Happy New Year! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Riga, Letland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Caro & Co.

Blijf op de hoogte en volg Caroline

02 Januari 2013 | Letland, Riga

Lieve, dierbare familie, vriendjes & vriendinnetjes,

Happy 2013! Moge al jullie dromen uitkomen! :)
Het nieuwe jaar is inmiddels aangebroken en dus wordt het weer eens tijd voor een update uit het koude, hoge noorden dacht ik zo. Ik heb het de laatste tijd erg druk gehad met studie en nevenactiviteiten, dat ik er nu pas aan te kom om mijn weblog in alle rust weer eens bij te werken. Mijn oprechte excuses hiervoor.
T/m vrijdag 21 dec. heb ik toetsen gehad, maar nu is het dan eindelijk ook voor mij vakantie en kan ik een beetje bijkomen van alle studiestress. In ieder geval voor even, want meteen na de vakantie gaat het weer loos met toetsen en examens.
Bij deze dan mijn update: maar meteen beginnend met het mindere nieuws (dan hebben we dat ook meteen maar gehad), eind Nov./begin Dec. ben ik weer flink ziek geweest (weer antibiotica, heel frustrerend), maar nu voel ik me (behalve de alom aanwezige pijn in m.n. mijn gewrichten) gelukkig redelijk goed. Ik heb hierdoor wel opnieuw een inhaalslag w.b. de studie moeten maken, maar mag nu naar alle tevredenheid terugkijken op een (toe nu toe) geslaagd 3e semester. In Januari zijn de laatste toetsen en examens en dan begint in Feb. het 4e semester alweer. Time flies...
Sinds de zomer heb ik er weer een paar leuke nieuwe kennissen (m.n. expats/mensen van div. ambassades) bij hier in Riga, waardoor ik op allerlei feestjes en andere evenementen word uitgenodigd. Zo heb ik een heus US Corps Marine ball en een Thanksgiving diner mogen meemaken. Ook Sinterklaas heeft Riga weten te vinden alwaar ik als hulppiet een steentje mocht bijdragen aan dit festijn. Altijd onwijs leuk om te doen! :)
Vanuit de Int. Womens Club Riga wordt er ieder jaar in December een kerstbazaar georganiseerd waarbij alle opbrengsten naar een goed doel gaan. Ook wij stonden er met een paar dames en hebben Nederlandse kaas verkocht. Dat liep als een trein en nog voor de bazaar ten einde was, hadden we alles (120 kg.!) verkocht. Ook heb ik nog een Deens kerstdiner bijgewoond met veel eten, de nodige glazen bier en schnapps. Heel gezellig, al heb ik dat de dag erna wel geweten! De kater loog er niet om (en dan heb ik het hier niet over Kilo & Tijger) ;)
De afgelopen week heb ik dan de echte kerstdagen in ons Limburgse land gevierd. Het was wederom onwijs fijn om even thuis in M-town te zijn, mijn dierbare vrienden en familie weer te zien en heb dan ook enorm genoten! Ook heb ik nog nieuwe mensen mogen ontmoeten waar wellicht zelfs vriendschap uit zou kunnen groeien. We shall see how things turn out, to be continued... ;)
De Nl. week werd na een tussenstop bij Marjo in Roermond afgesloten met een weekendje Utrecht bij Caro H. Wederom onwijs knus en gezellig en veel te kort!
Ik dank bij deze graag iedereen voor zijn/haar gastvrijheid, warmte, de fijne feestjes/vele wijntjes/het lekkere eten/de mooie cadeaus en de genomen tijd & energie. Ik heb GENOTEN! Dankbaar ben ik dat ik zoveel lieve mensen om me heen heb waar ik altijd op kan terugvallen. Dat geldt echter ook omgekeerd, maar overbodig om te vermelden dacht ik zo....
Vanaf maandag ben ik alweer terug in den Letse lande alwaar ik NYE uitgebreid bij Amerikaanse vrienden heb gevierd. ALLE clichés kan ik bij deze bevestigen. Een en al glitter & glamour, alsof ik in een film zat. Zo maak je nog eens wat mee!! Al is the day after wel altijd een kleine domper, maar I guess that's part of the game... ;) Je bent jong en je wilt wat, eh...
Nu zijn de feestdagen en bijbehorende feestjes voorbij en dient er langzaamaan weer een begin te worden gemaakt aan het studieleven. Daarvoor ben ik tenslotte naar Riga gekomen.
Als ik alles snel weet te halen, kan ik eind Januari een weekje naar de Spaanse zon vliegen om mama & co. weer eens te bezoeken. Is alweer een jaar geleden dat ik er voor het laatst was, dus het wordt de hoogste tijd! Begin Feb. ben ik dan nog even in Limbabwe en A'dam, al zal carnaval vieren er dit jaar niet inzitten vrees ik...
Nog even leuk om te vermelden: naast de studie en het flitsende expat-leven, ben ik sinds een paar weken actief bezig met het opzetten van een liefdadigheidsstichting om minder bedeelde (lees: arme, hulpbehoevende) Letse mensen te helpen met het voorzien van loophulpmiddelen. De naam die ik heb bedacht: Uni-Aid. Goede vrienden in Nl. gaan me hierbij helpen alsmede wat leden van de Junior Kamer hier in Riga. Ik hoop dat we dit bilaterale project verder kunnen opzetten en uitwerken de komende maanden. Hoe sneller we kunnen beginnen, hoe beter! Indien iemand zich geroepen voelt om hierbij een handje te helpen, dan verneem ik dat uiteraard heel graag! Elke vorm van hulp is van harte welkom! :)
Lieve mensen, rest mij jullie met heel mijn hart een gezond, gelukkig en succesvol nieuwjaar toe te wensen met veel vrede, bezieling, zonneschijn en tevredenheid!
Ik hoop dat jullie weten dat ieder van jullie te allen tijde van harte welkom is hier bij mij in Riga. Ik mis jullie onwijs, maar hoop dat we ons gauw weer zien! Please do keep in touch!

Liefs en dikke knuffels uit het Letse hoge noorden!

Caro & poessiemannen -xx-

  • 02 Januari 2013 - 19:07

    Monique Nicolai:

    Lieve Caro,
    Wat heb je weer leuk geschreven, het leest als een boek,
    liefs en tot snel hier in Javea.
    xxxx Mams en co.

  • 05 Januari 2013 - 13:26

    Crista:

    Wij wensen jou ook het allerbeste voor het nieuwe jaar!

    Groetjes, Crista, Dave, Patrick en ???

  • 05 Januari 2013 - 15:30

    Caro :

    Cris, wat een geweldig nieuws! Alle geluk voor jullie gewenst! Dikke knuffels! xxx

  • 14 Januari 2013 - 10:05

    Nan:

    Hey vrouwke,

    Leuk om je verhalen weer te lezen. Het wordt echt eens tijd dat ik naar Riga kom.
    Het licht aan het einde van de tunnel is nu iig zichtbaar, dus wellicht datik je dit jaar kom bezoeken.

    Mis je.

    xxx

  • 14 Januari 2013 - 14:10

    Car :

    Lieve Nan, van harte welkom bij mij in Riga! Always! Mis jou ook! Dikke knuf! xx

  • 01 Maart 2013 - 00:50

    Zilverheks:

    Hallo Caroline
    Leuke blog die je schrijft.
    Ik ken alleen je moeder en haar Co. Ik ken het grote geheim van Co en daarom zijn ze boos op mij. Ik zou het fijn vinden als je reageerde. Het lijkt wel een soap. Als ik hun een mailtje stuur is het adres onbekend. Raar he.

  • 01 Maart 2013 - 15:48

    Caroline :

    Om heel eerlijk te zijn, weet ik niet met wie ik van doen heb hier. Wellicht is het handiger om me persoonlijk te schrijven in plaats van via mijn weblog die publiek is voor iedereen. U kunt me bereiken via ceetje69@hotmail.com Bij voorbaat dank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 51883

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: