Already 2,5 years in Bavaria, oh how time flies... - Reisverslag uit Erlangen, Duitsland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu Already 2,5 years in Bavaria, oh how time flies... - Reisverslag uit Erlangen, Duitsland van Caroline Sepp - WaarBenJij.nu

Already 2,5 years in Bavaria, oh how time flies...

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

04 Juni 2016 | Duitsland, Erlangen

Lieve mensen,

Het is alweer een hele poos geleden dat ik vanuit mijn weblog van www.waarbij.nu berichtte. Dus wordt het weer eens de hoogste tijd, dacht ik zo… :D
Inmiddels ben ik in het 9e semester van mijn studie geneeskunde. Langzaam, maar gestaag komt het einde dan eindelijk in zicht (het 2e en tevens grootste schriftelijke staatsexamen is in het 10e semester, het 3e (en laatste) mondelinge examen na mijn laatste jaar co-schappen in het 12e semester).
Zoals jullie kunnen zien, verblijft deze ouwe studiebol inmiddels in het Beierse Erlangen (vooral bekend van Siemens Med. die o.a. CT's MRI's etc., produceert en niet te vergeten het recentelijk koninklijke bezoek van onze enige eigen Prinsje Pils Wim-Lex en hare koninklijke hoogheid Koningin Maxima in haar opzienbarende "hakenkruis" jurk-jas, voor diegenen die af en toe Story/Privé etc. lezen, haha!!).
Hier in deze kleine (circa 100.000 inwoners, een iets ander kaliber vergeleken met een miljoenenstad als Riga), maar fijne stad studeer ik sinds April 2014 aan de gerenommeerde FAU Erlangen.
Und jawohl, alles gaat er in het Duits, wat niet altijd even gemakkelijk is, maar soms ook voor hilarische taferelen zorgt, zeker als ik weer eens iets letterlijk vanuit het Nederlands in het Duits tracht te vertalen. Zo betekent ons "bijslapen" in het Nederlands iets heel anders dan "Beischlafen" (= lett. seks hebben) in het Duits. Dat soort faux pas zorgt dan ook regelmatig voor wat schaamrood op de wangen… :P
Ik heb de afgelopen tijd ontzettend veel geleerd, gestudeerd en verschillende stages gedaan (o.a. in de Gyn, Huisartsgeneeskunde en Radiologie). De komende zomer ga ik mijn laatste (en waarschijnlijk spannendste) stage doen in het ziekenhuis in Kempten: Anesthesie, EHBO & I.C.
Maar eerst moet ik voor het eind van dit semester nog even 6 toetsen en wat kleine co-schappen weten binnen te tikken. Hopen dat het allemaal lukt, fingers crossed!
Naast de studie ben ik ook nog bezig met mijn promotieonderzoek in de huisartsgeneeskunde, het vakgebied waar ik vooralsnog zelf ook later (als ik groot ben) in wil gaan werken. Lekker drukjes, maar het houdt je van de straat, zullen we maar zeggen.
Ook heb ik nog een paar kortere vakantie-trips gemaakt: zo was ik in het zuid Spaanse Andalusia (o.a. in het mooie penthouse van mijn vader gelegen tussen Marbella en Malaga) en natuurlijk een paar maal in Javea (bij mijn lieve mama incl. beestenbende, maar helaas zonder mijn allerliefste dappere viervoetervriendin Nora waar we met het grootste verdriet afscheid van moesten nemen vlak voor haar 16e verjaardag). Afgelopen herfst was ik in Toscane (Florence is absolutely amazing!) en op Elba (voor insider tips, please ask me!) en last but not least was ik onlangs nog en weekje in ons kleine kikkerlandje. Van het hippe Utrecht (dank je onwijs liefste Caro voor de fijne tijd en je gastvrijheid!) via het schattige Leeuwarden (danke Sebi!) naar mien sjiek en sjoen Mestreech (daanke leeve Esje & Ber, Odile, Jannosh, HaPe, oma Jetty, Kelly, etc.). En zoals altijd was de tijd in my hometown veel te kort (mijn oprechte excuses voor alle mensen die ik niet of maar zo kort heb kunnen zien, volgende keer beter?)!
Helaas heb ik ook nog even een ietwat minder toffe tijd gehad, daar ik in jan. 2015 geopereerd moest worden vanwege baarmoederhalskanker (gelukkig was het nog in het beginstadium). Inmiddels lijkt het ergste achter de rug, al blijven de regelmatige na-controlles stiekem toch elke keer weer spannend…
Zo, ik geloof dat jullie weer een beetje zijn bijgepraat. Blijf gezond & monter, houd het droog in deze natte, onweersachtige dagen en hopelijk houden we contact!
En zoals ik al vaker heb gezegd en hopelijk niet vergeten wordt: uit het oog is niet uit het hart!

Dikke knuffels en veel liefs uit Erlangen! Bayern sagt PROST!

Caro & poessiemannen

PS: voor wie mijn Duitse nummer nog niet heeft en me graag eens een Whatsappje of zo wil sturen, bij deze: +49 171 5165996


  • 05 Juni 2016 - 10:12

    Monique Nicolai:

    Liefste dochter,

    Wat ben ik trots op jou, je hebt zoveel hindernissen overwonnen en nu bijna bij de eindstreep, gekomen.
    Petje af voor jouw geweldige doorzettingsvermogen.

    Heel veel liefs,
    Mam
    xxx

  • 05 Juni 2016 - 19:42

    Thea Smolenaers:

    Hallo Caroline,

    Fijn zo'n uitgebreid verslag van je te mogen ontvangen.
    Wat doe je het geweldig, chapeau!! Ga zo door en veel succes met je verdere studie.
    Fijn voor je dat het einde in zicht komt, na al jouw grote inspanningen hiertoe.
    Hou je goed en lieve groeten, uit Keer.

    Thea

  • 06 Juni 2016 - 13:06

    Naomi:

    Poeh Vrouwke,

    Een leven lang geleden schiet aan me voorbij aangevuld door jouw recentere hoogte- en dieptepunten in vogelvlucht.

    Waar de meeste van ons gezapig door het leven gaan, langzaam ouder worden en hier en daar piketpaaltjes slaan voor de kleine overwinningen, heb jij toch aardig wat uitdagingen voor je kiezen gehad en overwonnen. Sommige uitdagingen als bewust keuze, maar zo te lezen sommige ook niet. Geweldig om de wilskracht en uithoudingsvermogen van jou te proeven. Niemand kan anders dan trots op jou zijn.

    -xxx- Nan

  • 07 Juni 2016 - 05:14

    Crista:

    Wat fijn weer eens iets van jou te lezen. Hopelijk blijft je gezondheid goed. Succes met het laatste deel van je studie.
    Groetjes van ons!

  • 11 Juni 2016 - 10:35

    Paps:

    Wat kan je oude paps hier nog aan toe voegen? Niets, dus ik sluit me volledig aan bij al die goed gekozen en wijze woorden van mijn voorgangers. En hoop, mijn lieve dochter gauw weer in KE te mogen begroeten voor de opening van ons 5e Beiers seizoen, de BIERGARTENZEIT!
    Helaas valt dit niet te vertalen, dit moet men beleven!! Niet waar, lieve Caro?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Spontane, sociale wereldburger gaat haar droom eindelijk waarmaken in Riga!

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 1443
Totaal aantal bezoekers 51866

Voorgaande reizen:

23 November 2009 - 07 Mei 2010

Around the world in 166 days!

13 December 2010 - 30 November -0001

Study Medicine @ RSU

01 April 2014 - 30 November -0001

Medizin studieren in Bayern, jawohl!

Landen bezocht: