Rio my final destination - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Rio my final destination - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Rio my final destination

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

30 April 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Oi amigos!

Como vai? Tudo bem? Inmiddels ben ik aangekomen op mijn laatste bestemming vooraleer ik volgende week weer huiswaarts vlieg. En jawel hoor, daar zijn we dan eindelijk, in de geweldige metropool Rio de Janeiro!!! De stad van zon, zee, strand, hippe, knappe mensen, lekker eten, mooie winkels, uitgebreid nachtleven, carnaval en nog zo veel meer...
Uiteraard heb ik vanaf Bonito weer het een en ander meegemaakt waarover ik jullie graag wat meer wil vertellen. Vanuit Bonito hebben we een nachtbus genomen naar Iguassu. Daar was het helaas gedaan met het mooie weer: het heeft drie dagen onophoudelijk geregend. Maar desalniettemin waren de watervallen enorm indrukwekkend! In Iguassu falls zijn er verspreid over 3 km, in totaal 275 watervallen waarvan sommige wel meer dan 80 meter hoog! We hebben zowel de Argentijnse als de Braziliaanse kant bekeken, zowel van boven als van beneden. Het geweld en de hoeveelheid water die daar naar beneden komt, is echt met geen woorden te beschrijven. En het geluid van het kletterede water is oorverdovend. Na Iguassu hebben we weer een oncomfortabele nacht in de bus doorgebracht. Deze bus bracht ons tot de immense stad Sao Paulo (22 miljoen inwoners!) waar we weer op de bus zijn gestapt richting de kustplaats Paraty. Paraty staat net als Iguassu falls op de UNESCO world heritage lijst. Het is een hele knusse, kleurrijke, historische koloniale plaats met een relaxte ambiance en veel leuke winkeltjes en marktkraampjes. Bij hoogtij stromen de straten (net als in Venetie) vol water. We zijn een hele dag met een priveboot langs de kust met haar vele tropische eilandjes gevaren en hebben heerlijk gezwommen, gesnorkeld en een bbq gehad op het strand (uiteraard met de nodige caipirinhias en caipivodkas ;)). Er zwemmen daar allerlei tropische vissen en zeeschildpadden in zee, geweldig! De volgende dag zijn we met de grote catamaranboot naar het prachtige tropische eiland Ilha Grande gevaren. Het eiland bestaat veelal uit dichtbegroeide jungle waar weel verschillende dieren (zoals apen, vogels, slangen, etc.) leven. Ook zijn er tal van afgelegen strandjes, een waar paradijs op aarde! Ik heb daar een lange wandeltocht door de jungle gemaakt met als eindbestemming het paradijselijke strand Mendes Lopes (lees: helder blauw water, wit zand, palmbomen en vrijwel verlaten, zucht... life's hard...). Helaas was de vreugde maar van korte duur, daar het onwijs begon te regenen en ik dus helaas de boot moest terugnemen naar het dorp aan de andere kant van het eiland. Ik heb die dag een hele aardige vrouw (local) ontmoet waar ik 's avonds gezellig mee ben gaan eten in het beste visrestaurant van het eiland. Leuk dat je tijdens het reizen zoveel fijne mensen ontmoet! Helaas vertrokken we de volgende dag alweer verder naar onze eindbestemming van deze reis: Rio de Janeiro. Dit laatste deel van de reis verliep helaas niet zo best vanwege een flinke aanvaring me onze reisbegeleidster, maar de details zal ik jullie hier verder besparen en vertel ik wel bij thuiskomst in geuren en kleuren.
Gelukkig is Maarten zo attent geweest om me bij hem uit te nodigen (onwijs bedankt Maarten, super tof dat ik bij jou welkom ben, zeker na wat er allemaal gebeurd is tijdens mijn laatste week met GAP!), dus ik ben nu in het hippe Ipanema waar ik als het goed is verblijf tot mijn vertrek donderdag a.s.. Ipanema is de veiligste en netste wijk van Rio en er is vanalles te beleven: strand, winkels, restaurants, bars, etc. Van alle metropolen die ik heb bezocht, is Rio verreweg de fijnste plaats. Het is een immens grote stad (meer dan 10 miloen inwoners), maar er heerst (ondanks de grote criminaliteits-rate) een hele aangename en relaxte sfeer.
Helaas heb ik vandaag alleen maar het ziekenhuis en de apotheek gezien, daar ik een immense acute ontsteking in mijn aangezicht heb, iets wat blijkbaar tamelijk gevaarlijk kan zijn als het niet tijdig behandeld wordt. Nu heb ik dus wederom een fikse antibiotica(stoot)kuur en een arsenaal aan andere pillen en creme meegekregen en het advies om rustig aan te doen en goed uit te zieken :(. Als het erger wordt, moet naar het ziekenhuis aan het infuus. Duim please voor me dat het heel snel over is, want ik wil toch echt graag mijn laatste dagen nog even volop kunnen genieten hier...
Zo mensen, jullie kunnen langzaamaan gaan aftellen, want over een week is deze gekke wereldreizigster weer thuis op Nederlandse bodem en is het gedaan met de rust! Ik verheug me onwijs iedereen weer te zien en lekker bij te kletsen. Ook heb ik o.a. mijn dieren, de wekelijkse rolmops met mijn mama (zet ze maar vast klaar in de ijskast, mam ;) en een frietje met mayo heel erg gemist.
Take care en tot heel gauw weer in us Mestreech!

Dikke knuffels en poenies uit Rio!

PS: kunnen jullie please een klein beetje zon deze kant op sturen, want het regent hier al dagen onophoudelijk! Thanx! :) xxxx

  • 01 Mei 2010 - 06:21

    Iguassu:

    Hey Caroline,

    Erg leuk m altijd weer van je te vernemen ergenss anders in de wereld. Zoals ik al eerder zei heb je me verslagen wat betreft Australië en Nieuw zeeland. Ook Zuid-America heb ik nog niet gezien (al ben ik wel in China en Macau geweest. Ben vooral erg benieuwd naar bh=je avonturen in Brazilië. Je had het over Iguassu, maar ik zie eerder dat dit naas Rio ligt dan dat dit op de grens met argentinië ligt, dus daar wil ik nog wel het fijne van weten. ik heb dat leuke smoeltje van je gemist, dus ik ben zo bold om je alvast te reserveren over twee weken in maastricht in wyck, zoals we afgesproken hadden. ben erg benieuwd ;)

    Groetjes xxx-jes,

    Slimane

  • 01 Mei 2010 - 07:10

    Paps:

    Hallo dochterlief!
    Het ene probleem opgelost, is het andre alweer in aantocht! Net zoals in het echte leven, he?!
    Jammer dat je juist nu zo'n ontsteking moet wegwerken, maar ook dat zal je lukken en je zult genieten van die heerlijke sfeer in Ipanema. Dat zullen we dan op een zonnige lentedag in Maastricht een beetje proberen over te doen in Ipanema aan de Maas en met een lekkere caipirinja in de hand genieten van je reisverhalen...
    Wens je een onwijs mooie afsluiting van je wereldreis en tot heeeeeel gauw!
    Paps

  • 01 Mei 2010 - 08:07

    Mams:

    lieve Carootje,
    Hopelijk kun je ondanks je ontsteking in de wang toch nog wat genieten van de laatste dagen van je wereldreis. We bellen straks nog even. Pas goed op jezelf, heel veel liefs en tot vrijdag,dikke zoen, mams

  • 01 Mei 2010 - 08:53

    Ellen Van Vliet:

    lieve Caro,
    Wat balen van die ontsteking! Neem je antibiotica maar goed volgens schema in, geen overslaan en kuur afmaken! Dan komt het vast helemaal goed. Hoop dat je toch nog kunt genieten van de laatste week. Ben wel blij dat je er volgende week weer gewoon bent!
    heb trouwens op de site gekeken, vind de slippers allemaal leuk, doe maar een leuk kleurtje, welke jij het leukste vindt! Take care en tot snel! Dikke X Elke

  • 01 Mei 2010 - 11:02

    Mischa:

    sjiek is miech dat :)
    blijf uit de farfella's en wordt niet ziek..en geniet maar drink met mate :)

  • 01 Mei 2010 - 15:05

    José:

    Hallo Caroline,, ik hoop van ganse harte dat het weer goed is met je gezondheid en dat de kuur is aangeslagen, wat een verhaal alweer geweldig,daar kun je een boek over schrijven, wat is de wereld toch mooi he,,, en jij bofkont hebt het allemaal gezien, ik hoop je gezond en wel terug te zien in ons klein apenlandje,,,een goede terugreis en tot ziens doei,,José

  • 01 Mei 2010 - 16:28

    Marjo (Arke):

    Hey Caro,

    Ik hoop dat je snel opgeknapt bent en nog even van je laatste dagen kunt genieten. Zoals ik je la aan de telefoon zei 'ut kump good'!! In ieder geval een heel goede thuisreis en tot heel gauw!!
    Liefs Marjo


  • 02 Mei 2010 - 08:08

    Mams:

    Lieve Carootje,
    Hoop dat je dit kunt lezen, als Maarten je evt. je laptop brengt. Maak me zeer enrstig bezorgd over je. Lig je nu in het ziekenhuis aan een infuus, op het laatst van je wereldreis, als het niet snel beter gaat dan vlieg ik meteen naar Rio hoor en blijf bij je totdat je weer overgevlogen kunt worden.
    Liefs, heel veel sterkte en kom op knokken, beter worden he?
    Dikke knuffel en zoen, Mam

  • 02 Mei 2010 - 17:44

    Caroline Sepp:

    Hi lieve mensen,

    Bij deze bericht ik jullie even kort vanuit het luxe copa d'or in copacabana. Dit is geen hotel, maar het lijkt er qua service wel wat op ;). Gisteren ben ik helaas opgenomen omdat ik antibiotica via het infuus krijgen moet. Hopelijk mag ik hier heel gauw weer weg, want ik wil Rio nu eindelijk eens gaan ontdekken... Dank voor alle lieve mails en Maarten onwijs bedankt voor je steun, geduld en het heerlijke broodje gerookte zalm :)! Smaakte supers!

    Liefs, Caro
    xxx

  • 04 Mei 2010 - 22:10

    Edwin & Aline:

    Hola chica, ik hoop dat het weer goed met je gaat! Wanneer vlieg je nou precies? Wij zijn afgelopen vrijdag weer aangekomen in een heeeeeel koud Nederland. Druk bezig met onze spullen te pakken om jouw kant uit te gaan juist als jij terug naar Nederland komt. Nog zo'n 4 maanden voor we elkaar weer zien en kunnen we heerlijk bijkletsen en ervaringen uitwisselen. Denk wel dat we een week of zo nodig hebben. Muchos besos xxxxxxxxxx

  • 05 Mei 2010 - 12:43

    Maud:

    Je zult al weer bijna terug zijn....Ik heb genoten van je verhalen... welkom in us Mestreech......liefs Maud

  • 05 Mei 2010 - 23:09

    Roland:

    Hoi Caroline,

    Wat lees ik nu, ziekenhuis in Rio?
    Dat jij dat allemaal weer moet meemaken...
    Hopelijk ben je er snel weer uit, net zo op het eind van je boeiende reis.
    Als ik het goed heb kwam je op de 7de weer terug?
    Alvast goede reis gewenst en hopelijk krijg je geen hinder van de aswolk die nu boven de Britse Eilanden het vliegverkeer aan de grond houdt.
    Enne, doe maar iets warms aan want het weer in Europa is weer van slag, zelfs een pak sneeuw tot aan de Franse Middellandse Zeekust aan toe, dat in mei nog!
    Ook in Mestreech is de lente opeens weer verdwenen, neem maar wat warmte mee uit Brazilië, daar hebben ze er toch genoeg van :D

    Fijne reis en tot binnenkort!

    Roli.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 51891

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: