Spring is in the air! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Spring is in the air! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Spring is in the air!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

15 Mei 2012 | Letland, Riga

Lieve mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een jullie bericht heb vanuit het hoge noorden, dus ik dacht dat het wel weer eens tijd werd voor een kleine update. Eindelijk lijkt dan ook hier de ergste kou uit de lucht en dient langzaam de lente zich aan. Het wordt met de dag lichter, groener en kleurrijker hier in het Letse. De terrassen en toeristen duiken ook weer op en de stad ontwaakt langzaam maar gestaag uit haar lange, donkere winterslaap.
Mijn lieve mama is in de tussentijd nog 2 maal in Riga geweest, wat erg fijn en gezellig was.
Het heeft in totaal 2 maanden geduurd voordat mijn appartement weer in oude staat werd hersteld, maar eindelijk ziet alles er weer zo uit als voorheen (dus geen industrieel interieur meer). Veel dank voor de lieve vrienden alhier die me er doorheen hebben geholpen, want zonder hen was het allemaal een stuk lastiger geweest...
Verder heb ik momenteel helaas niet zo heel veel echt goed nieuws te melden. Ik ben wederom een aantal keren ziek geweest en na een leger aan specialisten, onderzoeken, een batterij aan antibiotica kuren/andere medicatie en een aantal (mis)diagnoses verder (want ik geloof bij nader inzien niet in die SLE diagnose van de reumatoloog), ben ik nog steeds niet echt verder gekomen in mijn zoektocht naar de juiste behandeling voor mijn terugkerende klachten. Erg frustrerend, temeer de studie er nu toch wel echt onder begint te lijden en ik steeds verder achter ben geraakt. De beslissing om het (mede op aandringen van de uni) wat langzamer aan te doen en het semester op te splitsen, was helaas uiteindelijk dan ook onvermijdelijk. Nu maar hopen dat de vakken die ik dit semester wel nog loop, zal halen (het liefst in goede gezondheid, want ik ben er inmiddels wel achter dat zonder een goed fysiek gestel, niet echt veel mogelijk is op lange termijn). In ieder geval is nu wel de grootste stress weg omdat ik een extra semester heb om alles in te halen.
Voor de zomer heb ik nog geen concrete (reis)plannen, maar ik verheug me onwijs op de komst van mijn lieve vriendin Ellen begin Juli. Uiteraard zijn anderen ook van harte welkom om Riga eens uit te komen checken, alleen verneem ik dat graag tijdig (dit mede i.v.m. de aankomende examens eind juni en plannen om deze zomer Europa nog een beetje door te crossen voor wat familiebezoeken hier en daar).
Ik hoop van harte dat jullie beter, leuker, danwel interessanter nieuws te melden hebben en verneem dat dan ook graag eens :)!
Take care, stay happy and healthy and do keep in touch please!

Alle liefs en knuffels uit Riga!

Caro en de 2 huistijgers

PS: voor de mensen die nog steeds mijn huidige e-mail adres niet hebben en me graag persoonlijk eens willen schrijven: carolinemaximesepp@gmail.com

• 16 Mei 2012 - 07:57

MAM:

GELUKKIG IS HET NU IN RIGA OOK BETER WEER, IN NEDERLAND WAT IK ZO HOOR IS HET BAR EN BOOS EN KOUD, HIER IN JAVEA IS HET NOG STEDDS DROOG EN WARM EN MOETEN WE ZELFS IEDERE AVOND DE TUIN BESPROEIEN,
    HEEL VEEL LIEFS,
    kATJA , aMIE , mAMS EN DE BEESTENBOEL XXXXX

• 16 Mei 2012 - 16:46

Caro Riga :

Helaas te vroeg gejuicht... het regent vandaag alweer pijpenstelen en het is hartstikke koud... :(

• 17 Mei 2012 - 07:59

Caro-afrika:

geniet van de lente, nieuw seizoen, nieuwe energie, nieuwe kansen! Veel plezier zowel in de zon als de regen! xx

• 19 Mei 2012 - 14:02

Mam:

geniet van het lekkere zonnetje, ben nog steeds niks waard en helaas leuke feestje van de buren daardoor moeten missen. Heb nog niets van Amie en Mischa gehoord. Jij ?
    Was de film mooi ?
    Liefs,
    mate

• 26 Mei 2012 - 17:50

Mam:

Leuk je weer gezien te hebben op de skype, ook toevallig dat we allebei tegelijk naar de kapper zijn gegaan, maar dat heb je met moeders en dochters, zeker als je zo,n sterke band hebt. Kind maak er een fijn weekend van, je ziet er goed uit en ik ben heel trots op je,
    doei !!!
    dikke zoen, xxx