuffel van Miek, Berry en de kleine man.

  • 10 Oktober 2011 - 08:36

    Marjo:

    Hoi Caro,

    Wat jammer dat Tiger en Kilo niet van die uitgaanders zijn; aan de andere kant als ze niet willen dan hebben ze er ook geen behoefte aan en dat is wel zo gemakkelijk.
    Ook ik zit, naast mijn werk, te studeren. Heel boeiend en niet gemakkelijk. Het leuke er aan is dat ik al veel " toestanden" bij mijn cliënten kan herkennen.
    Het weer hier vertoont ook echte herfstkuren; de ene nacht bijna vorst aan de grond ( in Twente al ) en gisternacht was het ineens weer 14 graden. Vandaag hebben we een redelijk dagje met 18 graden, dus we mogen niet mopperen.
    Gisteren heeft Ramon al een voorproefje gehad van de "winterperikelen" bij de N.S. Zijn vriendin, die in Veldhoven woont, bracht hem om 12.00 uur naar het station van Eindhoven, dat bleek bijna onbereikbaar door een of andere marathon in de stad. Toen hij eindelijk aangekomen was bleek er geen trein naar Roermond te rijden! Dus maar op de bus gewacht die naar Weert zou gaan. Vanuit Weert zou er eerst ook geen trein naar Roermond gaan dus ik had telefonisch met hem afgesproken dat ik hem daar op zou halen. Later bleek er weer wel een trein naar Roermond te gaan. Om een lang verhaal kort te maken: Ramon was rond 15.00 uur hier en had dus 3 uur gereisd waar je normaal een half uur over doet. En de winter is nog niet eens begonnen! En dan maar het openbaar vervoer promoten, nou nou daar moet nog heel wat gebeuren vòòrdat mensen hier een voordeel in zien. N.S. heeft trouwens iets heel 'ludieks" verzonnen denken ze voor de sprintertreinen waar geen toilet aanwezig is: iedere reiziger krijgt een "plaszak" mee voor de hoge nood onderweg. Daar kan men gebruik van maken in de cabine van de conducteur, hoe vind je die? In eerste instantie dacht men dat het een grap was maar nee, het was serieus bedoeld; waar gaat het heen met onze beschaving?
    Tot zover de nieuwtjes uit Roermond; groetjes van Ramon en liefs van Marjo.

  • 16 Oktober 2011 - 12:54

    Mam:

    Hi, Caro, Zondag vandaag, hier weer mooi weer, hier en dar een wolk, maar toch nog warm. Zo meteen de buren op bezoek, dan uitgenodigd voor een diner bij vrienden in de buurt. Dus allemaal leuke dingen. Jij zult vandaag wel flink aan de studie zijn, voor het komende tentamen.
    Ik veheug me trouwens op ons spoedig weerzien en ben benieuwd naar Riga, zal wel winterkleding moeten meenemen denk ik, want hier heb ik nu nog de bikini aan.
    Liefs van ons allen en de doggies xxxx

  • 20 Oktober 2011 - 06:29

    Paps:

    Lieve dochter,
    Ook ik wil nog effe een reactie posten op je herfstverhaal, vanuit een eveneens haast winterse Allgäu. Maandag nog een leuke bergtocht gemaakt met HaPe, maar dat zal dan wel ook de laatste geweest zijn voor dit jaar. Geli heeft het nu even van mij overgenomen, maar volgende week zal ik weer aan de slag gaan bij Oma. Die marcheert op dit moment vrolijk rond, maar geestelijk wordt het toch steeds wat minder, dat zie je vooral bij het kaarten.
    Voor de rest meld ik me weer direct bij jou. Veel plezier samen met je mam en misschien lukt het me deze winter ook nog om met je een sneeuwman met je in het park
    te bouwen, wie weet?
    Veel liefs en sterkte met de studie!
    Paps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 51904

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: