Labdien from Riga! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Labdien from Riga! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Labdien from Riga!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

17 December 2010 | Letland, Riga

Labdien lieve mensen!

Bij deze even een heel korte update vanuit het koude en besneeuwde Riga voordat ik alweer naar huis vertrek.
De afgelopen drie dagen heb ik mij een beetje georienteerd in deze mooie oude stad, waarin alles momenteel in het teken van kerst staat. Op ieder plein staan grote versierde kerstbomen en kraampjes.
Ook heb ik een afspraak gehad op de uni waar ik een uitgebreide rondleiding heb gekregen en mij e.e.a. werd uitgelegd over de wijze waarop les gegeven wordt, etc. Duidelijk is dat alles er hier heel anders (veel schoolser en hierarchischer) aan toegaat dan bij ons.
De mensen in het algemeen zijn op het eerste ogenblik wat schuchter en nors en alles gaat hier een stukje langzamer dan bij ons (temeer omdat het hier zo koud is en er zo ontzettend veel sneeuw ligt). Maar dan te bedenken dat als het bij ons min 15 is en er de helft zoveel sneeuw ligt, niets meer rijdt of vliegt! Dat is hier ondenkbaar..
Ik ben uiteraard ook op huizenjacht geweest. Ook op dat gebied zal ik mijn verwachtingen iets bij moeten stellen. Het is hier allemaal nogal verouderd en een beetje shabby. Ik heb dan ook nog geen definitieve keuze gemaakt, temeer omdat ik bij de Nederlandse Ambassade ben geweest en de ambassadeur me heeft toegezegd te kijken wat hij voor mij kan betekenen. Hij was nogal verbaasd dat ik hier in mijn uppie (als enige Nederlander) wil komen studeren. In totaal wonen in heel Letland namelijk nog geen 100 Nederlanders! Gelukkig werd ik goed opgevangen aldaar en ben blij dat ik in ieder geval een plek heb waar ik heen kan gaan mocht er ooit eens wat zijn...
Lieve mensen, ik ga nog even een uurtje op bed liggen voordat ik begin aan mijn terugreis, want ik ben namelijk ziek en voel me eerlijk gezegd heel beroerd. Ik hoop jullie snel weer te zien in het Nederlandse en nog meer hoop ik dat jullie me allemaal vaak komen opzoeken hier in Riga. Als je tijdig boekt bij Ryanair, kost het namelijk bijna niets ;)!
Dikke knuffel en alle liefs uit Riga!

xxx Caro

  • 17 December 2010 - 08:56

    Marjo Roermond:

    Hoi Caro,

    Ik had al gehoord van je plannen om in het buitenland te gaan studeren; welke studie wil je gaan doen?
    Ik wens je in ieder geval heel veel succes en vast hele fijne feestdagen! Ikzelf ga de Kerstdagen doorbrengen in Venetië, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

    Liefs van Marjo en de groetjes voor de familie.

  • 17 December 2010 - 10:34

    Mam:

    lieve caro,
    alles okay ? hoop dat je je al wat beter voelt in ieder goed genoeg om te vliegen en naar huis te rijden, hier is het ook winter, veel sneeuw, dus voorzichtig rijden en tot straks, goed vlucht en liefs uit Maastricht, p.s. Nora rollebolt in de sneeuw en heeft zelfs gerend, super he >
    dikke zoen

  • 17 December 2010 - 10:38

    Selma:

    He meiske,

    Och, ik heb wel een beetje met je te doen als ik lees dat het daar nog kouder is dan hier... Ik heb het hier al zo koud. ik hoop dat je vlucht wel vertrekt en goed aankomt. Wij popelen om morgen te vertrekken, eindelijk weer wat zon! We bellen nog! Goede reis en dikke kus!!

  • 17 December 2010 - 16:18

    Caro!!!:

    Caro, great to hear from you!!! now is time to focus in your studies, just for curiosity why did you choose Riga??? anyway take care!!! and I hope you will become as good as Dr House jeje .)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 51912

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: