Brasil, muito bonito!!! - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Brasil, muito bonito!!! - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Brasil, muito bonito!!!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

21 April 2010 | Brazilië, Bonito

Hola chicos!

Tudo bom? Dat betekent alles wel in Portugees. Zoals jullie kunnen zien, heb ik het mooie, ruige Bolivia verlaten en ben inmiddels alweer een aantal dagen in warm en zonnig Brazilie.
In Santa Cruz had ik de laatste overnachting in Bolivia. Het is een grote stad, maar cultureel en anderszins is er vrij weinig te beleven. Vanuit Santa Cruz zijn we met de nachttrein (de kleinste trein die ik ooit heb gezien, met maar twee wagons ha, ha!) naar de Braziliaanse grens gereden. Daar stond al een busje te wachten om ons naar de Pantanal te brengen. Dat was nog een stevige, hobbelige rit van meer dan 5 uur, maar het was het reizen meer dan de moeite waard! De Pantanal is een immens grote wetland area (zo groot als half Frankrijk) waar onwijs veel wildlife te vinden is, onbeschrijfelijk gewoon! Er leven wel 650 verschillende soorten vogels (tucans, ooievaars, reigers, aasgieren, valken, reuzenparkieten, etc.), apen, otters, miereneters, jaguars, anaconda's en heel, heel veel kaaimannen (totaal: 35 miljoen!). Helaas zijn er ook heel veel insecten die immuun schijnen te zijn voor Deet en Bushman. Ik heb wel 1000 muggenbeten over heel mijn lichaam en zie er nu uit alsof ik de waterpokken heb! Erg hilarisch zijn de kikkers die uit wc springen als je doorspoelt! Sommige mensen zouden een beroerte krijgen ;)!
In de Pantanal hebben we een avondwandeling gemaakt en kaaimannen gespot. De volgende dag zijn we op safari gegaan en zijn we aansluitend piranhia's gaan vissen die we 's avonds hebben gegeten. Die kleine rakkers smaakten erg goed, eerlijk gezegd! In de namiddag zijn we ruim 3 uur lang gaan paardrijden door de wateren van de Pantanal. Het was verreweg de mooiste rit van mijn leven (sorry lieve Pien en Jack, bij jullie op ut Belsj is het ook prachtig hoor, maar ik weet zeker dat jullie helemaal uit je plaat zouden gaan met een rit als deze!). De dag erna hebben we deze prachtige plaats alweer verlaten en zijn we doorgereden naar Bonito. In Bonito zelf is niet zo heel veel te doen, maar in de omgeving wel. Gisteren zijn we naar een van de vele rivieren in de nabij gelegen jungle gegaan waar we lekker de hele dag hebben gerelaxed aan het water. Beetje zwemmen, beetje eten, beetje zonnebaden, life is hard... :)
Vandaag ben ik in alle vroegte naar de jungle gereden voor een hike door de jungle en een ,5 uur durende snorkeltrip door het kristalheldere water van de rivier Rio de Prata. Ook daar wederom een immense diversiteit aan wildlife (aapjes, tapiers, vogels, etc.). De vissen in de rivier waren enorm! Nog nooit heb ik zoveel grote vissen in zoet water gezien. De lunch erna was een waar paradijs voor vegetariers (heel veel salades en andere verse groenten), dus ik was helemaal in heaven vandaag!
Vanavond vertrekken we met de nachtbus naar Iguassu Falls. Vanuit daar door naar Paraty, Ilha Grande en aansluitend Rio alwaar ik nog een weekje ga bijkomen van alle indrukken.
Ik hoop van harte dat tegen die tijd de as bij jullie weer wat uit de lucht is (en er geen nieuwe vulkaanuitbarsting in Ijsland is geweest) en er weer vliegverkeer mogelijk is van en naar Europa. Anders ben ik genoodzaakt nog wat langer in Zuid Amerika te blijven iets wat ik ergens niet zo heel erg zou vinden ;))...
Ik bericht jullie weer als ik in Rio ben aangekomen. Tot die tijd, take care en geniet van de aangebroken lente!
Muito beisjos de Bonito!

xxx

  • 20 April 2010 - 23:02

    Maarten:

    Caro,
    Neste momento eu estou ainda na Holanda....i.e.: op dit moment ben ik nog steeds in Nederland...ik zou gisteren vliegen maar dat ging dus niet door vanwege de vulkaanas ellende. Als het goed is kom ik maandag weer aan in Rio....grote ellende met vluchten terug krijgen, zie je daar wel! x, Maarten

  • 21 April 2010 - 06:09

    Crista:

    Hoi Caroline. Ik lach me rot om die kikkers die uit de pot springen! Ik heb nogal een levendige fantasie. Mooi verhaal heb je weer geschreven. Wat maak je toch een prachtige dingen mee. Geniet nog van je laatste dagen op reis.

    Groetjes van ons

  • 21 April 2010 - 08:16

    Mam:

    lieve Caro,
    wat een belevenissen, maar nu weet ik waarom iedereen zegt: 1 april kikker in je bil.
    Mijn hemel ik zou alles bij mekaar gillen, als er zo'n kikker uit de wc omhoog sprong, brrr!!! maar gelukkig ben jij daar niet bang voor, geniet nog maar van alle moois en de enorme diversiteit in de dierenwereld en waarschijnlijk ook plantenwereld. Heel veel liefs en dikke zoen, Mams

  • 21 April 2010 - 10:12

    Seppster:

    hallo piranja vreetster

    Kijk maar uit in brazilie met al die bende oorlogen..de farfella's van rio de janeiro is een no go area zo groot als provincie limburg :)

    maar dankzij de bobex de brazil word er hardnekkig gevochten.

    geniet ervan want you are coming home soon :)

    gr van big brother is not watching you, because he has no glasses on the nose :)

  • 21 April 2010 - 12:12

    Paps:

    Hallo Caro!
    Direct na je broer het comentaar van je paps, dat is haast teveel van het goede!
    Prachtige verhalen wederom, en jawel, in de oerwoud heb je het als vegetarier uiteraard heeeelemaal naar je zin!
    Alleen de piranhias zullen de ontmoeting met jou wel niet zo fijn hebben gevonden?!
    Daar staat mij van school nog bij, dat het eigenlijk andersom bedoeld was...
    Geniet van de laatste weken
    want het einde van je fantastische reis is al een beetje in zicht...
    Paps

  • 21 April 2010 - 15:02

    Maud:

    Wat een prachtreis joh.....je hebt straks een jaar de tijd nodig om dit allemaal te verwerken.......maar te gek. Geniet er maar van dat je dit allemaal kunt beleven liefs uit n prachtig limbabwe...alles staat nu in bloei xxx Maud

  • 22 April 2010 - 10:29

    Marjo:

    Wat een belevenissen weer en de kikkerbillen blijkbaar voor het oprapen! Wat zul jij veel te vertellen hebben als je weer thuis bent. Misschien kun je wel verslagen voor reisbureau's maken of een boek schrijven? Ik denk in ieder geval dat wat je allemaal hebt beleefd de moeite waard is om iets mee te doen.
    Ik denk dat de laatste weken voor jouw gevoel heel snel voorbij zullen gaan en het thuisfront zal met smart aan het aftellen zijn.
    Ik wens je nog een hele fijne tijd en ben benieuwd naar de volgende avonturen.
    Liefs van Marjo

  • 22 April 2010 - 15:58

    Mam:

    Lieve Caroline,
    Geniet van de Iguassu Falls, zal wel prachtig zijn, dan nog even naar Argentinie, het is toch te gek,wat je allemaal in die relatief korte tijd hebt meegemaakt, daar doet een ander een aantal levens over, maar geniet ervan wij genieten met jou mee.
    Heel veel liefs en tot snel weer, dikke zoen, mams

  • 22 April 2010 - 20:21

    José:

    Hallo Caroline,, mooie verhalen alweer, wat een geweldigge ervaringen voor je,, geniet er nog maar effe van en kom dan weer gezond en wel naar huis,, heel veel liefs en de groetjes tot spoedig ziens daar verheug ik me op doei,,José

  • 22 April 2010 - 21:18

    Cune:

    Hé Indiana Caro!! Wat een geweldige verhalen weer. Wat je in Pantanal aan wildlife hebt gezien vergeet je waarschijnlijk nooit meer. Zeker niet zo`n kikker in je bil :). Geniet nog even van de laatste weken! See you soon! Liefs, Cune

  • 23 April 2010 - 08:39

    Stefan DB:

    Hallo Caroline,

    Geniet nog maar effe van de laatste dagen op reis.

    Grtn Stefan

  • 24 April 2010 - 13:05

    Benoit En Miranda :

    hey caro,

    In de klusdrukte nog ff gaatje gevonden om je site te bezoeken. Bahbah wat heb jij het zwaar....hahaha...
    Neh, super om te lezen hoe goed je je vermaakt. Vandaag beginnen we in wyck met de voorjaarspoets zodat alles lekker fis is al je terug komt. Met de poezenmannen gaat alles prima, tijgertjes plekjes zijn bijna helemaal weg. Denk alleen dat mijn knijn hen een beetje gaat missen...maar wij ook wel....
    Amuseer en gooi je erdoor! Geniet heerlijk en tot gauw alweer.
    dikke punen Benoit en Miranda. P.S. bedankt en lief dat je een kaartje hebt gestuurd.
    xxxx

  • 25 April 2010 - 08:23

    Mam:

    Lieve caro,
    hoop dat het zonnetje weer gaat schijnen, Paraty moet heel mooi zijn, in ieder geval is het wel warm daar. Hier is het nu ook lekker voorjaarsweer, als jij er weer bent staan al veel bloemen en bommen in bloei, anders dan toen je ging, in de stromende regen en koud. Tot snel weer en geniet er van. Pas goed op jezelf, Liefs en dikke zoen, Mams

  • 25 April 2010 - 08:24

    Mam:

    Caro,
    geen bommen maar bomen staan in bloei !!!!!!!!!

  • 27 April 2010 - 09:23

    Oma:

    lieve carootje,
    ben blij dat het nog maar zo kort duurt voor mij, ik kan nu zelfs de uren tellen als alles normaal gaat, wat ik van harte hoop, kom net terug uit het ziekenhuis waar je moeder is meegeweest, alles is okay, gelukkig. Het is mooi zonnig weer momenteel en hopen dat dit ook zo is als je weer terugbent. Het zal wel een hele omschakeling zijn, geniet nog maar deze laatste weken en je zult wel een half jaar nodig hebben om alle indruken te verwerken en ons alles te laten zien en te vertellen. Pas heel goed op jezelf en tot heel spoedig, de volgende week. Heel veel liefs muchos besos de abuela.

  • 29 April 2010 - 15:37

    Xuan En Thu Ken:

    Hallo Caroline,

    Wij hebben het verhaal van de reisleidster net gehoord van Monique. Jeetje wat een toestand! Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Doe het rustig aan en probeer een beetje tot rust kunt komen, voordat je weer op Nederlandse bodem komt.

    Groetjes,
    Xuan en Thu Ken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Bonito

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 51881

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: