Sjeng oan de geng in Riga! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Sjeng oan de geng in Riga! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Sjeng oan de geng in Riga!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

06 September 2011 | Letland, Riga

Labdien lieve mensen,

Hoe gaat het ermee? Ik hoop van harte dat jullie allen een hele fijne zomer hebben genoten en genoeg zon hebben bijgetankt om de herfst en winter een beetje door te kunnen komen.
Zoals jullie waarschijnlijk weten, heb ik na mijn bezoek aan Sint Petersburg en een rondje Lets achterland, een kleine tour door Europa gemaakt. Het was erg fijn om mijn lieve familie en vrienden weer te zien :)! En ondanks het voornamelijk regenachtige en koude weer, heb ik me doorgaans prima vermaakt waarvoor mijn dank aan ieder die dat mogelijk heeft gemaakt.
In Maastricht was het erg fijn weer bij te kletsen met mijn vrienden en familie. Tevens vele malen dank aan iedereen voor de fijne verjaardag die jullie me hebben bezorgd :)!
In Beieren heb ik me tussen de buien door prima vermaakt met wat fietsen, hardlopen, wellness & sauna bezoek en we hebben zelfs 1 kleine bergtour gemaakt (top lag op circa 1600 met mooi uitzicht op Schloss Neu Schwanstein). Uiteraard heb ik ook veel tijd met mijn lieve, maar inmiddels ook op hoge leeftijd zijnde oma Regina doorgebracht.
In Spanje was het weerzien met m.n. mama en de honden voor mij persoonijk erg emotioneel. Prachtig om te zien hoe goed het met onze lieve Noortje gaat. Het is nu bijna een jaar geleden dat ze zo ziek werd en als je ziet hoe goed ze is opgekrabbeld... het is gewoon een wonder! Ook met Katja gaat het gelukkig langzaamaan weer de goede kant op. Muy bueno :)!
Na het overwegend zonnige en warme Javea ging het weer terug naar het regenachtige Mestreech alwaar ik nog een heleboel te regelen had. Het laatste weekend in Nl. ben ik nog even naar zee (Scheveningen) gegaan om de batterij wat op te laden (en vooral heel veel en hard uit te waaien/door te regenen ;)) alvorens de reis terug ging naar Letland. Ditmaal met HaPe en de beide poessiemannen :)! Nou, dat was me het tripje wel, hoewel de poezen zich (ondanks de vrij lange reis) eigenlijk voorbeeldig hebben gedragen. Het enige vervelende was, dat ik ze bij de security op Zaventem uit de bench moest halen omdat ze niet in hun bench door het scanapparaat mochten i.v.m te hoog stralingsniveau (blijkbaar erg schadelijk voor de dieren). Dat was dus een heel gedoe, want de poezen waren beiden heel erg bang. Kilo heeft toen van ellende maar een plas gedaan, zo zielig... Toen dat echter achter de rug was en de katten goed en wel weer in hun veilige en schoongemaakte kattenkoffertjes zaten, ging de rest van de reis eigenlijk heel voorspoedig. Bij aankomst op hun nieuwe (voorlopige) stekkie was het wonderbaarlijk genoeg ook meteen helemaal goed. Kilo en Tijger zijn hier al op hun plekje alsof ze nooit anders hebben geweten.
De laatste dagen van mijn vakantie heb ik doorgebracht met Hansi die ik in een recordtempo de highlights van Riga heb laten zien (hij vloog namelijk helaas vrijdag alweer terug). De laatste dagen van mijn vakantie heb ik nog in het zonnetje aan het strand van Jurmala doorgebracht.
Helaas komt echter aan alles eens een einde, zo ook aan de RSU zomerreces. Ik heb mijn eerste lessen er inmiddels alweer op zitten. De anatomie prof. had al gezegd dat het een zwaar semester zal worden (zwaarder dan het eerste), maar we gaan gewoon eens oan de geng en dan zien we wel! Fingers crossed, please!
Voordat ik deze vakantie-update ga afronden, zou ik me graag willen verontschuldigen bij de mensen met wie het niet meer is gelukt om af te spreken deze vakantie ook al had ik dat beloofd. Ik hoop dat jullie begrijpen dat het nogal hectisch en drukke tijden waren. En als je geen eigen stekkie in Maastricht meer hebt, dan is dat toch een beetje anders allemaal... Uiteraard weten jullie dat iedereen van harte welkom is hier bij mij in Riga (alleen gaarne een beetje tijdig laten weten wie wanneer wilt komen, maar dat spreekt voor zich). Ik mis jullie nu al onwijs, maar hoop van harte contact te houden. Ook al woon ik dan tijdelijk in Riga, ik ben de wereld nog niet uit ;)!
Rest me jullie een dikke knuffel toe te zenden en please keep in touch!

Alle liefs,

Caro, Kilo en Tijgertje. xxx

  • 06 September 2011 - 15:35

    Mam:

    Hi Carootje,
    Leuk bericht, je schrijft weer boeiend, maar ik word wel moe als ik lees wat je llemaal doet en gedaan hebt., puf puf !!
    Heel veel succes voor het nieuwe studie-jaar, het gaat zeker lukken en veel liefs voor de poezemannen en uiterard voor jou vanuit een nog steeds heel warm Spanje,
    dikke zoen xxx
    Katja en Mams

  • 06 September 2011 - 15:37

    Mam:

    sorry voor de type-fouten, komt doordat ik met mijn vingers aan het toetsenbord plak, doei xxx

  • 07 September 2011 - 09:21

    Marjo:

    Hoi Carootje,

    Wat een uitgebreid verslag: dat heeft je even wat tijd gekost.
    Was het zwaar om weer te beginnen of kon je er snel weer inkomen?
    Toch weer een hele omschakeling natuurlijk.
    Ik heb oma gisteren even gebeld om haar een goede reis te wensen. Ze vond het afscheid van jou heel zwaar zei ze. Gelukkig heeft ze weinig tijd om daar over na te denken nu ze de reis naar Spanje moet voorbereiden.
    Morgen is het al zover en kan ze gaan genieten en zich laten verwennen.
    Ik wens jou weer veel succes en tot mailens!
    Liefs van Marjo en Ramon

  • 08 September 2011 - 08:06

    Caroline:

    Heee meisje! Ik wil je heeel veel succes toewensen in je tweede jaar, dat het nog succesvoller mag worden dan je eerste jaar! Veel liefs!

  • 08 September 2011 - 12:50

    Piet En José:

    Hallo Caroline,, wat fijn dat alles goed gegaan is met je poezebeestjes,, nu heb je altijd gezelschap toch,,het was leuk je weer eens te hebben gezien bij je Oma,wij wensen je heel veel succes met de 2de ronde,, dat zal wel goed komen,, achter 3a4 jaar kunnen wij trots zeggen dat we Dokter Caroilne Sepp goed kennen !!
    Caroline toi toi toi,,en veel liefs van Piet en José

  • 11 September 2011 - 10:44

    Ellen:

    Hey lief! Was super je weer even gezien te hebben, jammer dat je weer terug moest naar Riga. Veel succes en wijsheid tijdens je tweede semester, ik weet zeker dat je hier ook weer een succes van zal maken! tot snel, dikke X Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 51888

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: