Latvian summer... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Latvian summer... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Latvian summer...

Blijf op de hoogte en volg Caroline

23 Juli 2012 | Letland, Riga

Sveiki lieve vrienden en familie!

Hoe gaat het met iedereen? Ik hoop van ganser harte goed! Inmiddels zijn we een goede twee maanden verder en wordt het dus de hoogste tijd voor een kleine update mijnerzijds.
Ik ben erg blij, dankbaar en opgelucht dat ik de vakken die ik had willen halen, ook daadwerkelijk gehaald heb. Maar daarvoor heb ik wel bijna mijn hersens uit mijn kleine pannetje geleerd de afgelopen weken... Wat was dit een heftige periode zeg! Het komende semester staan er nu nog maar 3 vakken op het programma, dus het harde werken loont zich wel :).
Maar gelukkig hoef ik de komende weken even niet aan de studie te denken, want het is nu dan eindelijk zomervakantie en er mag even bijgetankt worden (is ook hoognodig, want ik ben erg moe van het vele studeren en alle stress op zowel lichamelijk als geestelijk gebied)!
Naast de studie, zorg ik nu sinds twee weken voor mijn grote viervoetervrind Baron (een onwijs toffe Duitse Pincher van vrienden van mij) en dat is een groot feest voor mens & dier! De katten zijn helaas ietwat minder amused omdat ik vrij weinig tijd bij hen doorbreng. Maar ach, ze mogen de rest van het jaar dag in dag uit van mijn aanwezigheid genieten.
Ellen is vorige week een 5-tal dagen hier op bezoek geweest (een groot feest!!) en er staan nog bezoeken van Caro H., Selma & Huug op het programma. Onwijs leuk dat ik eindelijk mijn vrienden zover heb gekregen eens deze kant op te komen, zodat ik ze mijn nieuwe leven in Riga mag laten zien. Ik verheug me dan ook enorm op hun komst! Ellen was zeer aangenaam verrast en ik weet zeker dat de rest zich hier ook prima zal vermaken!
Het weer was super toen Ellen hier was, maar daarna werd het helaas even een stuk minder (net als in Nl. veel regen, wind, kou, etc.). Maar de verwachtingen voor de komende week zien er stukken beter uit, dus kump hielemoal good (zoals de echte Sjeng zou zeggen..).
De 14e aug. vlieg ik naar het zuiden van Duitsland om een paar dagen voor mijn lieve oude oma Regina te zorgen en de rest van de Duitse tak van mijn familie een bezoek te brengen. Daarna door voor een paar daagjes Mestreech en dan zit de zomervakantie er voor deze studente alweer op helaas. Time flies, eh... Maar, we gaan er zoveel mogelijk van proberen te genieten en hoop de meesten van jullie graag spoedig te zien, danwel hier in Riga, danwel elders in Europa :).
Vanuit Riga wens ik eenieder een hele fijne, relaxte en zonnige(re) zomer toe!
Blijf gelukkig, gezond en monter en ik verneem graag eens van jullie hoe het iedereen zo vergaat!

Liefs, dikke knuffels en veel zonneschijn gewenst!

Caro xxxx

  • 23 Juli 2012 - 17:05

    Marjo:

    Hoi Caro,

    Leuk om weer van je te horen.
    Gefeliciteerd met al jouw successen, weer een mijlpaal behaald!
    Ik heb de laatste tijd ook niet stil gezeten, de resultaten zijn alleen niet zo positief als bij jou; burn-outklachten zijn het gevolg van e.e.a. Maar we blijven positief denken en doorwerken want dat geeft ook weer nieuwe energie.
    Als je in Mestreech bent vind ik het leuk om je te kunnen ontmoeten: laat me wel op tijd iets weten want ik kan nu niet meer op korte termijn vrij nemen. Misschien kunnen we samen met oma weer een tochtje gaan maken dan? Zou ik erg leuk vinden!
    Hopelijk tot dan, liefs van Marjo uit Roermond

  • 23 Juli 2012 - 17:47

    Baiba:

    Goed om te horen dat het allemaal goed is afgelopen met de studie; het schijnt ook helemaal niet slecht te zijn voor de hersens om wat oefening te hebben. :D

    Fijne vakantie in DE en NL!

  • 23 Juli 2012 - 18:12

    Hoi Caro:

    Hoi Caro,
    Proficiat, wat zal dat heerlijk voelen en nu bijkomen en genieten van een welverdiende vakantie met je vrienden!! En later tijdens al je bezoeken in DE en NL. Ik hoor het wel als je op het terras zit bij je broer in Mstr.? Dan kunnen we er SAMEN eentje op gaan drinken. Hier verloopt alles naar wens, inmiddels veel zon, welke ik je ook van harte toewens in Riga. Ik weet hoe heerlijk het daar is, vooral op al die terrassen, met al die live-bandjes.
    Veel liefs en zomergroetjes, ook aan al je viervoeters, Thea.

  • 23 Juli 2012 - 20:25

    Caro H:

    Heeeeeeeeeeee heb er zin in! We gaan de zomer vieren! xc

  • 23 Juli 2012 - 21:29

    Caro S. :

    Ik heb dr ook onwijs veel zin in! Party-time all summer long! :) Liefs en tot in Riga, Kempten, Maastricht, etc....!!

  • 24 Juli 2012 - 09:06

    Mam:

    gisteren heel verslag geschreven, is verdwenen,

  • 27 Juli 2012 - 23:00

    Bert En Anneke:

    Hoi Caroline .
    Proficiat met het halen van je vakken wat je wilde halen .
    En nu even goed ademhalen he . Leuk dat je ook even naar Oma gaat die zal wel blij zijn dat je komt .
    Ik wens je nog een hele fijne vakantie . En ik ga zeker nu je verslagen lezen .
    Veel liefs van ons uit het zuiden .
    Bert en Anneke xxx

  • 28 Juli 2012 - 22:05

    Minimus Sepp:

    Hey Caro,

    Mooi om te horen dat je alles gehaald hebt! Geniet van je vakantie en de groeten uit die Freie Hansestadt.

  • 02 Augustus 2012 - 20:10

    Crista En DAve:

    Geniet van je verdiende vakantie!

  • 04 Augustus 2012 - 15:06

    José:

    Proficiat Caroline met het halen van al je examens geweldig goed van jou !!!
    Nu mag je dan ook gaan genieten van een welverdiende vakantie schapoo,,een mooie zomervakantie en misschien dat ik je nog zie in Bunde groetjes.. José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 51904

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: