Hello, goodbye... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Hello, goodbye... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Hello, goodbye...

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

24 Januari 2011 | Letland, Riga

Sveiki lieve mensen!

The eagle has landed safe and sound in Riga yesterday!
Het afscheid van mijn dierbare vrienden (mens en dier) en lieve familieleden vond ik zeer emotioneel en viel mij heel erg zwaar. Nu is het natuurlijk niet zo dat ik naar een andere planeet of een ander zonnestelsel vertrek (het is maar 2,5 uur vliegen ;)), maar even snel een bakkie thee/wijntje doen of een hapje eten is er voorlopig niet meer bij. Ik zal jullie heel erg gaan missen, maar ben dankbaar en verheugd dat ik zoveel bijzondere en lieve mensen in mijn leven heb die mij door dik en dun steunen... Bedankt nogmaals voor het onwijs lieve afscheidsfeest (Ellen en Selma in het bijzonder), jullie lieve woorden en mooie cadeaus. Echt top en hartverwarmend!
Ook het afscheid nemen van mijn lieve beestenbende deed menig traan vloeien. Maar ik weet dat ik ze met een gerust hart kan achterlaten, daar er goed voor ze gezorgd zal worden. Mijn dank gaat hierbij in het bijzonder uit naar Cecile. Ik hoop dat mijn poessiemannen lief voor je zullen zijn en zich netjes zullen gedragen :)!
Ik ben blij en dankbaar dat mijn vader me vergezelt deze eerste week, zeker nu ik nog steeds geen geschikte woning heb gevonden wat ik mijn voorlopige thuis mag gaan noemen. Het is inmiddels echt een hele queste aan het worden en ik hoop dat jullie voor mij duimen dat ik voor aanvang van het Springsemester (volgende week maandag) een plekje heb mogen vinden... Aanstaande donderdag begint de introductie voor de internationale geneeskunde studenten aan RSU. Ik ben heel erg benieuwd en vind het superspannend! Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van mijn avonturen en hoop van harte dat jullie dat ook bij mij doen!
Vanuit een koud en besneeuwd Riga voor jullie allen een hele dikke knuffel en alle liefs gewenst!

Uz Redzesanos (vrij vertaald: see you later aligator, in a while crocodile)!

xxx

  • 24 Januari 2011 - 10:21

    Marjo Roermond:

    Hoi Carootje,

    Ik hoorde al dat je weer aan een nieuw avontuur was begonnen......
    Je ziet wel dat ik via via toch min of meer op de hoogte blijf.
    Ik wens je heel veel succes daar in het koude Letland en hoor graag waar je mee bezig bent zodat ik me daar een beeld bij kan vormen.

    Liefs van Marjo

  • 24 Januari 2011 - 12:30

    Mam:

    lieve Carootje,
    Ben blij weer iets van je te lezen, Katja juist uit het ziekenhuis, heel moe en nu verder herstellen, met de 3 musketiers gaat het heel goed, met Noraatje haar wandeling gemaakt weliswaar langzaam, ze heeft haar eigen tempo, maar toch een heel eind gelopen. Hoop nu dat je snel een appartementje kunt vinden, maar dat zal wel met zoveel bezichtigingen vandaag. Wij skypen straks hopelijk wel. Liefs en dikke zoen,
    Mams

  • 24 Januari 2011 - 13:22

    Wencke:

    de poessiemannen zitten prinsheerlijk op het aanrecht van Cecile naar buiten te kijken:-) Dikke Kilo is erbij gaan liggen.
    Hoeveel KILO (leuke woordspeling) moest je bijbetalen op het vliegveld...
    HEEL veel succes en veel plezier!
    Xwencke&sammie

  • 24 Januari 2011 - 13:23

    Wencke:

    -7 morgen bij jullie:-( zielig!!


  • 24 Januari 2011 - 18:37

    Selma:

    Ha Karel!
    Ha, dat is nu echt een leuke woordspeling ;) hhm.
    Ik vond het ook heel vreemd om je een knuffel te moeten geven die je de komende tijd warm gaat houden, maar ik weet dat dit een pracht avontuur is voor je en een stap dichterbij je droom! Ik geloof in je en ik wil graag up to date blijven van je belevenissen daar!! Dus type er maar lekker op los, ik lees het graag!
    Lieverd, veel succes, geniet! Hele dikke kus!!!

  • 25 Januari 2011 - 10:24

    Ed Kerner:

    Hoi Caroline, hopenlijk vind je snel een leuke kamer c.q. appartement. als ik denk aan die kou daar krijg ik het hier ook koud. succes en we keep in touch.

  • 26 Januari 2011 - 10:27

    :

    Hallo Caroline,

    Leuk jou verhaal te lezen.
    Ik vertrek a.s. vrijdag naar Riga om daar een half jaar te gaan studeren.

    Zal je reisverhalen blijven volgen.

    & misschien tot in Riga!

    Groetjes, Berber

  • 26 Januari 2011 - 14:46

    Seppie:

    Ja, lieve mensen, het is weer zo ver... Seppke is voor de verandering weer eens ziek.. Het eerste ziekenhuis hebben we dus alweer van binnen mogen zien. Ik heb weer zo'n heftige infectie in mijn gezicht waardoor ik me nogal beroerd voel (weer gepaard gaande met die immense zenuwpijnen in mijn hoofd :(). In eerste instantie wilde de arts me meteen laten opnemen, maar dat is geen optie want ik moet nog veel te veel doen en heb een boel afspraken staan deze week. Nu heb ik een hele batterij aan meds meegekregen, waar ik de komende dagen wel even zoet mee ben. Behalve de noodzakelijke dingen, blijf ik voor de rest zo veel mogelijk in bed om a.s.a.p. weer beter te worden. Maandag a.s begint namelijk mijn semester al!
    Erg vervelend voor mijn vader met wie ik graag de stad had willen bezichtigen en zo. Dat moeten we dan maar voor een andere keer bewaren...
    Ik heb een paar huizen gevonden naar mijn smaak, maar steeds blijkt er weer wat te zijn (meestal gaat het om geld, grrr!). Ik hoop dat mijn nummer 1 keuze het uiteindelijk ook wordt en dat ik jullie daar een dezer mag verwelkomen :). Fingers crossed!!
    Zo, deze zieke dodo duikt nu snel het mandje weer in. Tot een dezer! Groetjes uit Riga!

  • 26 Januari 2011 - 18:03

    Mam:

    Hoi lieve Carootjes,
    Wist niet dat jouw verslag onder de reacties stond, heeeel veeeel beterschap, ik denk aan je, dikke zoen mams

  • 27 Januari 2011 - 10:28

    Mam:

    Hoop dat het gelukt is met ondertekenen op de uni, en als je opgenomen moet worden in het ziekenhuis, stribbel dan maar niet tegen, want je gezondheid is het allerbelangrijkste, sterkte en heel veel liefs, dikke zoen,
    mams

  • 28 Januari 2011 - 15:56

    Mum:

    mum mum mum, weet je nog,
    hoop dat het iets beter met je is.
    Rustige avond verder en tot aan de sms,
    liefs, mams

  • 29 Januari 2011 - 21:15

    Mam:

    lieve Caro,
    Hoop dat het app. naar de zin is, en dat je heel snel weer beter wordt., liefs mams xxx

  • 31 Januari 2011 - 16:49

    Berber:

    Hallo Caroline,

    Hoe gaat het nu met je?
    Ik heb je een mail gestuurd, heb je die ontvangen?

    Groetjes, Berber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 51914

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: