Cheers from forever winter wonderland... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Cheers from forever winter wonderland... - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Cheers from forever winter wonderland...

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

06 April 2013 | Letland, Riga

Ciao, liebe Leute!

Alles paletti? I sure do hope so!
Inmiddels ben ik na een weekje paasvakantie in het schone Bayern weer terug in Riga waar de winter nooit meer lijkt te eindigen. Tot gisteren sneeuwde het nog hevig... Maar echt veel tijd voor neven (buiten)activiteiten heb ik momenteel toch niet, want de studie vergt alle energie. Dit semester is tot nu toe verreweg het drukste met veel (12!) vakken (en dito toetsen & lange dagen), die ik allen gestaag tracht af te werken. Tot nu toe heeft deze studiewurm gelukkig alles gehaald en dat wil ik graag zo voortzetten. Dit hell-semester wil ik in geen geval nog eens overdoen. Dus, sjeng oan de geng en gaan met die banaan! :)
Met Pasen was ik in Kempten alwaar ik die week mijn lieve, oude oma Regina heb verzorgd. Het gaat de laatste tijd snel achteruit met haar, heel verdrietig om te zien. Diep respect heb ik vooral voor tante Traudl die (m.n. wanneer papa en ik er niet zijn) elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met alle liefde en zorg oma verpleegt. En dat al een aantal jaren lang.
Mijn papa ligt ook in de lappenmand, want hij had na een val zijn schouder lelijk bezeerd. Na een paar dagen bedelen van mijn kant, dan toch maar eens op naar het ziekenhuis, waar de schade helaas wat ernstiger bleek te zijn dan een simpele kneuzing. Veel beterschap papa, ik hoop dat je je gauw weer topfit!
Behoorlijk onder de indruk was ik van de professionaliteit in de kliniek van Kempten: supermodern en onwijs aardige, vakbekwame artsen. Een wereld van verschil als ik dat vergelijk met de grotendeels ouderwetse en achterhaalde toestanden in Riga. Dit heeft me eerlijk gezegd te denken gezet of ik wel echt hier mijn studie wil gaan afronden. Wellicht zou ik het klinische deel (de laatste 4 jaar) van mijn studie in Duitsland kunnen vervolgen. Dat scheelt ten eerste enorm in de kosten, ten tweede ben ik dan tevens ietsje dichter bij de mensen die ik liefheb (en toch wel erg mis!) en ten derde is het systeem stukken modernere en meer westers georiënteerd. Daar ga ik me de komende weken eens mee bezig houden. Als iemand nog tips heeft, zijn deze uiteraard graag van harte welkom!
Verder heb ik eerlijk gezegd weinig nieuws te melden van mijn kant. Er gebeuren vrij weinig spannende dingen momenteel, eigenlijk best saai (en tamelijk ongewoon voor mijn doen...)
Ik ben blij als het lente wordt, dan verplaatst het leven zich in ieder geval weer eens een beetje meer buitenwaarts (lees: studeren in het park, terrasjes, feestjes, strand, etc.). En ik verheug me onwijs op de komst van een aantal vrienden de komende weken. Wordt super gezellig! Neem wat zon mee, s.v.p.!
Take care & keep in touch! Mis jullie...

Kus, Caro
xxx

PS: zoals een aantal van jullie weten, is mijn Letse telefoon laatst gestolen. Ik ben echter gelukkig weer bereikbaar op mijn oude nummer: +371 22 02 16 15 (nu ook met Whatsapp/Skype/Viber).


  • 06 April 2013 - 16:21

    Monique Nicolai:

    Heel veel liefs, en dikke poen, van ons, ook van Mischa xxxxx

  • 06 April 2013 - 16:27

    Caroline Sepp:

    Muchas gracias mi madre! Besos! x

    PS: kleine typefout in mijn verslag, er moet natuurlijk staan " ik hoop dat pap zich snel weer topfit VOELT." Embryo doet blijkbaar rare dingen met het menselijk brein... :P

  • 06 April 2013 - 18:57

    Eagle:

    Heyyyyyyyyyyy Caroline !

    How are you? komm nach die heimat :) in duitsland heb je wel overal numerous clausus (of geld dat niet voor laatste 4 jaar?), ik zal zusje van Inés eens vragen als ze terug is van haar geneeskunde stage in Mexico. Aachen is natuurlijk wel even heel vet en goed :) Gisteravond nog bij Marcel langs geweest ook in Eindhoven, was super. Met zusje gaat ook langzaam beter.
    Oma van mn pa's kant was overleden met pasen, dus gister begrafenis (en wel weer familie weer eens gezien) , was ook beter, duurde al tijdje qua pijn.
    Verder goed hier. Oude studievrienden laatst gezien, lekker indonesisch gegeten.
    En aan het verheugen weer op down -under ,(northern territory & queensland) the honeymoon :)
    Is wel zwaar voor je tante ook..jessus. respect.
    suc6 met de drukke studie-periode !!!

    speak soon !!!!!!!!!!!!!!

    grtzzzzzz

  • 06 April 2013 - 19:00

    Caroline Sepp:

    :) Thanx, amigo! Mis je... Gauw weer eens skypen!

  • 07 April 2013 - 12:01

    Paps:

    Hey Caro,
    gisteren nog met elkaar geskypt,dus erg veel is er intussen niet gebeurt! wel is er hier intussen het zonnetje doorgebroken en ziet de wereld er dus al een stuk aantrekkelijker uit!! Lente is op komst, ook in Riga!!
    Succes deze week met je test, zal voor je duimen!!
    Paps
    PS: Heb je aan gedacht om die brief aan uwv te versturen?

  • 07 April 2013 - 12:07

    Caroline Sepp:

    Hi papa, no worries... brief is reeds vorige week verzonden. Veel beterschap, zonneschijn en veel plezier in us sjieke en sjoene Mestreech gewenst! Liefs, Cannie & co.

  • 08 April 2013 - 08:42

    Selma:

    Hey Sepje!
    Soms is rust niet verkeerd, zeker als je zo hard moet studeren! We zullen snel weer eens een skype sessie doen, we zitten nu met nog minder tijdsverschil! Hopelijk knal je alle toetsen weer lekker binnen en kun je weer met volle trots terug kijken op een goed semester! Ik ben in ieder geval al erg trots op je, ik kan het niet vaak genoeg zeggen! Lieverd, keep up the good work, love ya en tot snel skyps! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 51885

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: