Buenas dias de Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Buenas dias de Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Buenas dias de Lima!

Door: Carolina

Blijf op de hoogte en volg Caroline

09 Maart 2010 | Peru, Lima

Hola my dear friends and family!

Na een lange vermoeiende reis vanuit Hobart naar Sydney, van Sydney naar Buenos Aires, hier een berichtje uit een zonnig, zomers en lekker warm Lima! Hoe gaat het bij jullie? Ik hoop alles wel!
Ik heb nog een kleine jetlag vanwege het grote tijdsverschil met Aussie, maar gelukkig nu even tijd om bij te komen voordat mijn reis door Peru naar Bolivia begint.
Eerst zal ik nog even wat uitgebreider vertellen over mijn reis door Tassie. Vanuit het artistieke en culturele Melbourne heb ik het vliegtuig genomen naar Hobart, Tasmanie. Op zaterdag ben ik daar naar de Salamanca markt geweest. Dat is een hele knusse markt waar ze alles verkopen wat je je maar bedenken kunt (zelfs poffertjes (world's smallest pancakes), oliebollen en Deutsche Bratwurst :)!). Op zondag begon mijn tour door Tasmanie via de West Coast naar het noorden. Onderweg hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud en langs Lake St. Clair, Aussies diepste meer. Vervolgens zijn we aangekomen in het dorpje Strahan waar we ons eigen Adventue Tours huis hadden. De dag erna weer door, maar onderweg gestopt om te wandelen langs de prachige kust en zandduinen, waarna we zijn doorgereisd naar Cradle Mountain. Overal kom je onderweg kangaroos, wallaby's en wombats tegen. In de avond hebben we ook Tasmanian Devils gezien, maar die zijn allemaal ziek. Ze hebben een vorm (de enige vorm) van facial cancer die overdraagbaar is. Dus ze steken elkaar allemaal aan. Omdat het gezicht helemaal vol gezwellen raakt, kunnen ze niet meer eten en verhongeren uiteindelijk. Gelukkig zijn er projectengestart om gezonde devils te fokken en ze uiteindelijk in het wild uit te zetten wanneer alle zieke devils uitgestorven zijn.
Het World heritage Cradle mountain NP is een prachtig bergmassief omringd door meren waar ik een hele gave tocht naar de top heb gemaakt. Was wel heftig, want het laatste stuk was echt klimmen met handen en voeten! Het uitzicht was geweldig over meren, heuvels en bergen zover je kunt kijken.
Die dag nog doorgereisd naar Devenport. De volgende dag door via het gezellige Launceston richting Benicho aan de East Coast. De reis was prachtig door regenwouden, langs weidelanden en kleine mijnstadjes en eindigde in Bay of Fires waar ook de little blue pinguins leven. Zij leven overdag in zee, maar komen tegen schemer met zijn allen tegelijk aan land waar ze in de nacht op en tussen de rotsen slapen. De volgende dag weer vroeg op richtig Freycinet NP, waar we met een klein groepje daredevils een bergtocht naar de top van Mount Amos (ook klimmen met handen en voeten) hebben gemaakt. Aangekomen op de top, een geweldig uitzicht over het prachtige Wineglass Bay met haar helderwitte zandstranden en azuurblauwe zee. De naam stamt echter nog van de tijd dat er gejaagd werd op walvissen. De baai ziet uit als een wijnglas, waar het water donkerrood kleurde wanneer ze walvissen hadden gevangen en aldaar opensneden. Zeer leguber verhaal voor een animal lover like me....
Vervolgens zijn we doorgereden naar het nog sinestere Port Arthur waar we de nacht hebben doorgebracht direct naast het kerkhof! Wel lekker rustige buren ;)! Port Artur staat bekend om de convicts die in 19e eeuw vanuit Engeland en Ierland werden verscheept naar Tassie en Aussie om daar hun straf uit te zitten. In die tijd werden kinderen vanaf 7 jaar al berechtigd als volwassenen, en zelfs voor een klein vergrijp als het stelen van een brod of speelgoed, stonden hele hoge straffen (soms zelfs de doodstraf door verhanging!). Als ze niet de doodstraf kregen, dan werden ze op grote boten (hulks genaamd) verscheept naar de kolonien om daar te werken in houtkapindustrie. Port Artur was zo'n dorp met allemaal gevangenissen en een mental intitution. Als je echt heel erge straf kreeg, dan werd je voor langere tijd in een piepkleine pikdonkere separeercel geplaatst waar je niet mocht praten. Mensen werden daar en masse letterlijk helemaal knettergek en kwamen daarna dan in het gesticht terecht. Wat een barbaarse toestanden in die tijd!
Port Artur staat ook bekend om een gruwelijke misdaad die in 1996 gepleegd werd door een knettergekke Tasmaan die daar met een machinegeweer 35 mensen heeft vermoord en 70 mensen zwaar heeft verwond. Ik denk dat ik niet hoef te vermelden dat ik erg blij was dat we daar uiteindelijk in de ochtend konden vertrekken...
Die avond ben ik nog naar Sydney gevlogen waar ik de nacht in een airport hotel heb verbracht. De volgende ochtend met de vlieger naar Buenos Aires (bijna 14 uur vliegen) waarna ik een et een fikse jtlag nacht in Buenos Aires heb verbracht. De dag erna door naar Lima alwaar ik nu dus ben. Ik heb gisteren de wijk Miraflores een beetje doorgestruind. Veel winkels en grote. luxe shopping malls, maar ook veel arme mensen hier. Tevens zijn ze hier heel klein van stuk, waardoor iedereen naar me kijkt en me nafluit. Alsof ze nog nooit een lange, blonde Europese hebben gezien! We goed voor je ego, ha ha :)!!
Vandaag ga ik het oude centrum bekijken en vanavond ontmoet ik de groep. Ik ben heel erg benieuwd! Morgen begint de rondreis door Peru naar Bolivia. Ik hoop jullie een dezer weer verder te kunnen berichten omtrent mijn avonturen in Zuid Amerika! Tot die tijd, take care, veel liefs, los ballos en de groetos ;)!

Muchos besos de Lima! xxx

  • 18 Maart 2010 - 11:53

    Marjo (Arke):

    Hoi Caro,

    Ik ben nu alweer heel benieuwd naar je volgende Zuid Amerika verslag. Van Discovery heb ik begrepen dat er een alternatieve trail gepland is, vanwege de sluiting van Machu Picchu. Ik hoop dat je weer heel erg gaat genieten van dit avontuur. Ongelofelijk wat gaat de tijd snel. Ben ook weer heel blij als je weer in "Mestreech"bent!!!
    heel veel groetjes uit een op dit moment voorjaarsachtig Maastricht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 51885

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: