Status after the first week in Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Status after the first week in Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Status after the first week in Riga

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

31 Januari 2011 | Letland, Riga

Labdien lieve mensen aan het thuisfront!

Hier even een update na een eerste week in Riga. Zoals jullie kunnen zien, leef ik nog ;). Het was me het weekje wel, kan ik jullie mededelen. Ik ben inmiddels gelukkig weer aan de betere hand, maar het was afgelopen week weer eens flink raak: vanaf maandag is die nare chronische (tropische?) bacterie uit Brasil weer eens ontwaakt uit zijn winterslaapje en heeft as vanouds voor behoorlijk wat ellende gezorgd. Zoals de vorige keren moest er eerst weer een hele artsenstoelendans gedaan worden en een hele batterij aan medicijnen tegen aan gegooid worden om deze meid weer enigszins op de rit te krijgen. Behalve dat ik er nog uit zie alsof ik heel hard op mijn gezicht ben gevallen en ik nog steeds behoorlijke hoofdpijn heb, gaat het alweer stukken beter.
Gelukkig heb ik dan ook vandaag mijn eerste schooldag kunnen meemaken. Eerste les: Lets :)! Grappig, maar heel moeilijk taaltje met heel veel verschillende vervoegingen en bijzondere klanken. Mijn klas is heel klein, met maar 12 studenten. In totaal zijn er samen met mij rond de 80 nieuwe int. studenten aan RSU begonnen met geneeskunde. De meeste studenten zijn afkomstig uit Duitsland en Scandinavie. Gelukkig ben ik niet de enige Nederlandse :) : er zit in mijn klasje nog een Nederlands meisje, Chabali genaamd. Heel fijn, zo is gedeelde smart toch een beetje halve smart. We hebben vandaag meteen samen een retourvlucht voor vrijdag a.s. geboekt omdat dat de enige mogelijkheid zal zijn om nog even een weekendje (nou ja, half weekend, want zondag vlieg ik alweer om 11.00 uur terug :() naar huis te kunnen komen. Vanaf volgende week wordt het namelijk heel druk (veel lessen, nog meer studeren) en laat mijn schema het niet meer toe dat ik op vrijdag naar huis kan vliegen. Dat betekent dus dat jullie mij maar gauw moeten komen opzoeken. In ieder geval heb ik sinds dit weekend eindelijk mijn eigen stekkie (jawel, het ei is gelegd ;)!) met zelfs wat ruimte voor gasten. De woning (70m2, 2 slaapkamers, open leefruimte, badkamer) is centraal gelegen in de sjieke wijk Embassy Area direct aan het Kronvalda Park. Hier in de buurt heb je veel leuke restaurants en het bekende oude centrum is tevens op loopafstand net als het openbaar vervoer van en naar de uni. Ook is het hier relatief veilig, met 24/7 politiebewaking bij de buren (Russische ambassade). De woning is nog niet geheel af en er zijn helaas nogal wat mankementen en problemen die nog opgelost dienen te worden. Zo werkt de verwarming niet goed (met 17 graden max. temp. is het niet echt fijn vertoeven, brrr!) en is de koelkast bevroren. Ook stond ik gisteren onder een ijskoude douche, niet fijn in hartje winter... Het vreemdste is nog wel denk ik dat het huis voorheen werd bewoond door iemand anders die met de noorderzon vertrokken lijkt te zijn en al zijn spullen zo heeft achtergelaten (inclusief laptop, kleding, badspullen, voedingswaar, etc.). Heel vreemd en eerlijk gezegd vind ik het een beetje creepy... Het was een hele klus om het huis enigszins schoon en bewoonbaar te krijgen. Ik hoop dat ik me er gauw thuis zal gaan voelen, want nu voelt dat nog niet zo. Wellicht ook omdat ik naast jullie, mijn twee poessiemannen en hond Noor heel erg mis. Ik voel me eerlijk gezegd een beetje geamputeerd zonder mijn dieren. Cécile, geef mijn twee harige vrienden maar een extra knuf van mij!
Deze week is het gelukkig nog even rustig zodat de internationale studenten hun dingen nog kunnen regelen. Morgen gaan we nog een rondje ziekenhuis doen en heb ik met Chabali afgesproken.
Ik mis jullie onwijs en hoop dat jullie me op de hoogte blijven houden van alle perikelen aan het thuisfront!

Dikke knuffels, Caro. xxx

PS: Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik velen van jullie dit weekend niet zal kunnen treffen daar het weekend echt te kort is, maar dan hoop ik jullie een dezer hier bij mij in Riga te mogen verwelkomen! :)

  • 31 Januari 2011 - 17:59

    Ed Kerner:

    Hoi Caroline, blij dat het wat geter gaat met je en dat je een beetje je draai begint te vinden. Heel veel groeten.

  • 31 Januari 2011 - 17:59

    Riekelt & Co:

    Succes met het Lets, had je achteraf gezien beter een woordenboek kunnen geven. 12 studenten per klas stelt idd niet zo veel voor, is het wel lekker rustig!
    Groet,
    Riekelt & co

  • 31 Januari 2011 - 21:32

    Mams:

    Hoi Carootje,
    wat schrijf je weer grappig. al is de situatie wel erg raar, die bewoner die zo maar weg is, is wel heel vreemd, maar zijn naam te horen lijkt het wel alsof hij uit Congo komt, terwijl jij zelfs zijn identiteitsbewijs gevonden hebt en hij is rossig, ietwat raar als je uit Congo komt met zo,n achternaam, hoop dat jer er wel veilig bent, en maak me toch wel zorgen erom, geed dit maar door aan de ambassade.
    Ben blij je dit weekende te zien, liefs, mams xxx

  • 31 Januari 2011 - 21:34

    Ma:

    nog even , zie dat mijn bericht een paar keer afgedrukt is, weet niet hoe dit komt, maar 1 x is genoeg, doei xxx

  • 01 Februari 2011 - 20:04

    Caroline Sepp:

    Lieve mama (mijn grootste fan), ik heb het al gefixt. De berichten zijn eraf nu. Maak je om mij nu maar geen zorgen, het gaat al stukken beter en verheug me echt onwijs om even naar huis te komen. Dat heb ik er echt een keer voor over. Daarna kan ik jullie heel lang niet gaan zien, dus.. We skypen/bellen nog wel voor vrijdag en hoop echt dat iemand me kan komen halen op Charleroi. Ik zal nog wel even een berichtje posten op mijn weblog of zo.. Dikke knuf! xx

  • 02 Februari 2011 - 17:28

    Mam:

    Heb je al iets gedaan an die rare figuur in dat app., vind het raar en vertrouw dat niet helemaal, zou toch wel de ambassade inlichtingen hierover.. pas goed op jezelf liefs, xxx

  • 04 Februari 2011 - 15:21

    Berber:

    Labdien Caroline,

    Man vards ir Berber (mijn naam is Berber). Haha, ik ben ook al Lets aan het leren op school!

    Wens je een fijn weekend thuis & leuk om jou blog ook te volgen.

    Hoop je volgende week een keer te ontmoeten!

    Groetjes, Berber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 942
Totaal aantal bezoekers 51897

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: