De laatste Letse loodjes... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu De laatste Letse loodjes... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

De laatste Letse loodjes...

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caroline

11 Mei 2013 | Letland, Riga

Sveiki luitjes!

Hier even een kleine groet uit een zonnig Riga, alwaar gelukkig dan ook eindelijk (na een lange, strenge winter) de lente haar intrede maakt. Zo fijn om te zien dat de parken langzaam weer kleur krijgen en de mensen wat vrolijker uit hun oogjes gaan kijken! De bontjassen en mutsen zijn gelukkig uit het straatbeeld verdwenen, de stad vult zich weer met toeristen en de terrassen worden een voor een opgebouwd (zo ook bij mijn favo-stekkie in de haven, alwaar ik laatst mijn eerste welverdiende roseetje buiten met vrienden heb mogen nuttigen). Riga maakt zich zichtbaar klaar voor de zomer! :)
Voor mij breken de laatste weken van dit semester aan, wat betekent dat er extra hard gestudeerd dient te worden (examens in juni). Tot nu toe heb ik gelukkig alles in een keer gehaald en tevens al een aantal vakken afgesloten (ondanks dat ik recent weer een fikse aanval heb gehad en me een aantal weken tamelijk beroerd voelde). Soms word ik er eerlijk gezegd wel wat moedeloos en verdrietig van om zo vaak ziek te zijn... Helemaal als je dan zo ver weg zit van de mensen waar je van houdt, in een omgeving die op veel vlakken toch wel echt heel anders is in vergelijking met het thuisfront.
Ik verheug me dan ook onwijs op de aankomende zomer wanneer ik veel geliefde vrienden en familieleden weer zal zien en welke ik naast mijn geliefd Mestreech, ditmaal grotendeels in het Beierse land zal gaan doorbrengen. Als het allemaal doorgaat, zal ik nl. vanaf augustus in het ziekenhuis in Kempten mijn verpleegstage gaan doen.
Rest mij jullie nog even met grote trots het heugelijke nieuws te mogen melden dat mijn beste kameraad Erno papa is geworden van een wolk van een dochter, Fenna genaamd! Alle geluk & liefde gewenst!
Lieve mensen, de studie roept weer, dus ik zeg tabee voor nu. Geniet van de beginnende zomer, blijf gezond & monter en pluk de dag! Men weet immers nooit wanneer het de laatste is...

Veel liefs en zonneschijn gewenst!

Caro & huistijgers x

  • 11 Mei 2013 - 15:47

    Monique Nicolai:

    Weer een leuk verslag gemaakt, schrijven kun je goed.
    De tijd zal nu voorbij vliegen, voordat je het weet, is het het einde van dit semester.
    Heel veel liefs,
    Javea xxxx

  • 11 Mei 2013 - 20:42

    Caro2:

    succes met de laatste weekjes! Dikke Kus!

  • 12 Mei 2013 - 13:52

    Genaud:

    Caro!

    succes met de laatste loodjes en met je examens! Tot gaw in Mestreech! Hier laat de zon zich ook af en toe zien :-)

    Greetz,

    Genaud

  • 12 Mei 2013 - 14:34

    Caroline Sepp:

    Lieve mensen, dank voor jullie steun en lieve woorden! Doet erg goed te weten dat er vanuit het thuisfront aan me gedacht wordt. Mis jullie... Dikke knuf! x

  • 12 Mei 2013 - 20:16

    Hellen:

    Hola caro, wat een leuk verslag nou lieverd als je niet de medische wereld ingaat kan je altijd nog schrijfster worden en ik heb al een leuk onderwerp voor je, en ik weet zeker dat het een bestseller gaat worden, maar eerst je examen en ik hoop iets van je te horen als je hier weer richting nederland komt of dat ik je kan bezoeken in Duitsland dan kan ik er een uitje van maken en dat is voor mij met de auto te doen.
    We keep in touch knuf van mij Hellen

  • 12 Mei 2013 - 21:21

    Ha Pe:

    Gruetzi Caroline,

    Fijn dat het mooie weer nu ook in Riga zich heeft gemanifesteerd.
    Ik wens je veel succes met je examens in juni.
    Zou leuk voor je zijn als je je stage bij de Bajuwaren kan doen.

    Gegroet,

    Ha Pe

  • 13 Mei 2013 - 09:44

    Nannie:

    Hey Vrouwke,

    Je gaat weer een drukke tijd tegemoet. Ik wens je alvast heel veel succes met je examens.
    Ik ben ervan overtuigd gaat je het gaat halen.
    Hoop ook dat je gezondheid zich verbetert. Ik maak me wel een beetje zorgen om jou.

    Hier is het echt zo'n kwakkel weer... dan zon, dan regen, beetje warm, ergl warm, erg koud...ik word er tureluur van. Dus....de lente mogen ze van mij in de uitverkoop doen, ik ben aan het wachten op de zomer.

    Dikke knuf van Nannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 51893

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: